Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:45:51 GMT

استاندار یزد: مشکل کارگران با اصلاح قوانین رفع می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۶۷۷۲

استاندار یزد: مشکل کارگران با اصلاح قوانین رفع می‌شود

محمد علی طالبی عصر سه‌شنبه در جمع گروهی از نمایندگان تشکل‌های کارگران با اشاره به جایگاه والای این قشر و نقش آنها در تحولات سیاسی و اجتماعی افزود:  کارگران همیشه از درون نظام و همراه با انقلاب اسلامی بوده هستند و باید تمام دستگاه‌ها برای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

وی ادامه داد: نظام اسلامی،  دولت و تمام مسوولان همیشه با حمایت شفاف از تشکل‌های کارگری عمل کرد، باید نتیجه و مصوبات این نشست‌ها به طور شفاف پیگیری و اعلام شود و قطعا رسیدگی به مطالبات و نیازهای کارگران رسالتی مهم است و همه باید به مسوولیت های خود در این زمینه عمل کنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار یزد همچنین در ارتباط با مساله مسکن کارگران اظهار کرد:  معاون اقتصادی استانداری و مدیرکل مسکن و شهرسازی استان پیگیر واگذاری زمین مناسب برای تامین سرپناه برای این افراد باشند که با توجه به اینکه این موضوع طولانی شده باید هرچه زودتر به سرانجام برسد.

طالبی به اهمیت پیگیری نیازهای کارگران با همکاری تمامی مسوولان و کارفرمایان و تکریم این قشر تاثیرگذار در عرصه تولید اشاره کرد و بر حضور موثر آنها در عرصه‌های مختلف تاکید کرد .

در این نشست نمایندگان تشکل‌های کارگری  گوشه‌ای از مشکلات و مطالبات جامعه کارگری شامل پایین بودن حقوق و دستمزد، پیگیری احداث بیمارستان ۱۵۰ تختخوابی سرطان و جلوگیری از رشد قارچ گونه شرکت‌های پیمانکاری و نظارت بر فعالیت آنها را خواستار شدند.

همچنین بر همکاری بیشتر کارفرمایان با تشکل‌های کارگری و الزام شرکت‌ها برای پرداخت چهار درصد مشاغل سخت و زیان آور در استان به صورت جدی مورد تاکید قرار گرفت .

۶۵درصد جامعه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری یزد را کارگران تشکیل می دهند و ۱۸۰ هزار کارگر در استان  به طور مستقیم بیمه هستند.

۲۲۵ تشکل کارگری در استان یزد فعالیت دارد که از این تعداد ۱۰۳ انجمن صنفی کارگری و کارفرمایی و مابقی شورای اسلامی کار و نمایندگان کارگر است.

برچسب‌ها یزد جامعه اسلامی کارگران محمدعلی طالبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد جامعه اسلامی کارگران محمدعلی طالبی یزد جامعه اسلامی کارگران محمدعلی طالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با تشکل‌ها و فعالان عرصه کارگری افزود: انقلاب‌اسلامی، انقلاب مستضعفان و کوخ نشینان بود و از بدو پیروزی انقلاب‌اسلامی رویکرد احقاق حقوق کارگران در دستور کار قرار گرفت.

او با بیان اینکه اکنون مراکز تولیدی و کارخانجات نیازمند کارگران و نیرو‌های متخصص است تصریح کرد: اگر سرمایه‌گذاران بدون زمینه کار و فعالیت کارگری و اگر کارگران بدون کارفرما شوند، تولید محقق نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: عرصه جهانی به دلیل زیاده‌خواهی مستکبران با چالش روبه‌رو شده و این موضوع فقط در ایران اسلامی نیست.

علیرضا قاسمی‌فرزاد گفت: سیاه‌نمایی و تخریب روانی ملت فهیم ایران از اهداف اصلی دشمنان است از همین رو تبیین اقدامات و دستاورد‌های نظام مقدس‌جمهوری‌اسلامی در دستور کار قرار گیرد.

در پایان تعدادی از نمایندگان کارگری و کارفرمایی به نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود و مطالبات حوزه خود پرداختند که استاندار و معاون اقتصادی استاندار برای پیگیری مطالبات آنها اعلام آمادگی کردند.

در پایان این مراسم از آقای قیطاسی قوی‌ترین مرد ایران که خود را قوی‌ترین مرد کارگر ایران عنوان کرد، تجلیل شد.

دیگر خبرها

  • نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی ارتقا یافته است
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • ارتقای نقش استان کرمان در تولید ناخالص ملی
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • کارگران و کارفرمایان دو بال سخت‌کوش تولید هستند
  • بهترین راه برای حمایت از کارگران اصلاح «قانون کار» است
  • پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان یارانه کالا در استان بوشهر