Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@12:49:09 GMT

بانک‌های منتخب برای عرضه در صندوق‌های ETF

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۶۵۵۰

بانک‌های منتخب برای عرضه در صندوق‌های ETF

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بانک‌های ملی، سپه، مسکن، کشاورزی، رفاه کارگران، ملت، تجارت، صادرات و قرض الحسنه مهر ایران به عنوان بانک‌های منتخب از تاریخ ۱۴ لغایت ۳۱ اردیبهشت ماه، آماده پذیره نویسی متقاضیان خریداری واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این وزارتخانه واگذاری واحدهای سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) (واسطه گری مالی یکم)، مشخصات درگاه‌های غیر حضوری و حضوری بانک‌های منتخب کشور را نیز جهت پذیره نویسی اعلام کرد.

طبق این گزارش، امکان پذیره نویسی به صورت حضوری در شعب منتخب بانک‌های یاد شده نیز وجود دارد و به شهروندان توصیه می‌شود که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، جهت پذیره نویسی از طریق درگاه‌های غیر حضوری این بانکها اقدام کنند.

پیش از این نیز، این وزارتخانه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که از طریق صندوق‌های ETF، به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت، صادرات ایران، بیمه‌های البرز و اتکایی امین را واگذار خواهد کرد. 

همچنین، اطلاع داده بود که ویژگی بارز این واگذاری، بهره ‌مندی کلیه ایرانیان، از تخفیف ۲۰ درصدی و سقف سرمایه گذاری هر شخص حقیقی (هر کد ملی)، بیست میلیون ریال (دو میلیون تومان) تعیین شده است که پذیره‌ نویسی برای هر فرد دارای کد ملی امکان‌پذیر است و محدودیت سنی برای متقاضیان وجود ندارد.

 علاوه براین، اعلام کرده بود که پذیره ‌نویسی واحدهای این صندوق برای اشخاص دارای کد معاملاتی (کد بورسی) از طریق کارگزاری‌های بورس و سامانه‌‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌‌های منتخب و برای اشخاص فاقد کد بورسی، از طریق درگاه‌های غیرحضوری و حضوری بانک‌‌های منتخب صورت می‌‌پذیرد که شروع پذیره‌ نویسی از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ و پایان پذیره ‌نویسی ۱۳۹۹/۲/۳۱ خواهد بود.

فهرست کامل بانک‌های منتخب و درگاه‌های غیر حضوری آنها به شرح ذیر است:

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امور اقتصادی و دارایی دولت جمهوری اسلامی ایران سرمایه گذاری بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی بانک های منتخب سرمایه گذاری پذیره نویسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند

منتخب مردم بابل در انتخابات مجلس دوازدهم با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه اکسپو ایجاد آشنایی مازندران با تجار و بازرگانان داخلی و خارجی می‌شود، تاکید بر تقویت سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش این استان کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد فاطمی، امروز_چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در بازدید از غرفه مازندران واقع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴- تهران در جمع خبرنگاران برگزاری اکسپو را فرصتی برای آشنایی مازندران با تجار و بازرگانان داخلی و خارجی عنوان و اظهار کرد: مزیت‌های این استان باید در عرصه‌های ملی به نمایش گذاشته شود تا بتوان از این طریق، زمینه برای صادرات محصولات مازندران افزایش پیدا کند.

وی افزود: با وجود مزیت‌های مهم کشاورزی در مازندران و برخورداری از ظرفیت‌های ویژه متأسفانه امروز کشاورزان در این استان با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند.

نماینده منتخب بابل در مجلس دوازدهم نبود پایانه صادراتی قوی را مهم‌ترین مشکل در زنجیره ارزش عنوان و مطرح کرد: با وجود نبود چنین ظرفیتی برای این بخش مشکلاتی ایجاد کرده است.

فاطمی ادامه داد: این محصولات در انبار کشاورزان انبار می‌شود و در نهایت دلالان از این وضعیت سود می‌برند.

وی برپایی این نمایشگاه را فرصتی جهت آشنایی با بازرگانان ایرانی و خارجی دانست و گفت: می‌توان در این مکان با تجار و بازرگانان در زمینه سرمایه‌گذاری و زنجیره ارزش استان‌ها اقدام کرد.

منتخب مردم بابل در دور جدید فعالیت خانه ملت با تاکید بر اینکه تلاش خواهیم کرد تا در زمینه صادرات مرکبات و کیوی با وضع قوانین و ارائه تسهیلات کمک شود، اظهار کرد: برای بهبود وضعیت کشاورزان، باغداران و برنج‌کاران مازندران باید زمینه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تولید محصول ایجاد کنیم.

کد خبر 749704

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • سرمایه‌گذاری در زنجیره ارزش مازندران افزایش پیدا کند
  • قاچاقچیان، پنهان در نقاب کسب و کار‌های اینترنتی/کالای قاچاق چگونه در سایت‌ها فروخته می‌شوند؟
  • حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس طلبه می‌پذیرد
  • مقدار و جزئیات پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال اعلام شد
  • اختصاص ۵۰۰ یورو به زائران حج تمتع ۱۴۰۳
  • زائران حج تمتع ارز با نرخ مرکز مبادله می‌گیرند
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • اطلاعیه پذیرش طلبه در حوزه علمیه خواهران الزهراء (ع) بندرعباس