Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:42:04 GMT

امیدوار به کسب ۲ سهمیه دیگر برای پارالمپیک ۲۰۲۰ هستیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۸۷۲۹

امیدوار به کسب ۲ سهمیه دیگر برای پارالمپیک ۲۰۲۰ هستیم

عزت الله پرنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: صمد عباسی و علیرضا ایزدی در رشته وزنه برداری و علی الفت نیا و فرهاد کهریزی در رشته دو و میدانی ورزشکاران کرمانشاهی هستند که برای کسب سهمیه پارالمپیک توکیو شانس دارند.

وی ادامه داد: پس از فوت نابهنگام و ناراحت کننده مرحوم «سیامند رحمان» قهرمان فوق سنگین وزنه برداری معلولان جهان، سهمیه ایشان محفوظ مانده و فکر می کنم اگر ۲ وزنه بردار کرمانشاهی بتوانند در اردوهای آتی تیم ملی رکوردهای لازم را از خود به جا بگذارند یکی از آنها می تواند نماینده ایران باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرنیان تصریح کرد: همچنین الفت نیا در پرش طول و کهریزی در دو ۱۰۰ متر نیز در صورتی که رکوردهای خوبی از خود به جا بگذارند می توانند یکی از سهمیه های دو و میدانی پارالمپیک را کسب و نماینده کشورمان در این رویداد مهم باشند.

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه در ادامه گفت: تاکنون مهران نکویی مجد در پرتاب وزنه و شهلا بهروزی راد در قایقرانی به ترتیب با کسب مدال های نقره و برنز مسابقات قهرمانی جهان که در امارات و مجارستان برگزار شد موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده اند.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر موفقیت های سال گذشته ورزشکاران هیات می توان به نایب قهرمانی مهدی بهرامی آذر در مسابقات پاراتکواندو قهرمانی آسیا در اردن و شرکت سه ورزشکار دیگر به نام های مهدی بخشی، مسعود ژولیده و شهاب رحیمی در مسابقات فوتبال قهرمانی جهان به میزبانی اسپانیا و کسب مقام پنجم اشاره کرد.

پرنیان یادآور شد: همچنین تیم های وزنه برداری بانوان و آقایان کرمانشاه به ترتیب مقام های دوم و سوم کشور به میزبانی تهران و تیم والییبال نشسته آقایان نیز مقام چهارم جام حذفی از میان ۱۵۲ تیم را کسب کردند.

کرمانشاه بانوان وزنه بردار خوبی دارد

این مقام مسوول در هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه به رشته تازه تاسیس وزنه برداری بانوان معلول نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این ورزش با استقبال خوبی مواجه شده و هم اکنون نیز هشت ورزشکار آماده در هیات فعالیت می کنند و مقام نایب قهرمانی سال گذشته کشور نیز موید همین مطلب است.

وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته هیات ورزش های جانبازان و معلولان در ارزیابی های صورت گرفته از میان تمامی های هیات های ورزشی مقام سوم را کسب کرد و به دلیل کسب چهار مدال نقره و برنز ورزشکارانش در پاراآسیایی جاکارتا تقدیر شد.

پرنیان، برگزاری یک دوره آموزش مربی گری تئوری با حضور ۳۰ مربی در رشته های مختلف را از دیگر اقدامات صورت گرفته هیات در سال گذشته برشمرد.

فعالیت ۳۰۰ ورزشکار در هیات ورزش های جانبازان و معلولان کرمانشاه 

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان در ادامه به فعالیت ۳۰۰ ورزشکار زیرنظر این هیات در رشته های مختلف خبر داد و گفت: ۷۵ درصد آنها را آقایان و ۲۵ درصد نیز بانوان تشکیل می دهند.

وی گفت: ورزشکاران هیات در رشته های دو و میدانی، وزنه برداری، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته، وزنه برداری، تیراندازی، دوچرخه سواری، قایقرانی، تکواندو و پینگ پنگ فعال هستند که به جز فوتبال در سایر رشته ها هم آقایان و هم بانوان فعالیت می کنند.

پرنیان در عین حال از فعالیت ۱۶ مربی و حدود پنج داور در رشته های مختلف ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه خبر داد.

کرونا مربیان هیات های ورزشی را بیکار کرده است

رییس هیات ورزش های جانبازان و معلولان استان کرمانشاه در بخش دیگری از گفت و گوی خود با ایرنا، از بیکار شدن بخش اعظمی از مربیان شاغل در هیات های ورزشی استان به دنبال شیوع کرونا خبر داد و گفت: به آنها نیز مانند مربیان باشگاه های خصوصی باید از طرف وزارت ورزش و جوانان کمک می شد.

وی گفت: در واقع مربیان هیات های ورزشی مستحق تر از باشگاه های خصوصی برای تسهیلات اعطایی وزارت ورزش و جوانان بودند چرا که آنها قرار است قهرمانان و ملی پوشان کشور را آماده حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک، جهانی و آسیایی کنند.

پرنیان گفت: هیات ورزش های جانبازان و معلولان اسامی مربیان خود را به اداره کل ورزش و جوانان برای دریافت تسهیلات درنظرگرفته شده وزارت ورزش اعلام کرد اما متاسفانه اقدامی صورت نگرفت.

ورزش جانبازان و معلولان فعلا تعطیل است

این مسوول همچنین به تعطیلی ورزش های جانبازان و معلولان اشاره کرد و گفت: فعلا همه فعالیت های ورزشکاران رشته های مختلف چه در کشور و چه در استان کرمانشاه به دلیل شیوع کرونا تعطیل است.

وی گفت: فروردین امسال قرار بود مسابقات دو میدانی، والیبال نشسته و بوچیای قهرمانی کشور برگزار شود اما کرونا همه این رقابت ها را به تعطیلی کشاند.

پرنیان در پایان گفت: منتظر پایان یافتن این بیماری و ابلاغ دستور العمل های فدراسیون جانبازان و معلولان هستیم تا طبق آنها برنامه های خود را از سر بگیریم.

تا عصر روز سه شنبه ۹ اردیبهشت ۹۲ هزار و ۵۸۴ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده اند که پنج هزار و ۸۷۷ نفر آنها جان خود را از دست داده اند تا ایران در ردیف نهمین کشور مبتلا و هفتمین کشور از لحاظ فوتی در جهان قرار گیرد.

برچسب‌ها پارالمپیک فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ویروس کرونا کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پارالمپیک فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ویروس کرونا کرمانشاه پارالمپیک فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین ویروس کرونا کرمانشاه هیات ورزش های جانبازان و معلولان رشته های مختلف هیات های ورزشی وزنه برداری سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در استان گفت: امسال ۳۹ هزار داوطلب در استان کرمانشاه در کنکور سراسری شرکت کردند که  از این تعداد ۶۲ درصد نفر زن و ۳۸ درصد هم مرد بودند.
سجاد دادفر افزود:  از مجموع شرکت کنندگان ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۵ درصد در رشته ریاضی، ۲ در رشته زبان‌های خارجی و ۳۴ درصد هم در رشته علوم انسانی بودند.
آزمون سراسری کنکور امروز و فردا همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • شیوه‌ای مناسب برای کاهش وزن
  • میزبانان رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۷ و ۲۰۲۸ مشخص شدند
  • المپیک شگفتی‌ها
  • استقبال ازنخستین بانوی المپیکی تاریخ ورزش آذربایجان‌غربی
  • آغاز آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در کرمانشاه
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک