Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزارش آریا- آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد آتش سوزی اخیر در نزدیکی نیروگاه چرنوبیل منجر به افزایش خطرناک ذرات رادیواکتیو در هوا نشده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از ورلد نوکلیر نیوز، آژانس بین المللی انرژی اتمی بر مبنای ارزیابی خود از داده هایی که اوکراین در اختیار این نهاد قرار داده است، اعلام کرد که افزایش سطح تشعشعات در نتیجه آتش سوزی اخیر در منطقه ممنوعه در اطراف نیروگاه چرنوبیل بسیار کم بوده است، به قدری که هیچ خطری برای سلامت انسان ایجاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


النا باگلووا رئیس مرکز اورژانس و حوادث آژانس بین المللی انرژی اتمی با اعلام این ارزیابی جدید تصریح کرد: سطح تشعشعات به ویژه با فاصله گرفتن از نیروگاه و محل آتش سوزی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
مقامات اوکراین بیش از هفته پیش اعلام کردند که بخشی از جنگل های شمال این کشور، واقع در منطقه ممنوعه اطراف نیروگاه اتمی چرنوبیل که زمانی بزرگ ترین فاجعه هسته ای جهان در آن رخ داده، دچار حریق شده است.
اگرچه آتش سوزی در این جنگل ها امری معمول به شمار می آید اما به دلیل گستردگی حریق، نزدیکی آن به نیروگاه و احتمال افزایش سطح تشعشعات رادیواکتیو نگرانی هایی به ویژه برای مردم کی یف پایتخت اوکراین به وجود آورد.
سازمان نظارت و مقررات هسته‌ای اوکراین پیشتر تاکید کرده بود که تاسیسات مدیریت پسماند رادیواکتیو و هسته ای در منطقه ممنوعه نیز کاملا ایمن است و نیازی به تخلیه آن و خروج کارکنان وجود ندارد.
مقامات اوکراینی یک شبکه متشکل از ایستگاه های سنجش سطح تشعشعات در سراسر کشور و به ویژه در نزدیکی چرنوبیل دارند که به طور مرتب سطح تشعشعات را کنترل می کنند.
سازمان نظارت و مقررات هسته ای اوکراین نیز این داده ها را در اختیار آژانس قرار داده است.
نیروگاه چرنوبیل در آوریل 1986 شاهد بزرگ ترین فاجعه هسته ای تاریخ بود که در اثر وقوع انفجار در راکتور شماره این نیروگاه اتفاق افتاد. هرچند سه واحد دیگر نیروگاه برای تامین برق اوکراین ضروری بودند و تا چند سال به فعالیت خود ادامه دادند. راکتور شماره دو در سال 1991، راکتور شماره یک در 1996 و واحد سوم نیز در سال 2000 خاموش شدند.
منطقه ممنوعه حدود 262 هزار هکتار از محدوده اطراف نیروگاه را تشکیل می دهد که میزان آلودگی رادیواکتیو در آن بالاست و هیچ ترددی در این محدوده انچام نمی شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی نیروگاه چرنوبیل منطقه ممنوعه سطح تشعشعات آتش سوزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید کریم حسینی با تذکر به وزارت نیرو به جهت قطع برق صنایع و چاه‌های کشاورزی در فصل گرما که ضرر‌های اقتصادی فراوانی به دنبال دارد، گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به وزارت نیرو این دولت ساخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق کشور گوشزد شد چراکه طی دهه گذشته کمتر به این موضوع توجه شده بود، لذا عدم توسعه نیروگاه‌ها تهدیدی برای صنعت کشاورزی و صنایع به شمار می‌آید.   وی افزود: تامین برق صنایع فولادی و حتی محدودیت‌های پیرامون برق این کارخانجات تاثیر بسیار منفی در تولید داشته و ارزش‌افزوده را به شدت کاهش می‌دهد هرچند طبق قانون صنایع می‌تواند با احداث نیروگاه برق مورد نیاز خود را تامین کنند، اما بخش خصوصی نیاز به حمایت بیشتری جهت به نتیجه رساندن چنین پروژه عظیمی دارد.   نماینده اهواز در مجلس با تاکید بر اینکه وزارت نیرو باید با افزایش تولید برق محدودیت برق صنایع در تابستان را کاهش دهد، گفت: در شرایط فعلی راحت‌ترین استراتژی و راهبرد برای مدیریت برق، صرفا قطع آن است چراکه راهکار‌های دیگر زحمت بسیاری دارند.

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • پیام زلنسکی در سالگرد فاجعه اتمی چرنوبیل
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می سازد
  • امارات نیروگاه هسته‌ای جدید می‌سازد
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • تولید هسته‌های اولیه بذر غلات گامی برای تحقق شعار سال