Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند عصر امروز سه شنبه در مراسم روز شورا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اصل هفتم قانون اساسی شوراهای اسلامی جهت بهره‌مندی از ظرفیت مردمی و اداره امور شهرها و روستاها با اتکا به آرای مردمی و با تعیین نمایندگانی از بین خود آنها در سال ۷۸ شکل گرفت.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس برخی اختیارات از دولت گرفته و به مردم واگذار شد تا مردم با انتخاب نمایندگانی اختیارات را به آنها بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: رأی مردم به شوراها رأی سیاسی نیست، بلکه این رأی جهت عمران و آبادانی منطقه است لذا شوراها باید در جریان مسئولیت قرار گیرند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

بازوند بیان داشت: شوراهای شهر یک پارلمان محلی هستند و اگر وظایف خود را به درستی انجام ندهند مردم به نمایندگان مجلس و دیگر مراجع تصمیم گیرنده رجوع می‌کنند در حالی که این شوراها هستند که باید مطالبه گر حق مردم باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: شوراها باید به دنبال نوآوری، جذب سرمایه و درآمد پایدار برای شهرداری‌ها باشند و بتوانند بستر حضور سرمایه گذاران را فراهم کنند.

وی گفت: شهردارها با درآمدهای سنتی نمی‌توانند به پیشرفت و توسعه برسند و اگر در این راه شوراها تدابیر لازم را به کار نگیرند ممکن است شهرداری‌ها به سمت شهرفروشی و دستکاری ماده ۱۰۰ بروند و خاطره بدی را بر جای بگذارند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به درخواست رئیس شورای شهر کرمانشاه مبنی بر رسیدگی به تخلفات شهردار کرمانشاه، اظهار داشت: استانداری کرمانشاه در خصوص انتخاب شهردار هیچگونه دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: رئیس شورای شهر طی نامه‌ای برخی از تخلفات شهرداری را جهت رسیدگی برای ما ارسال کرده است که به معاونت عمرانی دستور رسیدگی داده شد.

وی بیان داشت: همچنین تاکید کردم که مراتب برابر قانون رسیدگی شود و صحت و عدم صحت این تخلفات را اطلاع رسانی کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس معاون عمرانی و دفتر امور شهری استانداری موظف هستند روند تخلفات را ظرف یک هفته آینده اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تخلف می‌تواند فساد به بار آورد، گفت: تحت هیچ شرایطی از هیچ تخلفی عبور نخواهم کرد و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

بازوند در ادامه سخنانش اشاره‌ای به وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه داشت و افزود: کرونا یک بحران جدی است و باید تمام وقت خود را جهت عبور از این بحران صرف کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و راه اندازی پویش همدلی و کمک‌های مردمی، سپاه، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، شوراها و..‌. توانستیم از دل این بحران و تهدید جدی فرصت‌هایی را کسب کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بیماری اگر چه درمان ندارد، اما قابل مدیریت است و با فرهنگ سازی می‌توانیم خسارتهای آن را به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی گفت: این بیماری تا این لحظه در استان کرمانشاه به خوبی مدیریت شده است و شوراها به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند در راستای رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی فرهنگ سازی کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین جهش تولید را نیازمند تأمین بسترهایی دانست و افزود: در استان کرمانشاه سه سند اقتصادی مقاومتی، سند تولید و سند اشتغال را تدوین کردیم که به منزله بستری مناسب برای جهش تولید در استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جهش تولید را در استان کرمانشاه شکل دهیم و به جلو حرکت کنیم نیازمند ۲۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری هستیم که این کار توسط دولت به تنهایی اجرایی نخواهد شد لذا باید از سرمایه گذاران و بازار تولید استفاده کنیم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا درمان شورای شهر کمک های مردمی مقام معظم رهبری هلال احمر بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • اجرای قانون شوراها در توسعه تأثیرگذار است
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • راز عبور شورای شهر قشم از محدودیت منابع
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است