Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ جواد شفیع زاده رئيس پليس آگاهي خراسان رضوی گفت: در پی گزارش چند فقره سرقت وسایل و محتویات داخل خودرو‌های سواری در پارکینگ مجتمع‌های مناطق مسکونی غرب مشهد که موجب نارضایتی شهروندان شده بود، دستورات لازم برای شناسایی و دستگیری عاملان سرقت صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او افزود: کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی استان با بررسی دقیق این سرقت‌ها و اقدام‌های اطلاعاتی توانستند یکی از عاملان اصلی دستبرد به خودرو‌های سواری را چهره زنی و مورد شناسایی قرار دهند.   پرده برداری از ۶۰ فقره سرقت   رئيس پليس آگاهي خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مقام قضائی و کنترل و مراقبت‌های گسترده، متهم پرونده را ردزنی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.   شفیع زاده بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم تعداد زیادی لوازم سرقتی شامل؛ پخش خودرو، دوربین مدار بسته خودرویی، عینک آفتابی، تعدادی ساعت مچی، قفل کتابی، سوئیچ پراید و ریموت درب پارکینگ، جعبه آچار کشف شد.   او اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ مال باخته شکایات خودشان را تسلیم پلیس کرده و مال باختگان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی WWW.Police.Ir و ورود به قسمت اموال کشف شده نسبت به شناسایی اموال مسروقه خود اقدام و پی گیری کنند.   رئيس پليس آگاهي خراسان رضوی تاکید کرد: از مدیران و ساکنان مجتمع‌های مسکونی تقاضا داریم نسبت به استفاده از تجهیزات بازدارنده سرقت و به خصوص دوربین‌های کنترلی توجه بیشتری داشته باشند تا از وقوع این گونه سرقت‌ها پیشگیری شود.     موتورسواری با ترفند فریب فروشندگان وسایل در یک سایت مجازی 


سرهنگ عباس صارمی ساداتی  فرمانده انتظامی مشهد گفت: یکی از شهروندان سراسیمه و مضطرب با فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس گرفت و اظهارداشت موتورسیکلتش را جلوی چشمانش به سرقت برده اند.

  او افزود: بلافاصله هماهنگی‌های لازم از مرکز فرماندهی و کنترل پلیس مشهد به عمل آمد و تیم‌های تجسس کلانتری ۱۵ سناباد ماموریت یافتند برای پی گیری سریع پرونده وارد عمل شوند.   فرمانده انتظامی مشهد ادامه داد: تحقیقات اولیه پلیسی حاکی از آن بود که شاکی پرونده آگهی فروش موتورسیکلت خود را در سایت فضای مجازی منتشر می‌کند و فردی به عنوان خریدار با او در تماس بوده که با یک موتورسیکلت سر قرار حاضر شده و موتورسیکلت مالباخته را بهانه بررسی وضعیت فنی سوار می‌شود و پا به فرار می‌گذارد.   صارمی بیان کرد: تحقیقات بعدی پرونده نشان می‌داد که موتورسیکلت جامانده از متهم نیز سرقتی بوده است و بنابراین تیم تجسس کلانتری سناباد با اقدام‌های گسترده و ردزنی‌های دقیق سرنخ‌های موجود، عامل این سرقت را شناسایی و تحت تعقیب قرار دادند.   او تصریح کرد: پلیس پس از هماهنگی با مقام قضایی و در اقدامی غافلگیرانه، متهم پرونده را در مخفیگاهش دستگیر و موتورسیکلت مسروقه که در خانه‌ای دیگر مخفی کرده بودند کشف شد.   فرمانده انتظامی مشهد تاکید کرد: تحقیقات از متهم پرونده که سابقه کیفری تاکنون نداشته ادامه دارد و در پایان از شهروندان انتظار داریم هنگام خرید و فروش کالا و وسایل نقلیه خود به خصوص در فضای مجازی به توصیه‌های پلیسی و نکات قانونی و موارد لازم در انجام معاملات توجه داشته باشند تا از وقوع چنین مشکلاتی پیشگیری شود.   انتهای پیام//ز.ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دستگیری متهم فضای مجازی سرقت اینترنتی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود

سرهنگ "شریف رحیمی" پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت را مستلزم رعایت اصول حفاظتی و مراقبتی توسط مردم و همه سازمان‌ها عنوان کرد و اظهارداشت: مسئولیت‌پذیری مردم و همه سازمان‌ها با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع سرقت نقش تاثیرگذاری در کاهش این جرم دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی ارجاع چند فقره پرونده سرقت از اماکن خصوصی و دولتی در سطح شهرستان لنگرود به مرجع انتظامی، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس قرار گرفت، افزود: ماموران آگاهی با انجام تحقیقات و استفاده از شگرد‌های پلیسی یک متهم را در این خصوص شناسایی و او را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان لنگرود از اعتراف این فرد ۳۶ ساله به ۶ فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از اماکن دولتی با همدستی یک نفر دیگر خبر داد و تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته سارق ۳۱ ساله دیگر نیز دستگیر شد.
 این مقام انتظامی در پایان با اشاره معرفی سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی از مردم خواست، ضمن تجهیز اماکن و منازل خود به حفاظ مطمئن، دوربین مداربسته و قفل‌های مناسب در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بازداشت سارق اماکن دولتی در دشت آزادگان
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • سارقان اماکن در دام پلیس لنگرود
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • کشف ۴۲ فقره سرقت در آبادان
  • سارقان مسلح احشام در دام پلیس آبادان
  • انهدام باند ۳ نفره سارقان با اعتراف به ۱۹ فقره سرقت
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • سارق مامورنما در «سبزدشت» بهارستان دستگیر شد
  • انهدام باند سرقت مسلحانه در اصفهان