Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:36:41 GMT

حوزه تمدنی خلیج فارس گستره وسیعی دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۸۸۴۸

حوزه تمدنی خلیج فارس گستره وسیعی دارد

 رضا کمالی زرکانی روز چهارشنبه ضمن تبریک فرا رسیدن ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس به همه مردم ایران به ویژه هرمزگانی ها افزود: خلیج فارس در قلب هرمزگانی ها جا دارد.

وی افزود : خلیج فارس و تمدن متاثر از آن طی سالیان اخیر که مطالعات و پژوهش های بیشتری در خصوص آن انجام شد ، شناخته تر گردید و این مشترکات باعث افزایش آگاهی مردم جهان از تاثیرات خلیج فارس بر جوامع مختلف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جشنواره بین المللی فرهنگی هنری خیج فارس اشاره کرد و بیان داشت : هرمزگان به عنوان مدافع اصلی هویت خلیج فارس در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان اقدام به راه اندازی جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس کرد که ۹ دوره آن با تولید محتواهای مناسب و با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد.
کمالی زرکانی اضافه کرد: امسال نیز جشنواره ها ، جشن های مردمی و رویدادهای مختلفی به مناسبت روز ملی خلیج فارس در نظر گرفته شد که با توجه به پروتکل ستاد مبارزه با بیماری کرونا و ابلاغ وزارتخانه مبنی بر تعطیلی کلیه مراکز فرهنگی – هنری و لغو تمامی جشنواره ها برای حفظ سلامت مردم، هرمزگان نیز مستثنی از این امر نبود و در زمان مناسب برنامه های مرتبط با روز ملی خلیج فارس برگزارخواهد شد.
وی از حمایت های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان و مقام ها و به ویژه نویسندگان ، پژوهشگران ، هنرمندان و اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه استان در جهت حمایت و مشارکت در برگزاری جشنواره بین المللی فرهنگی – هنری خلیج فارس قدر دانی کرد.
 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خلیج فارس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خلیج فارس را بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی ایرانیان دانست و گفت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی پیش از ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در همایش فرهنگی و هنری روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: خلیج فارس از منابع غنی انرژی و آبراه بی‌نظیر بین‌المللی است، اما مهم‌تر اینکه از استوانه‌های مستحکم هویتی و حوزه‌های مهم تمدنی ما ایرانیان است.

وی با بیان اینکه دهم اردیبهشت روز اخراج غربی‌های استعمارگر از پهنه همیشه خلیج فارس است، افزود: شاید عده‌ای تصور می‌کنند ما در موضوع خلیج فارس دعوا و اختلاف قومی داریم، ما با هیچ‌کس در مورد خلیج فارس اختلاف دیدگاه و نظر نداریم و روشن است، خلیج فارس، خلیج فارس است تا ابد و برای ابد به‌عنوان بخشی از تاریخ و هویت ما در تاریخ خواهد درخشید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برج آزادی تهران نماد استقلال و آزادی مردم عزیز ایران است، این برج و میدان تاریخی روزهای بزرگی را به خود دیده است؛ از راه‌پیمایی‌های باشکوه تاسوعا و عاشورای سال ۱۳۵۷ تهران گرفته تا ۲۲ بهمن‌های باشکوهی که در اینجا برگزار شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: ما در هیچ بخشی از خلیج فارس چه شمال و جنوب آن چیزی جز عظمت فرهنگی ایران را پیدا نمی‌کنیم؛ مدتی پیش در یکی از کشورهای همسایه در جنوب خلیج فارس بودم، چند موزه مهم داشتند که از این موزه‌ها بازدید کردم و هر توضیحاتی که می‌دادند چیزی جز تاریخ پرافتخار ایران عزیز ما نبود.

وی اظهار داشت: بخش مهمی از حوزه فرهنگی در جنوب خلیج فارس هم متأثر از ایران فرهنگی است، ایران فرهنگی ما اساساً در مرزهای جغرافیایی نمی‌تواند محصور باشد.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر 749047

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • برگزاری جشنواره بازی‌های محلی و بومی در روستای گورزانگ به مناسبت روز ملی خلیج فارس + تصاویر
  • وزیر فرهنگ: در خلیج فارس همه منابع غنی انرژی را داریم
  • خلیج فارس یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تمدنی ماست/ نسل جوان باید با گذشته پرافتخارمان آشنا شود
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • خلیج فارس هویت و میراث گرانبهای سرزمین ایران است
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است
  • خلیج فارس تا ابدخلیج فارس خواهد بود/یکی ازمهم‌ترین حوزه‌های تمدنی
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان