Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@13:38:56 GMT

کشاورزان و دامداران زنجان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۸۴۹۵

کشاورزان و دامداران زنجان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند

رسول همتی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سامانه بارشی از امروز تا اواخر وقت پنجشنبه /۱۱ اردیبهشت ماه/ موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد نسبتا شدید به صورت لحظه‌ای و ریزش تگرگ در اغلب مناطق زنجان به ویژه نیمه شرقی خواهد شد.  

وی اظهار داشت: با توجه به نفوذ و فعالیت این سامانه بارشی، بهتر است کشاورزان آمادگی لازم جهت راه‌ اندازی سامانه‌های ضد تگرگ در باغات، محافظت از تاسیسات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ها،  محافظت از نهال‌های تازه غرس شده، خودداری از چرای دام در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، جلوگیری از ورود دام‌ها به مناطق مرتفع با توجه به بارندگی رگباری و وقوع صاعقه و اجتناب از عملیات سمپاشی و محلول پاشی مزارع به منظور جلوگیری از آسیب های احتمالی، را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
همتی ادامه داد: زنبورداران نیز عدم استقرار کندوها در مسیرهای سیلابی، ماندابی و در مجاورت رودخانه های فصلی، استقرار کندوها بالاتر از سطح زمین جهت جلوگیری از آبگرفتگی را جدی تر گرفته و پرورش دهندگان ماهی نیز تدابیر لازم را جهت جلوگیری از از ورود سیلاب و بارندگی به استخرهای پرورش ماهی، اتخاذ کنند.

وی تاکید کرد: لازم است همه افراد اعم از کشاورزان، باغداران و چوپانان هنگام وقوع رعد و برق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، سیم های برق هوایی، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان های پرآب و رودخانه ها،  دور شده و حتی الامکان فاصله بگیرند.  
همتی به عموم مردم توصیه کرد به هنگام وزش بادهای نسبتا شدید از قرار گرفتن در کنار  درختان پوسیده و کهنسال خودداری کنند تا از خطرات سقوط درختان در امان بمانند.

برچسب‌ها بارندگی آب گرفتگی بارش باران سیل زنجان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی آب گرفتگی بارش باران سیل زنجان سازمان هواشناسی بارندگی آب گرفتگی بارش باران سیل زنجان سازمان هواشناسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد

حسین سلطانی با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا حدودی ابری است، گفت: این شرایط جوی از بعدازظهر با وزش باد و بارش های خفیف به خصوص در ارتفاعات استان همراه می شود.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی برای استان، یادآور شد: روز جمعه نیز بارش ها با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان ادامه خواهد یافت.

سلطانی تاکید کرد:‌ با توجه به ماهیت رگباری بارش ها و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها شهروندان طی این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها اجتناب کنند.

وی اظهار داشت: به تدریج دمای هوا به طور نسبی کاهش خواهد یافت و روزهای خنکتری را پیش رو خواهیم داشت.

سلطانی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بیان کرد و افزود: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای شهرهای استان، گفت: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان هشت و ۲۷ درجه، ابهر هشت و ۲۶، خرمدره ۹ و ۲۷ درجه، آب‌بر ۱۵ و ۳۱ درجه، قیدار هفت و ۲۳ درجه، سلطانیه پنج و ۲۶ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۳۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران
  • کشاورزان بوشهری مراقبت‌های بعد از بارندگی در مزارع را جدی بگیرند
  • هشدار نارنجی هواشناسی در استان زنجان صادر شد
  • پیش بینی باران بهاری برای امروز
  • هشدار هواشناسی در مازندران
  • هشدار مدیریت بحران استان تهران درباره بارندگی‌های آخر هفته
  • صدور هشدار هواشناسی برای ارتفاعات مازندران
  • بارش‌های رگباری زنجان را فرا می‌گیرد
  • هشدار نارنجی دشت کاشان در پایان هفته
  • پیش بینی بارش های رگباری برای آسمان زنجان