Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-06@14:24:52 GMT

شاخص بورس یک میلیون واحدی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۱۶۲

شاخص بورس یک میلیون واحدی می‌شود

ایران اکونومیست- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: با توجه به ورود جریان نقدینگی قوی به سمت بازار سهام و افزایش حجم و ارزش معاملات، پیش‌بینی می‌شود شاخص بورس طی هفته‌های پیش‌رو ارتفاع یک میلیون واحد را نیز تسخیر کند.

علی زارعی  با اشاره به ادامه روند رو به رشد شاخص بورس و قیمت سهام شرکت‌های مختلف گفت: همانند ماه‌های گذشته، محرک اصلی ادامه این روند ورود نقدینگی به بازار سهام و همچنین رکود سنگین حاکم بر سایر بازارها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس بازار سرمایه افزود: بر این اساس نقدینگی وارده به بازار سهام موجب شده تا جریان قوی تقاضا بر ریسک‌هایی همچون کاهش قیمت جهانی نفت و ویروس کرونا غلبه کرده و رونق معاملات در بازار سهام ادامه داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که روند رو به رشد شاخص بورس و قیمت‌ها سهام شرکت‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، اذعان داشت: با توجه به ادامه ورود جریان نقدینگی قوی به سمت بازار سهام بنظر می‌رسد دستکم در کوتاه مدت نتوان پایانی برای روند رو به رشد کلیت این بازار متصور بود و بنظر می‌رسد این روند ادامه‌دار باشد.

زارعی ادامه داد: علاوه بر موضوعات اشاره شده، حمایت مداوم متولیان اقتصادی و مقامات دولتی از بازار سرمایه نیز این انگیزه را برای ادامه روند رو به رشد بازار سهام ایجاد می‌کند. ضمن این که بنظر می‌رسد در سال پایانی دولت یازدهم بازار سرمایه یکی از بهترین گزینه‌ها برای فروش سهام دولت و تامین کسری بودجه باشد.

وی در توصیه به سهامداران گفت: معامله‌گران بازار سهام بویژه تازه‌واردان به بورس و فرابورس باید با استراتژی اقدام به خرید و فروش سهام شرکت‌ها کنند و نباید تشکیل یکی دو روزه صف خرید و یا اصلاح یکی دو روزه نمادهای معاملاتی موجب شود تا اقدام به دادوستد هیجانی سهام کنند.

این کارشناس بازار سرمایه با باین این که نگاهی به وضعیت بازار سهام نشان می دهد دستکم در دو سال گذشته تقریبا همه نمادهای معاملاتی رشد چند برابری را تجربه کرده‌اند، به سهامداران توصیه کرد: با دید بلندمدت در این بازار حضور داشته باشند و از معاملات هیجانی دوری کنند.

زارعی در پیش‌بینی تداوم روند رو به رشد بازار سرمایه گفت: با توجه به حجم خوب نقدینگی که در این بازار وجود دارد و کماکان این نقدینگی به سمت بازار سهام در حال ورود است و همچنین حجم و ارزش بالای معاملات، بنابراین ریزش قابل توجهی در انتظار این بازار نیست و پیش‌بینی می‌شود شاخص بورس طی هفته‌های پیش‌رو ارتفاع یک میلیون واحد را نیز تسخیر کند.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: روند رو به رشد بازار سرمایه بازار سهام شاخص بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه

محمد بهمن مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت : پیوستن شرکت‌های کرمانشاهی به بازار بورس کشور، یک فرآیند چندین مرحله‌ای و چندین ساله است که با پیگیری‌های استاندار، معاون اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه‌های اقتصادی استان برای استان کرمانشاه به یک فرآیند با بازده زمانی کوتاه تبدیل شد و توانستیم با بازار سرمایه ارتباط برقرار کنیم چرا که طی ۱۵ سال گذشته هیچ شرکتی در سازمان بورس پذیرش نشده است.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده در سال ۱۴۰۲، شرکت ذوب آهن بیستون به عنوان اولین شرکت بخش خصوصی در سازمان بورس مورد پذیرش، درج نماد و معارفه قرار گرفت و تنها عرضه این شرکت باقی‌مانده که ان‌شاءالله با ارائه مجوز عرضه سهام از سازمان بورس، عرضه این سهام آغاز خواهد شد.

بهمن با اشاره به ورود شرکت‌های دانش‌بنیان کرمانشاه در بازار بورس، اذعان کرد: در استان کرمانشاه یک شرکت دانش‌بنیان برای بازار بورس پذیرش شده که در حال طی مراحل درج نماد هستیم و این شرکت هم در فصل بهار عرضه خواهد شد؛ در آخرین روز‌های سال گذشته، پذیرش شرکت مانیزان در سازمان بورس صورت گرفت که از طرف سازمان این شرکت پذیرش شد و اکنون در حال رفع شروطی هستیم که فروش اوراق بهادار تهران برای این شرکت در نظر گرفته شده و پس از رفع این شروط، نماد آن درج و عرضه خواهد شد.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه ابراز کرد: اتفاق خوب دیگری که برای استان کرمانشاه و کشور در سال ۱۴۰۲ افتاد، این بود که اولین سهام پروژه کشور در بازار سرمایه‌گذاران حرفه‌ای پذیره‌نویسی شد و این بازار برای پذیره نویسی شرکت بیواتانول کرمانشاه یا همان سوخت سبز زاگرس ایجاد شد و مبلغ ۲ هزار میلیارد تومان برای پذیره‌نویسی آن انجام شده است.

بهمن از پیگیری شرکت‌های بیشتر برای ورود به بازار بورس خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که در سال جاری تعداد شرکت‌های مشمول بورس شده را در بازار بورس افزایش دهیم و در این راستا در حال مذاکره و بررسی شرایط دو عدد از شرکت‌های استان برای پذیرش در بازار بورس هستیم؛ علاوه بر این یک شرکت‌پروژه دیگر را هم پیگیری می‌کنیم تا پذیره‌نویسی آن در سرمایه‌گذاری حرفه‌ای انجام شود.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در رابطه با تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس خاطرنشان کرد: یکی از منابعی که معمولاً واحد‌های صنعتی و تولیدی برای گسترش فعالیت و افزایش ظرفیت تولیداتشان استفاده می‌کنند تسهیلات بانکی است، لذا با توجه به اینکه در سال‌های اخیر تسهیلات بانکی محدود شده، شرکت‌ها می‌توانند با پذیرش سهام خود در بازار سرمایه و عرضه، تأمین مالی مورد نیاز خود را از بازار بورس انجام دهند و از مابقی مشوق‌های بازار سرمایه به نفع خودشان استفاده کنند.

وی با اشاره به مهم‌ترین تأثیر حضور شرکت‌ها در بازار بورس بیان کرد: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین مسئله با توجه به حضور شرکت‌ها در بازار بورس و سرمایه‌گذاری، تأمین مالی لازم است که به راحتی انجام می‌گیرد و دیگر نیازی به تسهیلات ندارند و حتی با این امتیاز می‌توانند پروژه‌های جدیدی اجرا کرده و در فاز توسعه شرکت مشکل نداشته باشند.

مدیر تالار بورس منطقه‌ای کرمانشاه در مورد آمار شرکت‌های بورسی کرمانشاه اذعان کرد: با وجود سه شرکت و سهام پروژه‌ای که در سال ۱۴۰۲ اضافه شد، تعداد شرکت‌های بورسی استان کرمانشاه از سه به هفت شرکت افزایش پیدا کرد و دو شرکت دیگر نیز در بازار فرابورس داریم که جمعا تعداد شرکت‌ها پروژه‌های استان در بورس و فرابورس از ۵ مورد به ۹ مورد افزایش پیدا کرد است.

بهمن با اشاره به میزان معاملات استان کرمانشاه بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ارزش معاملاتی که توسط مردم استان کرمانشاه صورت گرفته است حدودا ۵ هزار میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۶۰ درصد فروش سهام و ۴۰ درصد خرید سهام بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۹۶ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد
  • بورس امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص