Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی فرخی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین بعدازظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت این تعداد واحد تحت عنوان مسکن احسان احداث، در زمینی به مساحت ۲۲.۵ هکتار واقع در ضلع جنوب شرقی مهرگان احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه، این تعداد واحد مسکن براساس معماری ایرانی - اسلامی احداث خواهد شد، افزود: احداث تمامی مراکز خدماتی و تجاری از جمله فضای سبز، بازارچه محلی، مراکز فرهنگی و تحصیلی، انتظامی و درمانی نیز در این مجتمع دیده شده و مدت زمان اجرا و بهره برداری از آن نیز ۲۴ ماه تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخی اضافه کرد: واگذاری مسکن‌های احداثی براساس ثبت نام به عمل آمده در بهمن ماه سال از متقاضیان طرح اقدام ملی، از سوی اداره کل راه و شهرسازی، صورت می‌پذیرد و واگذاری آن نیز بدون هیچ گونه افزایش قیمتی به عمل خواهد آمد.

به گفته وی، هم اکنون مناقصه احداث ۶۰۰ واحد به عمل آمده و با انتخاب ۲ پیمانکار، واگذاری زمین و عقد قرارداد با آنها، شاهد تجهیز کارگاه جهت اجرای پروژه هستیم.

ساخت و تکمیل ۱۸ مدرسه از سوی ستاد فرمان اجرایی امام (ره)

فرخی با اشاره به ساخت، تکمیل و واگذاری ۱۸ باب مدرسه در سطح استان قزوین و واگذاری آن به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس، گفت: در همین راستا احداث سه مسجد در مناطق محروم الموت و طارم، اهدای ۱۳۷ دست جهیزیه به زوج‌های جوان، تهیه وسایل منزل محرومان برای ۱۶ خانوار، ساخت سه خانه عالم و پنج خانه ایتام با هزینه ۲ میلیارد ریال اعتبار تنها بخشی از اقدامات این ستاد در سال گذشته بوده است.

وی به تامین و توزیع ۵ هزار بسته لوازم التحریر به دانش آموزان محروم استان در مهر ماه سال گذشته اشاره و افزود: ستاد فرمان حضرت امام (ره) قزوین همچنین در شب عید سال گذشته اقدام به توزیع سه هزار بسته غذای گرم و میوه برای مناطق محروم، اجرای پویش چله احسان و توزیع یک هزار بسته معیشتی، تامین ۵۰ دستگاه ویلچر برای خانوارهای محروم و داری معلول و توزیع ۲۲ بسته ورزشی، هر یک به ارزش ۱۳۰ میلیون ریال برای مناطق محروم استان کرده است.

این مسوول، یکی از تعهدات ستاد را ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار دانست و تصریح کرد: طی سال گذشته ۱۲۴ مورد وام در قالب ایجاد کارگاه‌های خیاطی و تامین تسهیلات مورد نیاز به این قشر صورت گرفت.

به گفته وی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) قزوین سال گذشته ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اشتغال زودبازده به مناطق رودبار الموت شرقی و غربی تخصیص داد که از این میزان و در سه ماه آخر پارسال ۲۰ میلیارد ریال آن محقق و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.

امسال بیمه تکمیلی برای یک هزار قزوینی در نظر گرفته شده است

فرخی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۱ نفر توسط شرکت خدمات بیمه برکت، وابسته به بنیاد برکت بیمه تکمیلی شدند، گفت: برای امسال هدف گذاری این ستاد برای یک هزار نفر است و این در حالی است که این ستاد متولی کاشت حلزونی گوشی برای محرومان و نیازمندان بوده و هیچ محدودیتی نیز در این زمینه برای اینگونه اقشار ندارد.

وی یادآور شد: در حوزه درمان ناباروری نیز این ستاد هیچ محدودیتی ندارد و از سال ۹۷ نیز تاکنون ۱۸۶ نفر در سطح استان را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داده است.

این مسوول اضافه کرد: طی سال گذشته همچنین ۳۴۹ کودک کار و بازمانده از تحصیل شناسایی و به کلاس‌های درس توسط این نهاد بازگردانده شدند.

فرخی به شیوع ویروس کرونا اشاره و یادآور شد: همزمان با ورود این بیماری، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اقدام به راه‌اندازی ۹ کارگاه تولید ماسک با رعایت کامل و منظم پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان کرد و در حال حاضر نیز روزانه ۱۸۰۰ ماسک در این واحدها تولید و به صورت هفتگی توسط دستگاه‌های ذیربط در سطح استان توزیع می‌شود.

حضور فعالانه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در رزمایش مواسات و احسان

فرخی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ملزم به اجرا و انجام تعهدات محول شده به خود است، اظهار داشت: این ستاد در رزمایش مواسات و احسان با محوریت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، سپاه، استانداری، مدیریت بحران و برخی از نهادهای ذیربط در ماه مبارک رمضان اقدام به تهیه و توزیع ۱۰ هزار بسته معیشتی رایگان هر یک به ارزش سه میلیون و ۲۰۰ هزار ریال شامل برنج، روغن، مرغ، حبوبات، رب و ماکارانی در سطح استان خواهد کرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اداره کل راه دانش آموزان زمین مسجد نماینده ولی فقیه بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی ستاد اجرایی فرمان امام سطح استان سال گذشته هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۵۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور

ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

به گزارش مهر، معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کدام مناطق بیشترین سهم از ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی را دارند؟
  • ۱۶۹۰ واحد مسکونی اردستان در حال ساخت است
  • رئیسی:تورم روز به روز کاهشی می‌شود/ فرآیند تولید ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مسکن اجرایی شده است/گشت ارشاد مدیران عملیاتی شده است
  • موضوع مسکن کارکنان نیروی انتظامی استان بررسی شده است
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • تخریب کامل ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در آتش‌سوزی شفت
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیرو‌های مسلح کشور