Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@14:57:24 GMT

ورود بسیج کشاورزی به چرخه خرید دسترنج کشاورزان جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۶۸۳۷

ورود بسیج کشاورزی به چرخه خرید دسترنج کشاورزان جنوب کرمان

مسئول سازمان بسیج کشاورزی سپاه ثارالله استان کرمان گفت: سپاه همچون دیگر صحنه‌های کمک به مردم این‌بار به کمک کشاورزان آمده است تا با کوتاه‌ کردن دست واسطه‌ها زمینه قیمت مناسب محصولات کشاورزی را فراهم کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، در بازدید میدانی امام جمعه جیرفت به همراه جمعی از مسئولان سپاه ثارالله استان کرمان از مزارع پیاز، با انتقال نگرانی‌های کشاورزان از روند افت قیمت محصولات کشاورزی از سوی امام جمعه و شنیدن درد و دل کشاورزان، تدابیر اولیه ورود سپاه به چرخه خرید دسترنج کشاورزان از میادین خرید رقم خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حجت‌الاسلام رضا سعادت‌فر امام جمعه جیرفت با ابراز گلایه از روند قیمت محصول پیاز درجیرفت اظهار داشت: محصول کشاورزان را در بازار زیر قیمت هزار تومان علی‌رغم همه هزینه‌های سنگین یا نمی‌خرند یا اینکه با اندک قیمت با دلالی اقدام به خرید محصولات می‌کنند. وی تصریح کرد: در میوه‌فروشی‌های سطح شهر جیرفت قیمت پیاز بالای ۳هزار تومان است ولی در میدان تره‌بار که فاصله زیر یک کیلومتر با میوه‌فروشی دارد با قیمت ارزان و غیر قابل تصور روی هم دپو شده است.

امام جمعه جیرفت  با بیان اینکه مرزهای صادرات بایستی باز شود، افزود: دولت از ظرفیت سپاه و نیروهای جهادی برای رساندن و خرید این محصولات به مصرف‌کنندگان در سطح کشور استفاده کند.

 عسکرپور مسئول سازمان بسیج کشاورزی سپاه ثارالله استان اظهار کرد: سپاه همچون دیگرصحنه‌های کمک به مردم این بار به کمک کشاورزان آمده است تا با کوتاه‌کردن دست واسطه‌ها زمینه قیمت مناسب محصولات کشاورزی را فراهم کند.

وی از خرید محصول پیاز کشاورزان با توجه به افت قیمت و نیاز به حمایت خرید در جنوب کرمان خبر داد و ادامه داد: با همکاری سپاه جیرفت محصول دپوشده کشاورزان با قیمت مناسب کشاورز و مصرف‌کننده خریداری و تدابیر حمل این محصول به استان‌های هدف اندیشیده شده است.

 عسکرپور با اشاره به اینکه خرید محصول کشاورزان هم در مزرعه و هم در میدان برای کوتاهی دست دلالان انجام خواهد شد، بیان داشت: مجموعه ما در سپاه محصول کشاورزان واقعی را خریداری خواهد کرد.

 وی از کشاورزان خواست با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای خرید محصول پیاز با متولیان امر همکاری کنند.

انتهای پیام/3388/ب

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جنوب کرمان کشاورزی سپاه ثارالله پیاز خرید محصول امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: طوفان و بارندگی‌های اخیر که می‌توان گفت در تاریخ خوزستان بی سابقه بوده، خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

به گزارش تسنیم، مسعود اسدی اظهار کرد: به بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از گندم‌زار‌های آماده برداشت استان تا ۵۰ درصد خسارت وارد شده و درخوشبینانه‌ترینحالت ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت از دست رفته است.

وی ادامه داد: علاوه بر خسارات به مزارع گندم، به تأسیسات، باغات، گلخانه‌ها و دامداری‌های بسیاری از کشاورزان خسارت جدی وارد شده است.

وی گفت: امیدواریم سازمان جهاد کشاورزی به فوریت خسارات را به دقت برآورد و اعلام کند.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت: همچنین انتظار داریم صندوق بیمه محصولات کشاورزی بدون فوت وقت، تعلل و مضایقه به وظیفه قانونی خود عمل کرده و طبق قانون خسارات وارده به بیمه شدگان را جبران کند.

اسدی همچنین گفت: از دولت و سازمان مدیریت بحران کشور انتظار داریم با توجه به اینکه امکان جبران خسارات وارده از طریق صندوق بیمه محصولات کشاورزی قطعاً وجود ندارد نسبت به بررسی، برآورد و کمک به کشاورزان خسارت دیده استان که خساراتشان مشمول حمایت‌های صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیست اقدام عاجل کنند تا در سال جهش تولید با مشارکت مردم، کشاورزان خسارت دیده بار دیگر با امید به سنگر تولید برگردند

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • زنگ خطر سگ‌های بلاصاحب و صاحب‌دار در جنوب کرمان به صدا در آمده است
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !