Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت تعزیه‌خوانی ده‌زیار کرمان اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کرده و جوانان هیئتی را اینگونه دور هم جمع کرده که هم هیئت تعطیل نماند و هم خدمتی به محرومان و نیازمندان جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، شیوع ویروس کرونا در کشور اگر چه مشکلات زیادی برای هموطنان‌مان ایجاد کرده و عده‌ای را داغدار از دست رفتن عزیزانشان کرده است، اما همین ویروس جلوه‌هایی از ایثار و همدلی را در کشور به وجود آورده که شاید قبل از آن کمتر شاهد بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلوه‌ای زیبا از حضور جهادی جوانان هیئتی برای کمک به نیازمندان، جوانانی که برای برای کمک به نیازمندان جامعه آتش به اختیار هستند و فرصت ایجاد شده برای خدمت‌رسانی را مکتب حاج قاسم در تبعیت از امر ولی می‌دانند.

هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار کرمان که سال‌های پیش در این بازه زمانی در تدارک برگزاری سوگواره ملی تعزیه بود، اقدام به راه‌اندازی گروه جهادی کرده و جوانان هیئتی را اینگونه دور هم جمع کرده که هم هیئت تعطیل نماند و هم خدمتی به محرومان و نیازمندان جامعه داشته باشد؛ از ساخت سرویس بهداشتی برای محرومان تا لبیک به ندای رهبری برای کمک مومنانه.

اکبر افضلی از اعضای هیئت با اشاره به اینکه در جلسه شورای هیئت قرار شد که برای تعدادی از نیازمندان روستا سرویس بهداشتی و حمام بسازیم، اظهار داشت: راه‌اندازی گروه جهادی دوباره بچه‌های هیئت را دور هم جمع کرد.

وی با بیان اینکه هیئت فقط برگزاری مراسم عزاداری نیست، افزود: امام حسین‌(ع) هم برای خدمت به محرومان و نیازمندان جامعه پیش‌قدم بود، راه‌اندازی گروه جهادی شعارهای در هیئت را به صحنه عمل تبدیل کرد.

علی افضلی مسئول هماهنگی برنامه‌های هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار  با اشاره به اینکه فداکاری و ایثار را در مکتب عاشورایی حضرت عباس(ع) در همین تعزیه‌ها آموخته‌ایم،  گفت: نمونه بارز این ایثار و فداکاری در زمان ما حاج قاسم سلیمانی است.

وی کار در گروه‌ جهادی هیئت را خودسازی و تهذیب نفس می‌داند و می‌گوید: حال و هوا همان است جوان‌ها نیز همان جوان‌های زمان جنگ هستند ولی جبهه و خاکریز به میان کوچه و پس کوچه‌ها منتقل شده است.

افضلی با بیان اینکه دشمن سال‌ها در صدد است تا هیئت‌های مذهبی را تعطیل کند و با شیوع ویروس کرونا برنامه‌ها و تجمعات مذهبی به تعویق افتاده است، ادامه داد: ما ثابت کردیم هیئت هیچوقت تعطیل نمی‌شود و دشمن باید این آرزو را به گور ببرد.

جواد کربلایی از دیگر اعضای هیئت تعزیه‌خوانی با اشاره به اینکه سال گذشته تقریبا در همین ایام درگیر تدارکات برگزاری نخستین سوگواره ملی تعزیه ده‌زیار بودیم، خاطر‌نشان کرد: کار هیئتی فرق نمی‌کند، زمانی می‌گویند مراسم داریم، امروز هم گفتند می‌خواهیم برای نیازمندان روستا سرویس بهداشتی و حمام بسازیم.

وی با بیان اینکه برای کمک به نیازمندان جامعه با توجه به فرمان امام خامنه‌ای آتش به اختیار عمل می‌کنیم یادآور شد: با آغاز ماه مبارک رمضان جوانان هیئت با عزم قوی خود پای کار آمدند و کارگاه تولید ماسک را در روستا راه‌اندازی کردند، ما هم به اندازه توان کمک کردیم.

هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار نیز با بیان اینکه این هیئت از تعدادی از جوانان ولایی و عاشق اهل‌بیت‌(ع) تشکیل شده است، اظهار داشت: بعد از ممنوعیت تجمعات مذهبی در سه حوزه وارد عمل شدیم و تقسیم کارها انجام شد.

وی با بیان اینکه در یک مرحله بسته‌های غذایی با کمک خیران تهیه شد و بین نیازمندان روستا توزیع شده است، افزود: در تدارک مرحله دوم این کمک‌ها هستیم تا با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب در روز نیمه شعبان ما هم سهمی در رزمایش کمک‌های مومنانه داشته باشیم.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار با اشاره به اینکه متوجه شدیم تعدادی از خانواده‌ها در روستا سرویس بهداشتی و حمام ندارند و یا تکمیل نیست، خاطرنشان کرد: برای ساخت این چشمه بهداشتی‌ها گروه جهادی هیئت تشکیل و کار آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با کمک خیران ساخت دو سرویس بهداشتی تقریبا تمام است، گفت: تعداد دیگری از خانه‌ها شناسایی شده که هنوز سرویس بهداشتی و حمام ندارند و امیدواریم با کمک خیران آنها را هم ساخته و تحویل بدهیم.

انکوتی با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک توسط هیئت در روستا افزود: این کارگاه با توجه به شعار سال که رهبری نام‌گذاری کرده‌اند به نام کارگاه تولید ماسک «جهش تولید» نام‌گذاری شده تا هم ندای رهبر معظم انقلاب را لبیک گفته باشیم و هم در این کارگاه به نیابت از شهدای روستا و شهید حاج قاسم سلیمانی برای کادر درمان استان ماسک دوخته می‌شود.

مسئول هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) روستای ده‌زیار با بیان اینکه این کارگاه با حضور  پاداش مسئول بسیج سازندگی سپاه ثارالله استان کرمان افتتاح شد، بیان کرد: روزانه حدود یک هزار ماسک در این کارگاه تولید و تحویل می‌شود.

وی با قدردانی از تلاش اعضای هیئت تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل‌(ع) که عمدتا جوان هم هستند، تصریح کرد: این فعالیت‌ها قطعا در روحیه جوانان و نوجوانان هیئت اثرگذار است و موجب خودسازی آنها می‌شود.

انتهای پیام/3388/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: هیئت تعزیه آتش به اختیار ویروس کرونا هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل راه اندازی گروه جهادی سرویس بهداشتی و حمام کمک به نیازمندان نیازمندان جامعه روستای ده زیار کارگاه تولید جوانان هیئت تولید ماسک برای کمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴

معاون اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان کرمان با ارائه پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران شرکت کرده است.

امیر حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمان، با اشاره به حضور پنج شرکت بومی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴، اظهار کرد: پنج محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در زمینه گیاهان دارویی، پسته، خرما، فرش و مس در این نمایشگاه ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری و محصولات جدید، زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است، افزود: در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی، محصولات شرکت مس شهید باهنر برای نخستین‌بار به نمایش درآمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان تصریح کرد: در حوزه گیاهان دارویی شرکت‌های فعال محصولات خود شامل دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی دارای زنجیره ارزش کامل را عرضه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه شرکت‌ها و بازرگانان از کشورهای مختلف دنیا، حضور داشته و مذاکره و امکان برقراری تعاملات تجاری با بزرگ‌ترین برندهای صنعتی ایران در حوزه‌های صنعتی مختلف وجود دارد، یادآور شد: عرضه محصولات معدنی، پتروشیمی و صنایع پایین دستی مس می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را برای استان کرمان به ارمغان بیاورد.

به گزارش ایمنا، ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم تا دوازدهم اردیبهشت با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد بود.

کد خبر 748694

دیگر خبرها

  • محصولات خودروسازان شهر بم زیر آب رفت!
  • بنیه اقتصادی با تولید اصلاح می‌شود
  • نمایش توانمندی‌های استان کرمان در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • بازگشت ۳۰۰۰ واحد تعطیل به تولید/ ۱.۲ میلیون نفر بیمه شدند
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی