Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: نداشتن قاعده و ضوابط مشخص در بافت تاریخی زواره باعث ایجاد مشکلات شهری و اعتراضات اجتماعی شده است.

حمیدرضا تاملی عصر امروز(سه شنبه-۹ اردیبهشت) در کارگروه احیای بافت فرسوده و تاریخی در شهرداری زواره، اظهار کرد: میزان قابل توجهی از بافت های فرسوده شهرستان داخل محدوده شهری قرار گرفته و با توجه به وضعیتی که دارد مشکلات متعددی از جمله جرم خیز بودن این نقاط، ریزش آوار و ایجاد منظره های زشت را برای شهروندان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به لزوم توجه به بافت تاریخی شهرستان اردستان، افزود: در حال حاضر مهمترین سرمایه شهرستان بافت تاریخی و قدیمی است که اگر روی آنها سرمایه گذاری شود و طرح های اجرایی منظم و با برنامه ای داشته باشیم می توانیم از ظرفیت آن به عنوان تولید ثروت استفاده کنیم.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان با بیان اینکه به تازگی کارگروه عمران و احیای بافت های فرسوده و تاریخی در شهرستان تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: نداشتن قاعده و ضوابط مشخص و همچنین نداشتن مدیر برای بافت تاریخی در شهر زواره باعث ایجاد مشکلات شهری و اعتراضات اجتماعی شده و اداره کل میراث فرهنگی استان نسبت به این موضوع بی تفاوت است.

تاملی با بیان اینکه هر اقدامی در مسیر احیای بافت های فرسوده و تاریخی بدون ارتباط برقرار کردن با مردم منجر به شکست خواهد بود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که مردم را با خود همراه نکنیم نمی توانیم بافت های تاریخی و فرسوده را به آن هدفی که داریم برسانیم.

وی با بیان اینکه ساماندهی و مرمت بافت تاریخی شهرستان اردستان یک کار بین سازمانی است و بدون مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم امکان‌پذیر نیست، گفت: اگر حضور مردم در بافت تاریخی کم رنگ باشد، پروژه احیای بافت تاریخی با شکست روبرو می‌شود و این همت مسئولان شهرستان را می‌طلبد که با قرار دادن مشوق‌های بیشتری این زمینه را فراهم کنند.

هیچ طرحی برای حفظ و نگهداری بافت تاریخی وجود ندارد

همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردستان با بیان اینکه طبق آمار سازمان جهانی تا سال ۲۰۲۰ حدود ۲۰ درصد از اشتغال دنیا به موضوع گردشگری ارتباط داشته است، گفت: برای اینکه بتوانیم شهرستان اردستان را جزئی از این ظرفیت قرار دهیم باید زیرساخت های آن را با کمک دیگر دستگاه‌ها فراهم کنیم.

مهدی مشهدی با بیان اینکه در شهرستان اردستان  بافت تاریخی دو شهر زواره و مهاباد به ثبت ملی رسیده است، گفت: هنوز نتوانستیم از آثار تاریخی شهرستان اردستان به عنوان یک ثروت استفاده کنیم و متاسفانه تاکنون هیچ طرحی برای حفظ و نگهداری بافت های تاریخی شهرستان طراحی نشده است.

وی با بیان اینکه بافت تاریخی زواره شامل برج و بارو، قلعه ها، مسجد جامع، حسینیه ها، منار و خانه های قدیمی می شود که به ثبت ملی رسیده است، گفت: متاسفانه این مجموعه بیش از شش ماه است که مدیر پایگاه ندارد که این موضوع باعث ایجاد مشکلاتی در حوزه میراث فرهنگی شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان اردستان تاریخی شهرستان بافت تاریخی احیای بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع

علیرضا نقوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به عبور هزار کیلومتر قنات از زیر شهر یزد از اتصال فاضلاب خانه های محدوده به قنات انتقاد کرد و افزود: برخی از مقنی ها برای سود بیشتر درصدد اتصال فاضلاب منزل به قنات هستند که هم جرم است و هم مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه این مساله سبب نشت فاضلاب می‌شود که در روزهای اخیر شاهد ایجاد حفره‌ای به عمق هشت متر بودیم که با تلاش ۲۴ ساعته کارکنان شهرداری برطرف شد، اظهار کرد: همچنین برای چاه‌های دفع فاضلاب باید در داخل همان مکان و نه در داخل کوچه انجام شود.

کد خبر 6092287

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • ایجاد حفره ۸ متری در بافت تاریخی یزد/ اتصال فاضلاب به قنات ممنوع
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • بازسازی بافت تاریخی شهرکرمان نیازمند طرحی کارشناسی و آینده نگراست
  • مُهروموم ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • بافت تاریخی کرمان سرمایه مادی و معنوی است