Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهراد قطره معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: برای نخستین بار سه روش مهار و جلوگیری از سرمازدگی باغات در شهرستان سامان طراحی و به صورت آزمایشی در برخی باغات اجرا شد.

او افزود: در این باغات اجرا شده نتیجه‌بخش بوده است و می‌توان با تولید انبوه این دستگاه‌ها، آن را در اختیار کشاورزان قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قطره اضافه کرد: چاهک معکوس یکی از این روش‌هاست که برای شب‌هایی که وارونگی دما وجود دارد در ارتفاع شش متری، هوای گرم را از سطوح بالاتر به پایین‌تر هدایت می‌کند.

او، هزینه ایجاد این چاهک معکوس برای هر هکتار از باغات را حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: برای هر هکتار یکی از این چاهک‌ها لازم است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری، استفاده از پلار باغی نوعی مشعل گازوئیلی را از دیگر روش‌های جلوگیری از سرمازدگی باغات برشمرد و ادامه داد: این مشعل گازوئیلی با تولید گرما و انتشار آن در چهار جهت باغ می‌تواند دمای هوا را تا چند درجه افزایش دهد.

قطره افزود: برای هر هکتار باغ یک یا دو مشعل کافی است و در مواقعی که با سرمازدگی تششعی وجود داشته باشد، کارایی دارد.

او، استفاده از المنت‌ها یا بخاری‌های کوچک را روش سوم بیان کرد و گفت: این بخاری‌ها مختص هر درخت است و می‌تواند گرمای مورد نیاز را در ساعات سرد به ویژه بین ساعت ۵ تا ۷ صبح که هوا صاف و بدون وزش باد است، تأمین کند.

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سرمازدگی باغات هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، علاقه سامان نریمان‌جهان به بارسلونا و منچستر سیتی سوژه دیگر بازیکنان پیکان در تمرین این تیم شد و همبازیان او در جریان تمرین خودروسازان در پیکانشهر برای او کُری‌خوانی کردند.

رئال مادرید پس از حذف منچستر سیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، موفق به کسب پیروزی سه بر دو در ال‌کلاسیکو شد که شادی جود بلینگام پس از گل سوم مقابل بارسلونا همراه با واسکز جالب توجه بود و همین حرکت در تمرین پیکان نیز اجرا شد!

علی قربانی و ثابت‌ایمانی در جریان تمرین خودروسازان برای سامان نریمان‌جهان که هوادار بارسلونا و منچستر سیتی است و تیم‌های او برابر رئال مادرید شکست خوردند، کُری خواندند و شادی گل بلینگام و واسکز را به اجرا درآوردند.

این حرکت جالب توجه بازیکنان پیکان با هافبک باتجربه تیمشان در تمرین دیروز جلب توجه زیادی کرد و عکس این لحظه به ثبت رسید.

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • اعتبار سدسازی در ایلام قطره چکانی است
  • نجات کودک بازیگوش در سازه آسانسور در شیراز
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • شادی بلینگام و واسکز در تهران تکرار شد! (عکس)