Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود روی آوردن کارگران به بیمه بیکاری اما نگرانی ناشی از برگشت به کار در همه بیکار شده‌ها به چشم می‌خورد. بیمه مسکنی موقت برای روزهای کروناست اما دوران بعد از آن چه خواهد شد؟ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، وجود مهمان نامیمون کرونا در جهان، مشکلات بزرگی را برای کشورها ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با شیوع این بیماری و اجبار به ماندن در خانه بسیاری از کسب و کارها از رونق افتاده است و عده کثیری از صاحبان مشاغل مجبور به خانه‌نشینی شده‌اند.

با بسته شدن برخی از کارخانه‌ها مدیران علی‌رغم میل خود مجبور به اخراج کارگران خود شده و آنها نیز مجبور  به روی آوردن به بیمه بیکاری و استفاده از آن شدند. شاید این بیمه مسکن موقتی برای درمان باشد ولی نگرانی‌های بسیاری را به همراه دارد‌. آینده شغلی افراد چه می‌شود‌؟ چه تعداد از این افراد دوباره به شغل خود فراخوانده می‌شوند‌ و سرنوشت بقیه افراد چه می‌شود؟

محمد از افرادی است که در این دوران و براثر مشکلات ناشی از شیوع کرونا ویروس بیکار شده و مجبور به استفاده از بیمه بیکاری است. وی در خصوص احوال این روزهای خود اینگونه می‌گوید: پس از مدتی بیکاری، شغلی پیدا کرده بودم و تازه داشتم طعم زندگی راحت را می‌چشیدم که با به میان آمدن این ویروس زندگی دوباره روی بد را به ما نشان نداد.

وی گفت: تمام مشکلات من با همسرم در خصوص شغل بود که پیدا شده بود و امروز دوباره به همان دوران قبل برگشتیم و هیچ تضمینی برای برگشت به کار وجود ندارد. ای کاش دولت فکری به حال دوران پسا کرونا می‌کرد که ما هم بدانیم وضعیت شغلی بعد از این دوران چه می‌شود.

اظهارات محمد، کارگر بیکار شده اصفهانی حرف دل هزاران کارگری است که چشم انتظار بازگشت روزهای خوب هستند. آنها علاوه بر اینکه شغل خود را از دست داده‌اند درگیر مشکلات معیشتی نیز شده‌اند و باز کردن گره از مشکلات این قشر اولویت دارد. دولت و مجلس وظیفه دارند برای کاهش نرخ بیکاری که وابسته به اهداف سال جهش تولید نیز هست تصمیمات عاجل اتخاذ کنند.

شیوع کرونا پیش‌بینی‌ها را دگرگون کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان پیرامون اینکه شیوع ویروس کرونا بسیاری از معادلات و پیش‌بینی‌ها را دگرگون کرده است، اظهار داشت: علی‌رغم تمام مسائل روند بیکاری در استان اصفهان از 14.4 درصد از یکسال و نیم گذشته تاکنون به 10.3 درصد رسیده که نشان دهنده بهبودی است اما راضی‌کننده نیست و نیاز به همت مضاعف دارد.

سید حسن قاضی عسگر افزود: با برنامه‌ریزی و کاهش بحران‌ها، حمایت‌های مسئولان استان در راستای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی صورت می‌گیرد اما در سال گذشته با بحران‌های مختلف از روابط خارجی تا سیاست‌های داخلی روبه‌رو شدیم ولی با تمام شرایط اقدامات باید منسجم‌تر اجرایی گردد تا به هدف‌گذاری نرخ بیکاری تک رقمی دست یابیم.

90 میلیارد تومان بیمه بیکاری در چهارمحال و بختیاری پرداخت شد20 هزار کارگر در گیلان بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا دریافت می‌کنندثبت‌نام 149 هزار نفر در تهران برای دریافت بیمه بیکاری

دولت مسئول کاهش نرخ بیکاری

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با بیان اینکه دولت مسئول کاهش نرخ بیکاری است، اظهار داشت: بحث اشتغال وظیفه ذاتی قوه مجریه است و اگر جایی نیاز به بودجه و یا قانون داشته باشد، مجلس شورای اسلامی ورود پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به اقدامات انجام شده در مجلس شورای اسلامی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، افزود: برای رفع بیکاری، قوانین رفع موانع تولید و تضمین کسب‌وکار در مجلس تصویب شده و نمایندگان با اذن رهبری در سال گذشته از صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستا اعتباراتی درنظر گرفته‌اند.

وی درباره اینکه جهش تولید در گرو اصلاح ساختار تولید ملی است، بیان کرد: در راستای تحقق شعار سال 99 باید به ظرفیت‌های داخلی کشورمان توجه داشته و نگاه به خارج از کشور را کاهش دهیم زیرا تنها راه نجات اقتصاد اکتفا به داشته‌های خودمان است.

موسوی لارگانی واردات را یکی از عوامل اصلی بیکاری جوانان برشمرد و افزود: برای تحقق شعار جهش تولید باید واردات کالاهای مشابه ساخت داخل به کشور کامل ممنوع شود زیرا تولید ملی در سایه سنگین واردات به کشورمان اجازه رشد ندارد.

به گزارش تسنیم، بیکاری مشکلی است که خواه ناخواه این روزها وارد زندگی‌های مردم شده است و شاید در پسا کرونا  تبدیل به بحران شود. بحرانی که امروز باید در خصوص آن تداببری اندیشیده شود.

انتهای پیام/163/ ع

R41346/P/S6,51/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش نرخ بیکاری بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ از هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ کلیه بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تابعه دانشگاه مکلف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیصی – درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده را به صورت رایگان انجام دهند.

رایگان شدن درمان کودکان زیر هفت سال به ویژه درمناطق محروم و روستایی در شورای عالی بیمه، مصوب شده است.   مردم در صورت مشاهده تخلف از اجرای این طرح در بیمارستان‌های دولتی با شماره ۱۹۰ یا ۱۰۰۰۲۵۳۵ تماس بگیرند.

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • ماندگاری نیروی کار خراسان رضوی به کمتر از ۶ ماه رسید
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • درمان رایگان کودکان بیمه شده زیر هفت سال
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • سال گذشته بیش از ۴۰۰۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد کرمانشاه ثبت شده
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • نرخ بیکاری بزرگترین اقتصاد اروپا چه میزان است؟