Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@11:40:45 GMT

آخرین وضعیت آبی دو تالاب مهم آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۸۶۰۶

آخرین وضعیت آبی دو تالاب مهم آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مسئول دبیرخانه تالاب‌های آذربایجان شرقی آخرین وضعیت آبی تالاب های قوریگل و قره قشلاق، دو تالاب مهم استان را تشریح کرد.

یدالله آذرهوا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که تالاب بین المللی قوریگل یکی از مهم‌ترین تالاب‌های استان است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تالاب قوریگل مساعد بوده و تراز فعلی آن به ۱۹۱۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

80 متر از سطح دریا می‌رسد که این تراز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود شش سانتی متر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که در حال حاضر وسعت تالاب قوریگل ۱۴۱ هکتار است، گفت: آب گیری این تالاب هر سال بر اساس توافق بهره برداران کشاورزی، از ۱۵ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

آذرهوا با بیان این‌که آبگیری تالاب قوریگل از ۱۵ آبان ماه سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: ارتفاع آب قوریگل نسبت به اول آبگیری حدود ۷۳ سانتی متر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که اکنون حجم آب تالاب قوریگل یک میلیون  و 900 هزار متر مکعب  شده است، گفت: حجم آب تالاب قوریگل نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

مسئول دبیرخانه تالاب‌های آذربایجان شرقی در خصوص تالاب قره قشلاق نیز که در حوضه‌ی شهرستان بناب، ملکان و عجب شیر واقع شده است، گفت: وضعیت تالاب قره قشلاق نسبت به سایر تالاب‌ها متفاوت است؛ چرا که این تالاب در مصب رودخانه‌ها واقع شده و آب آن به سمت دریاچه ارومیه هدایت می‌شود به همین دلیل نیز حالت دریاچه‌ای ندارد.

وی  بیان کرد: بخشی از آب ورودی تالاب قره قشلاق از زرینه رود و بخشی نیز از مردق چای تامین می‌شود.

آذرهوا با بیان این‌که تالاب‌ها در جهان به عنوان اکو سیستم‌های شکننده معرفی شده‌اند، گفت: در حال حاضر تمامی تالاب‌ها تحت تاثیر تغییرات اقلیمی و استفاده ناپایدار از منابع آبی هستند و این امر نیز تنها مختص استان ما نیست، کشاورزان باید در مصرف آب تالاب‌ها صرفه جویی کرده و ارگان‌های ذی ربط نیز حق آبه‌ی تالاب‌ها را در اختیارشان بگذارند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آذربایجان شرقی تالاب قوریگل قره قشلاق تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • ورود سامانه بارشی به آذربایجان شرقی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برگزاری ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • ملاقات مردمی استاندار آذربایجان شرقی
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • تالاب‌های نقده از وضعیت مطلوب برخودار هستند
  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی