Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عباس رفعتی از اساتید حوزه علمیه در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور خواستار بازگشایی امکان مقدسه شد و گفت: جناب روحانی با نظر کارشناسان بهداشتی مخالفت نکنید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید.

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری حجت‌الاسلام عباس رفعتی از اساتید حوزه علمیه و رئیس شبکه جهانی ولایت در نامه‌ای به رئیس جمهور، خواستار بازگشایی امکان مقدسه در ماه رمضان شده و خطاب به حجت‌الاسلام حسن روحانی آورده است: جناب رئیس جمهور استدعا دارم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کنید و با نظر کارشناسان بهداشتی یاد شده مخالفت نکنید و دستور بازگشایی زیارتگاه‌ها و برگزاری برنامه‌های دینی و تبلیغی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل نامه به این شرح است:
بسمه تعالی
حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی «زیدعزه»
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
با اهداء سلام و تحیت

فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت معنوی الهی را تبریک می‌گویم و امیدوارم به برکت این ماه خدا کشور اسلامی ایران و همه مسلمانان جهان از مشکلات و شر این ویروس منحوس در امان بمانند.

جناب آقای رئیس جمهور، در ماه گذشته کارشناسان دولت در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گزارش آماری و تحلیلی ارائه کردند مبنی بر اینکه برآورد و پیش‌بینی قبلی آنها در خصوص اماکن انتقال و شیوع این ویروس اشتباه بوده است و در بررسی‌های دقیق کارشناسی به این واقعیت دست یافته‌اند که سهم زیارتگاه در انتقال ویروس ۴۴ صدم درصد می‌باشد یعنی اگر دو برابر این آمار هم باشد به ۱ درصد نمی‌رسد و نماز جمعه‌ها ۲۲ صدم درصد یعنی اگر چهار برابر این هم شود به ۱ درصد نمی‌رسد.

طبعا مردم دیندار و ولایی ایران اسلامی و علما و بزرگان دینی انتظار داشتند در پایان جلسه حضرتعالی که ریاست آن ستاد را بر عهده دارید نسبت به بستن زیارتگاه‌ها و مراسم مذهبی تجدید نظر نمایید و از مردم انقلابی عذرخواهی کنید.

اما متأسفانه نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه بر بسته ماندن حرم‌ها و نماز جمعه‌ها همچنان تأکید می‌ورزید در حالی که برخی از مکان‌ها که بیش از ۲۶ درصد تأثیر‌گذار در شیوع ویروس بوده‌اند را تعطیل نکرده‌اید!

جناب آقای رئیس جمهور حتماً می‌دانید دو عنصر مکان و زمان در کسب فیوضات معنوی بر اساس آیات و روایات نقش بسیار مهم و اثرگذار دارند که می‌فرماید:« فِی بُیُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ»؛

اینک با فرارسیدن ماه مبارک رمضان این دو عنصر بالندگی معنوی به هم پیوسته‌اند (ماه خدا+اعتبات مقدس) و از طرفی سنت حسنه حوزه‌های علمیه همواره پمپاژ و شارژ معنویت و تبلیغ دین به وسیله اعزام مبلغین به اقصی نقاط کشور در ماه مبارک رمضان بوده است و با توجه به اینکه وظیفه حاکمیت اسلامی همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید «الَّذِینَ إِن مَّکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنکَرِ» بسط معنویت، فرهنگ و معیشت است.

یقیناً هرچه بُعد معنوی جامعه را ارتقاء بخشید موجب تقویت نظام خواهد شد، لذا استدعا دارم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل نمایید و با نظر کارشناسان بهداشتی یاد شده مخالفت ننمایید و دستور بازگشایی زیارتگاه ها و برگزاری برنامه‌های دینی و تبلیغی را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر فرمایید.

در پایان این تصدیع، یادآور می‌شوم همواره مردم متدین و ولایت مدار ایران، انقلابی بوده و هستند و پای این انقلاب و نظام ایستاده‌اند، بنابراین نباید با تصمیمات نادرست این مردم را نسبت به دین و حاکمیت اسلامی دلسرد نمود.

مردم ایران عزیز به پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی و مراجع عظام تقلید متابعت از مقررات و قوانین جمهوری اسلامی را واجب می‌دانند، لذا درخواست می‌کنم به دستورالعمل‌های خود بیشتر توجه داشته باشید.

والسلام علیکم و رحمة الله
العبد الاحقر
عباس رفعتی نائینی
اول رمضان المبارک برابر با ۶/۲/۹۹

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن روحانی ماه رمضان ولایت حوزه علمیه زیارتگاه ها حجت الاسلام رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حمید نیلی احمدآبادی را به‌عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب کرد.

در حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به حمید نیلی آمده است:

«نظر به سوابق، تعهد، روحیه انقلابی ، تخصص و تجربیات ارزشمند شما در حوزه فرهنگ و هنرهای نمایشی، به پیشنهاد معاون محترم امور هنری و به موجب این حکم به سمت « مدیرکل هنرهای نمایشی» منصوب می‌شوید.
با توجه به جایگاه والا و بنیادین هنرهای نمایشی در عرصه هنر، انتظار می‌رود جناب‌عالی با برنامه-ریزی دقیق و پیش‌رونده و
بهره‌گیری از پیشکسوتان متعهد این عرصه و تعامل سازنده با هنرمندان هنرهای نمایشی درخصوص موارد ذیل اهتمام ویژه را مصروف دارید:
۱-کشف و پرورش استعداد‌های نمایشی کشور؛
۲-ترویج ادبیات فاخر فارسی و قصه‌ها و قهرمانان آن در نمایش‌های صحنه‌ای؛
۳-صیانت از مرز‌های اخلاقی، دینی، انقلابی و ملی و خانوادگی در آثار تولیدشده در سراسر کشور؛
۴-رشد کیفی و ارتقای شاخص‌های هنری هنر‌های نمایشی؛
۵-توجه ویژه به تولید نمایشنامه‌های فاخر و تربیت نویسندگان متعهد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مدیریت ترجمه نمایشنامه‌های خارجی
۶-پاسداشت و تکریم هنرمندان این هنر فاخر به‌ویژه پیشکسوتان ارجمند؛
۷-توجه ویژه به تئاتر کودک و نوجوان و ترویج و توسعه نمایش‌های آموزنده اجتماعی، دینی و ملی؛
۸-توجه ویژه به ظرفیت‌های استانی و شهرستانی هنر‌های نمایشی و تقویت و توسعه آن؛
۹-دقت نظر و تلاش برای ترویج مفاهیم دینی، ملی، اخلاقی و خانوادگی و تاریخ پرفرازو نشیب ایران اسلامی به‌ویژه تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی در آثار تولید شده.
جا دارد از تلاش‌های ستودنی برادر خوبمان جناب آقای نظری هم در طول مسئولیت تشکر ویژه نمایم. مزید توفیق جناب‌عالی رادر خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و تحقق اهداف دولت مردمی، در ظل توجهات حضرت‌ولی‌عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند متعال خواستارم.»

حمید نیلی پیش از این مدیرعامل تماشاخانه‌ی ایران‌شهر، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دبیر هفدهمین جشنواره‌‌ی تئاتر مقاومت، مشاور عالی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بوده است و تهیه‌کنندگی چندین نمایش صحنه‌ای و تلویزیونی در کارنامه‌ای‌ او به چشم می‌خورد.


پیش از این کاظم نظری به عنوان مدیر کل هنرهای نمایشی عهده‌دار این سمت بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دیوان عالی کشور : در فضای مجازی باید از ارزش های اسلامی دفاع کنیم
  • خبر خوش برای لرستانی‌ها؛ مجوز سد معشوره صادر می‌شود‌
  • قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها توسط رئیس جمهور ابلاغ شد
  • رئیسی «قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها» را ابلاغ کرد
  • فروش پانصد و ۳۰ هزار میلیارد تومانی دانش بنیان‌ها/صادرات فناوری ۳ برابر شد
  • مدیر کل هنرهای نمایشی منصوب شد
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پیام صادر کرد +جزئیات
  • محمد مهاجری : جناب آقای رئیسی! به‌قول حاج‌ حسین‌ آقای‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست
  • درخواست پیگیری بازگشایی گذر مرزی پرسه‌سو در سفر رییس جمهور