Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-04-30@03:53:04 GMT

تغییر قانون جنجالی داوری فوتسال از سوی فیفا

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۴۴۶

تغییر قانون جنجالی داوری فوتسال از سوی فیفا

فیفا در تغییراتی که اخیرا در قوانین داوری فوتسال داده است یکی از قوانین چالش برانگیز این رشته را دستخوش تغییراتی کرده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

فیفا در تغییراتی که اخیرا در قوانین داوری فوتسال داده است یکی از قوانین چالش برانگیز این رشته را دستخوش تغییراتی کرده است.

فدراسیون جهانی فوتبال با تغییر هر چند وقت یک بار در قوانین فوتبال و فوتسال به جذاب شدن این رشته‌ها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیراً شماری از قوانین جدید که قرار است در داوری فوتبال تغییر کند اعلام شده که شباهت زیادی با برخی از قوانین فوتسال دارد. فدراسیون جهانی فوتبال همچنین اعلام کرده از دوازدهم خرداد ماه باید قوانین جدید داوری در فوتسال نیز اعمال شود.

این قوانین شامل تغییراتی در اعلام خطای هند، برخی علائم مربوط به نشان دادن خطای چهار ثانیه داور و موارد متعدد دیگری است که با مشورت با داوران بین‌المللی و مدرسان داوری اعمال شده است اما یکی از چالش برانگیزترین تغییراتی که در داوری فوتسال رخ داده مربوط به سوت زمان پایان مسابقه است. بر اساس قانون قبلی پس از به ثمر رسیدن سوت پایان بازی باید تکلیف توپ مشخص می‌شد و چنانچه برای مثال توپ روانه دروازه می‌شد اما سوت پایان بازی به ثمر رسیده بود داور باید گل را قبول می‌کرد اما در قانون جدید اعلام شده که بلافاصله پس از سوت پایان بازی داور نباید منتظر مشخص شدن تکلیف توپ باشد و همان زمان بازی به اتمام خواهد رسید حتی اگر توپ در مسیر ورود به دروازه باشد.

اخیرا در پلی‌آف لیگ برتر فوتسال ایران و در بازی فرش آرای مشهد با سن ایچ ساوه توپ در ثانیه پایانی وارد دروازه تیم مشهدی شد که بر اساس تصمیم داور این توپ گل پذیرفته شد و فرش آرا با شکست مقابل مهمان خود در سالن خانگی، از راهیابی به مرحله نیمه نهایی باز ماند و اعتراض زیادی هم به داوری این بازی کرد اما با این قانون جدید چالش‌های این چنینی نیز حل خواهد شد.

ایسنا

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: داوری فوتسال فوتسال داوری فوتسال فوتسال داوری فوتسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، سید محمد ناظم الشعریه کارشناس و مربی فوتسال در برنامه مجله فوتبال شبکه خبر گفت: تیم تایلند شرایط خوبی ندارد و تیم ما از بازی با ازبکستان هم بهتر بازی خواهد کرد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک
  • گفت‌وگو با داور فوتبال که مورد ضرب و شتم قرار گرفت + فیلم
  • تبریک اینستاگرامی رییس فیفا به قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • حکم کمیته انضباطی به لغو جنجالی بازی لیگ یک صادر شد
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • حساس و جنجالی؛ ترکیب احتمالی منچسترسیتی برای بازی با ناتینگهام فارست
  • توضیح مدیر تراکتور در مورد کامنت جنجالی!