Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به اقدامات موثر در زمینه کاهش جرائم گفت: خوشختانه با تشکیل شعبه شورای حل اختلاف در زندان استان توانستیم ۳۰ پرونده قصاص نفس را به سازش منجر کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد با احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیما استان دیدار کرد و از صدا و سیما به واسطه فعالیت های خود در زمینه پیشگیری از جرائم تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری در این دیدار گفت : برنامه ما حل مشکلات مردم و پیشگیری از تشکیل پرونده های قضایی در دوران پسا کرونایی است که در این مسیر صدا و سیما می تواند تاثیر گذار باشد و ما را در اعتماد سازی یاری کند.

وی افزود : در دوره جدید به دنبال کاهش پرونده ها از طریق تشکیل شوراهای حل اختلاف هستیم.

دهشیری با اشاره به بروز مشکلات ناشی از کرونا ادامه داد : سعی کردیم این اختلافات با تشکیل شورای حل اختلاف به سازش منجر شده و مانع از تشکیل پرونده های قضایی شویم.

وی تاکید کرد : تشکیل این شورا سبب شده تا پرونده های قدیمی به سرانجام رسیده و بیش از ۱۰ هزار پرونده حل و فصل شود  و مدت رسیدگی به هر پرونده نیز به ۷ روز کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد از برگزاری نشست با اتاق اصناف برای حل آسیب های پسا کرونایی خبر داد و گفت : برای اینکه اختلافات به دادگاه کشیده نشود دو شورای حل اختلاف در صنعت و معدن تشکیل داده ایم و یک شورا در اتاق اصناف در حال شکل گیری است.

رئیس شورای حل اختلاف یزد هم گفت : برای کاهش جمعیت زندان ها ۶ شعبه شورای حل اختلاف در زندان تشکیل شده که توانستیم ۳۰ پرونده قصاص نفس را به سازش منجر کنیم .

احمد پهلوانیان مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد نیز از دادگستری بعنوان ملجا و پناه مردم یاد کرد و گفت : صدا و سیما تا کنون در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی در حوزه های قضایی برنامه های زیادی تولید کرد و همچنان آمادگی دارد در این جهت با دادگستری استان همکاری کند.

پایان پیام/449

منبع: شبستان

کلیدواژه: رئیس دادگستری یزد پیشگیری از وقوع جرم شورای حل اختلاف دادگستری استان صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۸۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان

رییس کل دادگستری استان کرمان از تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان خبر داد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۱۱ عدد سلاح گرم در سراسر استان کشف وضبط شده است که ۷۴ درصد کشفیات سلاح جنگی و مابقی سلاح شکاری غیرمجاز بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در جلسه شورای برنامه ریزی (معاونین) دادگستری کرمان اظهار داشت: برنامه محوری در دستور کار صف و ستاد دستگاه قضایی استان قرار دارد و مدیران قضایی باید علاوه بر اجرای برنامه‌ها میزان اثر بخشی آنها را نیز مورد تجزیه، تحلیل و بررسی قرار دهند.

رییس کل دادضمن قدردانی از دستورات ۲۲ گانه ریاست قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی، قضات و کارمندان عدلیه در سراسر کشور، افزود: بایستی در راستای اجرایی شدن فرامین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ریاست قوه قضاییه گام‌های عملی و جدی بیشتری برای رسیدن به قوه قضاییه در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برداشته شود.

رییس شورای قضایی استان کرمان از اقدامات دادستان کرمان و مجموعه دادسرای عمومی و انقلاب کرمان در خصوص اجرای طرح نور قدردانی نمود و گفت:دستگاه قضایی حامی آمران به معروف وناهیان از منکر است و خوشبختانه مردم شریف کرمان همکاری خوبی با اجرای این طرح داشته اند و در ۹۹ درصد موارد پس از تذکر لسانی افراد به قانون احترام گذاشته اند.

حجت الاسلام حمیدی گفت:ما معتقدیم مسائل فرهنگی و اجتماعی راه کار فرهنگی و اجتماعی دارند و دستگاه‌های متعددی در این زمینه باید به رسالت خود در انجام فعالیت‌های فرهنگی عمل کنند و اقدامات پلیسی و قضایی باید در کنار اقدامات فرهنگی قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اختصاص شعب ویژه کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • کمتر از یک درصد خطا در مراجع حل اختلاف استان وجود دارد