Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاوش کرمی با بیان اینکه آموزش الکترونیکی به مدرسین امکان داده است تا مفاد آموزشی را در دوره های آنلاین به هنرجویان آموزش دهند، گفت: سرعت پایین اینترنت اصلی ترین محدودیت کلاس آنلاین در ایران است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، از زمان فراگیری اینترنت در دنیا آموزش آنلاین از جمله شیوه های آموزشی بود که در دنیا به سرعت مرسوم شد و مدرسان در حوزه های مختلف کلاس های آموزشی خود را با این شیوه برپا کردند، آموزش آنلاین در روزهای شیوع کرونا و قرنطینه بودن مردم در خانه ها کمک بزرگی به مردم می کند چرا که امکان حضور آنها در کلاس های حضوری وجود ندارد،  همانطور که می دانید تمامی فعالیت های آموزشی و هنری به دلیل شیوع کرونا و برای حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع ثانوی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعطیل شده است، یکی از راهکارهای مهم و اساسی برای عقب نماندن از درس و کلاس آموزش آنلاین است، در این ایام بسیاری از مدرسین هنری به صورت آنلاین به هنرجویان آموزش می دهند، یکی دیگر از آموزش دهندگان آنلاین «سیاوش کرمی»، مدرس و نوازنده سه تار است که کلاس هایش را برای هنرجویان خود به صورت آنلاین برگزار می کند، با این هنرمند و مدرس موسیقی به گفتگو نشسته ایم که در زیر می آید:

در شرایط کنونی که بحران کرونا موسسه های آموزشی را تعطیل کرده است، چقدر آموزش های آنلاین می تواند موثر باشد؟

امروزه آموزش آنلاین،  e-learning یا آموزش الکترونیکی نوع دیگری از آموزش است؛ سیستم آموزشی که ابداعات پیش رونده اینترنتی، به مدرسین امکان داده است تا مفاد آموزشی را در دوره های آنلاین به هنرجویان و فراگیران آموزش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هنرجویان مجبور نیستند برای حاضر شدن در کلاس درس مسیر طولانی را طی کنند، بلکه کافی است جلوی سیستم خود بنشیند و از انگیزه‌ای که این روش در آنها ایجاد میکند لذت برده و آموزش ببینند. آموزش مجازی جذاب است و به همین دلیل تعداد فراگیرانی که این دوره ها را انتخاب می‌کنند روز به روز رو به افزایش است. در شرایطی که  ویروس کرونا تعطیلی ناخواسته و البته طولانی‌مدت موسسات را رقم زده  به دلیل وجود این نوع از کلاس ها  جریان آموزش تعطیل نشده و ارتباط بین مدرس و هنرجو قطع نشده است، هنرجویان در خانه هستند اما جریان یادگیری در همان خانه و با روش‌های مختلف در حال پیگیری است از ویدیو های آموزشی در فضای مجازی گرفته تا کلاس های آنلاین موسسات و آموزشگاه ها .

آیا در تدریس آنلاین محدودیت هایی هم برای هنرجویان وجود دارد؟

در اینجا چند مورد از محدودیت هایی که به نظرم از بقیه موارد مهم تراست را ذکر می کنم ،اولین مورد و اصلی ترین محدودیت کلاس آنلاین در ایران  سرعت کم اینترنت می تواند باشد  که باعث تاخیر در تصویر و صدا می شود.دومین مطلب در مورد هنرجویان مبتدی که تازه شروع به آموزش موسیقی کردند مشکلات کوک و استایل نوازندگی وجود دارد و مورد دیگر مثل امکان تعامل با استاد و هم کلاسی‌ها به صورت چهره به چهره وجود ندارد و برای کسانی که از حضور در کلاس‌های فیزیکی لذت می برند مناسب نیست،.یقینا کلاس های  آنلاین با کلاس های حضوری اختلاف زیادی دارند به خصوص در موسیقی ولی باتوجه به شرایط کنونی چاره ای جز برگزاری کلاس به این شکل وجود ندارد.

مدرس آنلاین چه محدودیت هایی دارد ؟

بعضی از مدرسان شاید به دلیل اینکه این نوع آموزش در ایران تازه و نوظهور است ممکن است مشکلاتی از قبیل کیفیت ضبط صدا و تصویر و عدم آشنایی با نرم افزار های آنلاین داشته باشند.که البته با توجه به ویژگی های دنیای امروز افراد به راحتی  قادر هستند در هر مکانی هرچیزی که بخواهند آموزش ببینند و یا از تجربیات دیگران استفاده کنند.

زمان بندی  کلاس ها  باید چگونه  باشد؟

زمان بندی کلاس های آنلاین بر خلاف کلاس های حضوری می تواند شناور و متغیر باشد و با توجه به شرایط مدرس و هنرجو تغییر بکند که این هم به نظر بنده اگر همیشگی نباشد یکی دیگر از مزایای کلاس های آنلاین است.

فکر می کنید آیا در بحران کرونا و ایام قرنطینه آموزش آنلاین می تواند بخشی از فراغت هنرجویان را پر کند؟

در بیشتر موارد شاهد این هستیم که آموزش موسیقی متاسفانه به دلیل سیاست های غلط تبدیل شده است ابزاری جهت پر کردن اوقات فراغت هر چند که این موضوع فقط  مربوط به ایران نیست ولی به شخصه با این مدل برخورد با موسیقی مخالف هستم.

 

دولت چه حمایت هایی می تواند به مدرسان و آموزشگاه هایی که آنلاین کلاس برگزار می کند داشته باشد؟

با توجه به اینکه بسیاری از فعالیت های هنرمندان از قبیل اجرای کنسرت ، ضبط آلبوم وموارد بسیار دیگر به حالت تعلیق درآمده است و بسیاری از هنرمندان درآمدی جز فعالیت هنری ندارند دولت می تواند با حمایت  از طریق کنسرت های آنلاین  و یا تخفیف در تعرفه های اینترنت و  پرداخت حق بیمه از این قشر آسیب پذیر جامعه کمک کند.

پایان پیام/32

منبع: شبستان

کلیدواژه: سرعت کم اینترنت کلاس آنلاین محدودیت کلاس های آنلاین آموزش آنلاین کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور

گزارش فصل پاییز ۱۴۰۲ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با فاصله کمی از گزارش تابستان ۱۴۰۲ منتشر شد.

ایسنا-تهران- بر اساس این گزارش، سرعت اینترنت 4G دو اپراتور اول و دوم کشور در پاییز ۱۴۰۲ مانند تابستان این سال با کاهش روبرو بوده و فقط در رایتل با اختلاف معناداری سرعت اینترنت 4G افزایش داشته است.
مقایسه گزارش فصل بهار، تابستان و پاییز ۱۴۰۲ رگولاتوری از تداوم کاهش سرعت اینترنت در دو اپراتور اول و دوم حکایت دارد و این گزارش‌ها نشان می‌دهد رایتل تنها اپراتوری محسوب می‌شود که هر فصل، افزایش سرعت اینترنت را ثبت کرده است.
رایتل از بهار تا پاییز ۱۴۰۲ در سرعت اینترنت شبکه 4G، سیر صعودی را تجربه کرد و میانگین این سرعت در تابستان سال قبل ۱۹.۲۶ مگابیت‌برثانیه بود که طبق آخرین آمارهای رگولاتوری در پاییز ۱۴۰۲ به ۲۰.۶۸ افزایش پیدا کرده است. این در حالی‌است که سرعت اینترنت شبکه 4G اپراتور اول در تابستان سال گذشته ۱۱.۹۷مگابیت‌برثانیه بوده و در پاییز به ۱۱.۷۵مگابیت‌برثانیه رسیده است. البته این کاهش در اپراتور دوم چشمگیرتر بوده و سرعت اینترنت شبکه 4G در فصل پاییز به ۱۱.۹۷ مگابیت‌برثانیه رسیده؛ درحالی‌که در تابستان ۱۴۰۲ این سرعت ۱۳.۷۱ مگابیت‌برثانیه بوده است.
طبق بررسی‌های صورت گرفته از بسته‌های مصرفی اینترنت هر سه اپراتور همراه کشور، رایتل تنها اپراتوری است که بسته‌های بلندمدت یک‌ساله با حجم‌های ۱۰۰ و ۲۰۰ گیگابایتی را به مشترکین خود ارائه می‌دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • دستاورد جدیدی که سرعت اینترنت را 20 برابر می‌کند!
  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • رایتل پرسرعت‌ترین سیم‌کارت کشور
  • معلم نمونه سیستان و بلوچستان از رمز موفقیت خود می‌گوید
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • ارتقای سرانه آموزشی هرمزگان با ساخت ۶۰۰ کلاس درس جدید در سال جاری
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • ۶۰۰ کلاس درس جدید در هرمزگان ساخته می‌شود
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!