Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@20:56:44 GMT

نرم‌افزار تحت وب ویژه ماه رمضان منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۵۵۵

نرم‌افزار تحت وب ویژه ماه رمضان منتشر شد

مدیر پورتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از انتشار محتوا و نرم‌افزارهای رایگان ویژه ماه مبارک رمضان بر پورتال این دفتر خبر داد. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، پورتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم همزمان با آغاز این ماه اقدام به انتشار محتوا و نرم‌افزارهای قرآنی و رمضانی رایگان جهت استفاده عموم مردم شریف ایران اسلامی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر پایه این گزارش به نقل از  پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی، محمدرضا قربان‌زاده در این باره گفت: یکی از نرم‌افزارهای عرضه شده، نرم‌افزار احکام روزه تهیه شده توسط مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی دفتر تبلیغات اسلامی است که در 9 شاخه نیت روزه، مبطلات روزه، کسانی که روزه بر آنها واجب نیست، روزه بیمار، روزه قضا، روزه نذر، روزه استیجاری، روزه مستحبی و کفاره روزه، دسته‌بندی و عرضه شده است.

مدیر پرتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: کم حجم بودن، مطالعه، جستجو، قابلیت ارتقاء در صورت تغییر یا اضافه شدن سؤالات و ارسال سؤالات شرعی از طریق پیامک به مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی برخی از قابلیت‌های این نرم‌افزار است.

وی افزود: یکی دیگر از نرم‌افزارهای عرضه شده، نرم‌افزار قرآنی سراج تهیه شده توسط پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم دفتر تبلیغات اسلامی است که در بستر اندروید، به 5 زبان تولید شده و دارای دو بخش "تلاوت قرآن کریم" و "ختم قرآن کریم" و شامل متن قرآن کریم، 7 ترجمه فارسی، 4 ترجمه به زبان‌های خارجی، تفسیر نمونه، ترجمه سیدمحمدرضا صفوی و صوت قرآن با صدای بیش از 50 قاری است.

قربان‌زاده بیان داشت: بخش "ختم قرآن کریم" این نرم‌افزار با هدف برگزاری ختم عمومی و گروهی قرآن کریم منتشر شده است و در بخش ختم عمومی قرآن، شرکت در ختم قرآن برای تمام کاربران امکان‌پذیر است و کاربران می‌توانند با انتخاب جزء یا حزب موردنظر در ختم قرآن کریم مشارکت کنند و در بخش ختم گروهی نیز عموم مردم می‌توانند برگزار کننده ختم قرآن در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های فامیلی باشند.

ره توشه تبلیغی ماه مبارک رمضان

مدیر پورتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره اینکه این دفتر با تولید ره‌توشه‌های تبلیغی در کشور به عنوان محور تولید محتوای تبلیغی شناخته شده است اظهارداشت: از دیگر آثار عرضه شده بر روی پورتال، ره توشه ماه مبارک رمضان 1399 ویژه خواهران و برادران به‌صورت جداگانه است.

وی گفت: این ره توشه‌ها که به همت معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی آماده شده است به مسائل مهم کشور از جمله شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همچنین مسأله افزایش جمعیت و فرزندآوری پرداخته و به صورت رایگان قابل دانلود است.

ویژه نامه‌های مناسبتی رمضان

قربان‌زاده تصریح کرد: از دیگر فعالیت‌های عرضه شده روی پرتال دفتر تبلیغات اسلامی، ارائه ویژه‌نامه‌های مرتبط با مناسبت‌های ماه مبارک رمضان همچون شب‌های قدر، شهادت امام علی(ع)، روز قدس، ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ... است.

وی افزود: این ویژه‌نامه‌ها توسط مدیریت روابط عمومی این دفتر و با تأکید بر ارائه محتوای مناسبتی قابل استناد تهیه شده و به صورت فایل PDF در بخش ویژه‌نامه‌های پورتال دفتر تبلیغات اسلامی در دسترس قرار گرفته است.

علاقه‌مندان جهت دانلود محتوا و نرم‌افزارهای مذکور می‌توانند به پورتال دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به نشانی www.Dte.ir مراجعه کنند.

مواعظ رمضانی رهبر انقلاب| «نیت خدایی در روزه»+عکس

انتهای‌پیام/

R1392/P/S4,37/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماه مبارک رمضان نرم افزارهای قرآن کریم ویژه نامه نرم افزار ختم قرآن عرضه شده ره توشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه دغدغه اصلی ما حوزه فرهنگ است و این بخش نیاز به باغبانی دارد،گفت: با آمار و ارائه عدد و ارقام نمی‌توان مشکلات این حوزه را مرتفع کرد.

 محمد مهدی شریف‌تبار امروز، ۸ اردیبهشت در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان بابل با بیان اینکه در این برهه از زمان باید دقت کنیم ماموریت اصلی ما چیست و بر همان مبنا حرکت کنیم، اظهار کرد: امروزه فعالیت سازمان تبلیغات در عرصه‌های مختلف خدماتی، تشکیلاتی، توانمندسازی، تبیین و توجیه، آموزش و عرصه حضور در میدان نقش مثبتی برای نظام دارد.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به اینکه بابل پایلوت همه اقدامات فرهنگی بخاطر ظرفیت ارزنده و پیشینه فرهنگی است، یادآور شد: ایجاد تشکل نهضت پیشرفت بانوان از جمله این ظرفیت‌هاست.

شریف تبار با اشاره به اینکه کار جوان سازی در سازمان در حال انجام است، خاطرنشان کرد: وجود انجمن‌های تبلیغی و جامعه مبلغان جریان‌ساز از جمله حوزه تاثیرگذاری است که در سازمان تبلیغات تشکیل شد.

وی با قدردانی از حجت الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل تصریح کرد: امام جمعه بابل همواره حامی فرهنگ و فعالان فرهنگی است.

در این مراسم از زحمایت حجت الاسلام رضا جعفرزاده قدردانی و حجت الاسلام حسین اکبرزاده بعنوان رئیس سازمان تبلیغات شهرستان بابل معارفه شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما
  • عزت نظام اسلامی مدیون ایثارگری‌های شهدا وخانواده‌های معظم آنان
  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • فردا جمعه آخرین فرصت شرکت در آزمون نهایی«زندگی با آیه‌ها»
  • آیت‌الله شیرازی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است