Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@10:22:58 GMT

استراتژی فرار به‌جلو

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۷۳۵۰

استراتژی فرار به‌جلو

رئیس‌جمهوری ایالات متحده امریکا در روزهای اخیر به‌خاطر تجویزهای غیرعلمی خود برای درمان کووید19 بشدت مورد تمسخر قرار گرفته و کاخ سفید از او خواسته دیگر هر روز با رسانه‌ها گفت‌و‌گو نکند تا مبادا گاف جدیدی بدهد.

وی روز دوشنبه با اعلام این موضوع که قصد دارد از چین به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در ایالات متحده غرامت بگیرد، با آغاز دور تازه حملات لفظی به چین تلاش کرد، باب تازه‌ای برای تبلیغات انتخاباتی خود در سال انتخابات ریاست جمهوری امریکا بگشاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌گزارش گاردین، پس‌از آنکه آمار مرگ و میرها بر اثر کرونا در ایالات متحده امریکا از رقم 50 هزار نفر گذشت و بیکاری در این کشور به‌رقم تاریخی بالای 26.5 میلیون نفر رسید، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا تمام محاسبات خود بر مبنای عملکرد اقتصادی موفقش برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 را نقش بر آب دید و متوجه شد، دیگر نمی‌تواند با این حجم از بیکاری با شعارهای اقتصادی به پیروزی برسد. از این رو، نه تنها دور تازه حملات لفظی به چین به‌خاطر همه‌گیری کووید19 را از روز دوشنبه آغاز کرد بلکه ادعا کرد، چین باید به امریکا بابت این همه‌گیری غرامت بپردازد. ترامپ با بیان این مطلب که «راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که می‌توان آنها [چینی‌ها] را مسئول [همه گیری] دانست»، گفت: ما از چین راضی نیستیم و معتقدیم چین باید ویروس را در همان مبدأ متوقف می‌کرد و نمی‌گذاشت تمام جهان را بگیرد. رئیس جمهوری امریکا با استناد به سرمقاله یک روزنامه آلمانی که در آن موضوع پرداخت غرامت به آلمان از سوی چین مطرح شده بود، گفت: «آلمان به‌دنبال این چیزها است؛ ما هم به‌دنبال این چیزها هستیم. ما حتی غرامت بسیار بیشتری می‌خواهیم. هنوز درباره مبلغ غرامت به تصمیم نهایی نرسیده‌ام.»
به عقیده بسیاری از تحلیلگران، حملات لفظی جدید ترامپ علیه چین و ادعای غرامت در واقع یک تاکتیک و استراتژی انتخاباتی جدید است که اتفاقاً طراح آن تنها شخص ترامپ نیست بلکه کمیته حزب جمهوریخواه است. کمیته حزب جمهوریخواه بخوبی از ناکامی‌های ترامپ در رویارویی با همه‌گیری ویروس کرونا آگاه است و در روزهای اخیر دستورالعملی منتشر و در آن از تمام اعضای حزب اعم از نماینده، سناتور، فرماندار و کاندیدای ریاست جمهوری (ترامپ) خواست، در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها یا در سخنرانی‌ها از عملکرد ترامپ دفاع نکنند و در عوض تا حد امکان، به چین حمله کنند و همه تقصیرها را به گردن دولت پکن بیندازند. به‌گزارش نیویورک تایمز، استراتژی حزب جمهوریخواه و شخص ترامپ برای بالا بردن شانس پیروزی‌شان در انتخابات 2020 این روزها آنقدر آشکار است که سناتورهایی مانند تام کوتون و جاش هاولی بر سر این موضوع که کدام‌شان تندتر به چین حمله لفظی می‌کند، با هم رقابت می‌کنند.
کریس لاسیویتا، استراتژیست باتجربه حزب جمهوریخواه درباره این استراتژی حزب می‌گوید: هرزمان که یک لولو (مایه ترس و وحشت) وجود داشته، ترامپ توانسته با موفقیت از آن استفاده کند و حالا چین یک لولوی عالی است. اما برای موفقیت حزب جمهوریخواه در استفاده از این استراتژی یک مانع احتمالی وجود دارد و آن مانع شخص ترامپ است. اشتیاق ترامپ به ادامه دادن به مذاکرات تجاری با چین، تشنگی او به حفظ روابط با شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین و اتکای امریکا به کارخانه‌های چینی تولیدکننده تجهیزات درمانی باعث شده بارها و بارها ترامپ تلاش‌های حزب دموکرات برای انداختن تمام تقصیرهای همه‌گیری کووید 19 به گردن چین را با شکست مواجه کند.
حتی زمانی که ترامپ می‌کوشد با برجسته کردن تصمیم ماه ژانویه خود مبنی بر اعمال محدودیت‌های سفر به چین از انتقادها به عملکرد ضعیف و کندش در پاسخ به همه‌گیری ویروس کرونا بکاهد، افکار عمومی امریکا به خاطر می‌آورند که او بارها شی جین پینگ را دوست خود خطاب کرده و گفته است: روابط ما بر اساس حسن نیت است. ترامپ حتی پس از آنکه به‌صورت تلفنی با رئیس جمهوری چین گفت‌و‌گو کرد، دیگر عبارت «ویروس چینی» را برای کروناویروس به کار نبرد. در چنین شرایطی سخن گفتن از دریافت غرامت از چین به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا در امریکا و تکرار حملات لفظی به پکن تنها یک ترفند انتخاباتی برای پوشاندن ناکامی‌های ترامپ در مواجهه با یک بحران جدی بهداشتی و درمانی است.
 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: همه گیری ویروس کرونا حزب جمهوریخواه رئیس جمهوری حملات لفظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۷۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!

فرارو- در حال حاضر "دونالد ترامپ" نگرانی‌های بزرگ تری در مقایسه با انتخاب معاون رئیس جمهور دارد. "جو بایدن" رئیس جمهور امریکا در جریان مصاحبه‌ای و طولانی با "هاوارد استرن" مجری رادیویی اعلام کرد که از مناظره با دونالد ترامپ خوشحال خواهد شد. او گفت:"نمی دانم چه زمانی خواهد بود، اما خوشحال خواهم شد که با او بحث کنم".

به گزارش فرارو به نقل از نشنال اینترست، اردوگاه ترامپ نیز اعلام کرده که شخص او از رویارویی با بایدن بسیار خوشحال خواهد بود و از این موضوع استقبال می‌کند. این که چه نوع بحث و مناظره‌ای میان طرفین صورت خواهد گرفت یا این که اصلا حتی شایستگی دارد که اصطلاح مناظره را درباره آن بکار ببریم یا خیر یک سوال باز و بی پاسخ است. ترامپ دوست ندارد مناظره کند. او دوست دارد لفاظی کند. ترامپ هرگز هیچ فرصتی را برای ابراز گلایه درباره مشکلات حقوقی اش از دست نمی‌دهد. او پنجشنبه شب در گفتگو با "گرگ کلی" از نیوزمکس توضیح داد که "آلوین براگ" دادستان منطقه نیویورک و "لتیتیا جیمز" دادستان کل نیویورک یک وجه مشترک دارند: "آنان شرور هستند". او افزود:"می دانی، آنان بد هستند، آنان بیمار هستند. این افراد دیوانه هستند".

با این وجود، اگر دیوانه می‌خواهید احتمالا "کریستی نوم" فرماندار داکوتای جنوبی ممکن فرد بهتری برای نگاه کردن باشد! او در کتاب تازه‌ای تحت عنوان "بدون بازگشت" نفرت خود را نسبت به سگ سابق اش و هم چنین یک بز "بدخلق" ابراز داشته که  هر دو آن‌ها را کشته است. باید بگوییم که نوم نامزد تصدی سمت معاونت ترامپ است!

نوم در کتاب جدیدش می‌نویسد:"کریکت" ۱۴ ماهه بود. این سگ ماده شخصیتی تهاجمی داشت". او می‌گوید که او داستان خود را در مورد کریکت بدبخت برای نشان دادن تمایل اش در سیاست و هم چنین در زندگی در داکوتای جنوبی برای انجام هر کاری هر چند "دشوار، کثیف و زشت" مطرح کرده است.

داستان نوم در اینجا تمام نمی‌شود. او هم چنین می‌نویسد خانواده اش صاحب یک بز نر بودند که "بد" بود، زیرا به نوشته او "اخته" نشده بود. علاوه بر این، او می‌نویسد آن بز "بویی منزجرکننده" داشت و فرزندان نوم را تعقیب می‌کرد. او با تیراندازی هم بز و هم سگ را کشته است. نوم می‌نویسد: "از آن سگ متنفر بودم. این کار خوشایند نبود، اما باید انجام می‌شد؛ و بعد از تمام شدن متوجه شدم که کار ناخوشایند دیگری باید انجام شود". نشریه "نیوریپابلیک" نوشته است با توجه به اینکه ترامپ از سگ‌ها می‌ترسد گویا ما به مرحله "قتل توله سگ ها" در آزمون‌های کسب نامزدی معاونت ترامپ رسیده ایم!

برای ملانیا ترامپ که به تازگی ۵۴ ساله می‌شود محاکمه ترامپ هدیه تولد عجیبی می‌باشد. ترامپ در این باره با ابراز تاسف اشاره کرده که پیش از رسیدگی به اتهامات اش توسط "دادستان‌های انتقام جو" بهتر است با او (ملانیا) وقت بگذراند. ترامپ هم چنین در مصاحبه تازه اش گلایه کرده که محاکمه اش او را از ورود به مسیر کارزار رقابت انتخاباتی باز می‌دارد. با این وجود، چهارشنبه گذشته که دادگاه برگزار نشد او تجمعی برگزار نکرد. در عوض، او کار مهم تری داشت: رفتن به بازی گلف در باشگاه بدمینستر خود در نیوجرسی!


دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • جباری:شرایط سپاهان کار پرسپولیس را سخت می‌کند/ اصلا انتقادی به اوسمار ندارم
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • تعطیلی ۱۰۰ شعبه یک رستوران آمریکایی در مالزی به دلیل حمایت از اسرائیل
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • پالایشگاه‌های فراسرزمینی، استراتژی مهم دولت سیزدهم در افزایش صادرات نفت
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید