Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-30@17:37:30 GMT

سهام 13 شرکت دولتی به مرور واگذار می شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۷۰۵۳

به گزارش صدای ایران، محمدرضا معتمد، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس با بیان اینکه دولت به مرور سهام ۱۳ شرکت را واگذار می‌کند، گفت: با هدف تسهیل حضور عموم مردم در بازار سرمایه دریافت کد بورسی برای پذیره نویسی اولیه این سهام ضروری نیست.
وی افزود: در اولین مرحله سهام بانک ملت، بانک تجارت، بانک صادرات و بیمه اتکایی امین و بیمه البرز عرضه می‌شود و طبق مصوبه هیأت وزیران هر شخص حقیقی می‌تواند حداکثر دو میلیون تومان سهام (واحد) خریداری کند و شروع پذیره‌نویسی از ۱۴ اردیبهشت و پایان آن ۳۱ اردیبهشت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: بعد از پذیره نویسی اولیه از طریق درگاه‌های بانکی، بانک‌ها طبیعتاً دو ماه فرصت دارند تا اطلاعات خود را ثبت کنند و کد بورسی برای خریداران فاقد کد بورسی صادر شود؛ بنابراین حدود اول مردادماه امکان معامله سهام واگذار شده فراهم می‌شود.
وی در خصوص کشف قیمت سهام و تخفیف ۲۰ درصدی و شرکت‌هایی که سهامشان فروخته می‌شود توضیح داد و با بیان این که سهام شرکت‌های عرضه اولیه معمولاً ارزان‌تر و سودآوری مناسبی در کوتاه مدت دارد گفت: البته توصیه ما به سرمایه گذاران این است که در سرمایه گذاری افق‌های بلند مدت را در نظر بگیرند و برای افق‌های ۵ تا ۱۰ سال سرمایه گذاری کنند.
معتمد با اشاره به اعتماد و اقبال مردم به بازار سرمایه گفت: با عنایت به این که ممکن است دانش کلی همه سرمایه گذاران به اندازه‌ای نباشد که بتوانند از فرصت‌های بهتر سرمایه گذاری بهره بیشتری ببرند توصیه ما این است که به صورت غیر مستقیم و از طریق شرکت‌های سرمایه گذاری که در این زمینه فعالیت تخصصی و حرفه‌ای دارند وارد بورس شوند.
مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار همچنین با بیان این که استفاده از واژه «حباب» برای بازاری که ۶۵۰ شرکت و چندین صندوق سرمایه گذاری دارد دقیق و درست نیست گفت: بازار سرمایه از بازارهای دیگر متأثر می‌شود قطعاً کاهش سود بانکی از علل اقبال مردم به بورس و جستجوی فرصت‌های سرمایه گذاری بهتر است ضمن اینکه بازده شرکت‌ها و سودآوری اغلب شرکت‌ها در یک سال گذشته خوب بوده هرچند که ظرفیت همه شرکت‌ها یکسان نیست.


منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سهام سهام شرکتهای دولتی بورس کد بورسی سرمایه گذاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در گزارش 9 ماهه میاندوره ای سال 1402 بانک ملت که در کدال منتشر شده است جریان خالص ورود نقد حاصل از سرمایه گذاری ها را نسبت به دوره مشابه سال قبل آن کاهش 469 درصد را نشان می دهد. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IxB

دیگر خبرها

  • واگذاری شازند کاملاً شفاف و در فرآیندی قانونی بوده است
  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • انتقال ۲۰ درصد سهام باشگاه پرسپولیس به بانک ملت
  • زیرمجموعه وسنا و مپنا به فرابورس می آید؟
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • مراسم تقدیر و معارفه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی برگزار شد
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • آتش بازی سهامدار عمده در شرنگی
  • عملکرد نه چندان خوب بانک ملت در 9 ماهه
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی