Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل ژئوپلیتیک و تحلیلگر مسائل سیاسی به تاثیرات ماهواره نور بر معادلات منطقه اشاره کرد و گفت: با قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین سطح اشراف ایران و دسترسی سیگنالی و تصویری آن به محیط دشمن به طور اساسی تغییر خواهد کرد.

«مهدی محمدی» تحلیلگر مسائل سیاسی و کارشناس ژئوپلیتیک در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص دستیابی جوانان ایرانی به موفقیت در پرتاب ماهواره نور به فضا اظهار داشت: این اقدام یک تحول بزرگ در فناوری دفاعی ایران محسوب می شود و به معنای وارد شدن بُعد فضا به ابعاد صنعت و راهبرد دفاعی ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی این فناوری را گامی در مسیر تحول سیستم جمع آوری و تحلیل اطلاعات نظامی ایران دانست و افزود: با قرار گرفتن ماهواره نور در مدار زمین سطح اشراف ایران و دسترسی سیگنالی و تصویری آن به محیط دشمن به طور اساسی تغییر خواهد کرد. البته این یک فرآیند زمان بر است ولی ایران حرکت سریع در این مسیر را آغاز کرده است.

محمدی به تاثیر ماهواره نور بر تغییرات هژمونی و معادلات منطقه اشاره کرد و گفت: آمریکا باید بداند که سطح توانمندی نظامی ایران در مواجهه با آن، تغییر راهبردی کرده است. یکی از مسائل اساسی در جنگ های آینده این است که یگان های عمل کننده بتوانند با استفاده از زیرساخت های فناوری سطح بالا با یکدیگر کاملا هماهنگ عمل کنند.

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: نحوه توزیع و تجمیع کار میان یگان‌های عمل کننده زمانی می‌تواند به حداکثر کارآمدی برسد که متکی به زیرساختی باشد که داده‌های نظامی را میان بخش های عملیات و اطلاعات به سرعت به چرخش دربیاورد و نهایتاً به کارآمدی حداکثری انهدام یگان‌های دشمن بینجامد و تحقق این مهم بدون پلتفورم اطلاعات ماهواره‌ای امکانپذیر نیست.

محمدی در پایان خاطر نشان کرد: سپاه اکنون در حال حرکت به سمتی است که از هواپیمای روی هوا تا رزمنده منفردی که روی زمین می جنگد، بتوانند در یک چشم انداز معقول در آینده، با هم هماهنگ عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روز سوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست برای نخستین بار «ماهواره نور» را با ماهواره بر سه مرحله‌ای «قاصد» با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار دهد.

انتهای پیام/ر

منبع: دانا

کلیدواژه: ماهواره نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا اینانلو با اشاره به توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت گفت: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی دارد، می‌تواند توانمندی خود را به کشور‌های دیگر ارائه دهد، همچنین درباره خدمات ضروری برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی، ایران آمادگی کمک به کشور‌های آفریقایی و بهره برداری از این مراکز با صد در صد تجهیزات پزشکی را دارد.

مدیر امور بین‌الملل سازمان غذا و دارو افزود: زمینه همکاری درباره انتقال فن آوری و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با گسترش روابط با این کشور‌ها امکان پذیر است.

دومین نشست بین‌المللی ایران و آفریقا با حضور بیش از ۲۰ کشور آفریقایی از ۷ تا ۱۰ اردیبهشت در تهران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • ایران می‌تواند توانمندی خود در حوزه صنعت دارو را به کشورهای دیگر ارائه دهد
  • تغییر محاسبات منطقه با قدرت بازدارندگی ایرانی
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران
  • ابوترابی: «وعده صادق» آغاز تحول در منطقه و معادلات سیاسی است
  • بازدید هیأت نظامی جمهوری آذربایجان از ارتش ایران+ جزئیات