Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:21:43 GMT

نقش راهبردی کارگران در تحقق شعار جهش تولید بی‌بدیل است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۰۲۰۵

نقش راهبردی کارگران در تحقق شعار جهش تولید بی‌بدیل است

به گزارش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، در بیانیه روز چهارشنبه این بنیاد که در گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت‌ماه روز جهانی کار و کارگر و یاد و خاطره ۱۴هزار شهید والا مقام جامعه کارگر منتشر شده، آمده است: ۱۱ اردیبهشت ماه در تقویم جهانی به عنوان روز کار و کارگر و تجلیل و تکریم مجاهدت‌ها و خدمات این قشر شریف، فرصت مناسبی برای بازشناسی نقش راهبردی و بی‌بدیل آنان در امنیت و توسعه اقتصادی کشور و پیش برندگی چرخه تولید و خودکفایی، فراروی همگان به ویژه نهادها و دستگاه‌های مسئول این حوزه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیانیه افزود: نقش‌آفرینی و جایگاه تعیین‌کننده کارگران در ایران اسلامی که در حال حاضر، نظام سلطه و استکبار به سرکردگی رژیم تروریستی و جنایتکار ایالات متحده آمریکا با دستور کار قرار دادن تحریم‌های ظالمانه، جنگ اقتصادی همه جانبه‌ای را علیه ملت ایران عینیت بخشیده است، در این صف‌آرایی سرنوشت‌ساز حضور جهادی و انقلابی کارگران بی‌ادعا و تلاشگر ایرانی بسیار شکوهمند، معنادار و منتج به آشکار شدن نشانه‌های ضعف، استیصال و ناامیدی دشمنان در پیگیری راهبرد تحریم و جنگ اقتصادی شده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به نقش قشر کارگر در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های پاسداری از انقلاب و میهن اسلامی، سردار شهیدعبدالحسین برونسی را افتخار و نماد سرافرازی این قشر شریف توصیف و با تاکید بر لزوم اهتمام به جایگاه کارگر در اسلام، تصریح کرده است: دین مبین اسلام، کارگر را مجاهد فی‌سبیل الله می‌داند و قائل شدن ارزش الهی برای تلاش و مجاهدت‌های او، وجه تمایز نظام دینی از نظام‌های سکولار غربی و شرقی است که به خوبی در نگاه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) ترسیم شده است.

این بیانیه، کارگران نجیب و مسئولیت‌شناس در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و... کشور را ضامن رونق تولید و جهش آن در کشور و پشتوانه اصلی در زندگی عزتمندانه و افتخارآمیز ملت ایران قلمداد و خاطرنشان کرد: بی‌تردید نقش‌های قشر کارگر در عبور از شرایط جنگ اقتصادی و تحریمی و  نیز رویارویی امروز ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا ماندگار و الهام‌بخش آیندگان این سرزمین خواهد بود.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تجلیل و تکریم مقام بلند ۱۴هزار شهید جامعه کارگر در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس و تبریک روز جهانی کارگر به آحاد کارگران متعهد، مومن، انقلابی و وظیفه‌شناس کشور، آنان را بسیجیان خط مقدم جبهه اقتصادی توصیف کرد.

این بیانیه تاکید کرد: از آنجایی که کارگران نویدبخش توسعه و شکوفایی کشور و از مقوم‌های تضمین امنیت و اقتصاد ایران اسلامی هستند، ضروری است در چارچوب منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهتمام لازم در ساماندهی به مشکلات جامعه کارگری در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد و بسترهای ترویج فرهنگ کار و همت جهادی در حمایت از تولید داخل، خرید کالای ایرانی توسط مردم با اعتنا به تلاش و ظرفیت‌های کارگر ایرانی، جهش تولید و رفع وابستگی به بیگانگان و امنیت شغلی هرچه بیشتر این قشر زحمت‌کش فراهم شود.

برچسب‌ها مقام معظم رهبری دفاع مقدس جامعه اسلامی کارگران ایالات متحده آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقام معظم رهبری دفاع مقدس جامعه اسلامی کارگران ایالات متحده آمریکا مقام معظم رهبری دفاع مقدس جامعه اسلامی کارگران ایالات متحده آمریکا دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت:کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند و در تحقق شعار سال نقش اساسی ایفا می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، الیاسی شامگاه یکشنبه در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه هفته کارگر امسال با عنوان مشارکت کارگر، جهش تولید، ایران قوی نام‌گذاری شده است، گفت: قطعا کارگران نقش به سزایی در تحقق شعار سال دارند. 

وی به برگزاری بیش از 100 برنامه در سطح استان طی هفته کارگر اشاره کرد و افزود: تلاش شده با برگزاری برنامه های متنوع و مفرح این هفته گرامی داشته شود. 

الیاسی با اشاره به اینکه کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند، گفت: این ایام فرصتی مغتنم است که زحمات بی‌بدیل این قشر زحمت‌کش را ارج نهیم. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام به کاهش اطاله دادرسی اشاره و تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در رسیدگی به شکایات کارگران،کاهش زمان رسیدگی به پرونده هاست.

کاهش 21 درصدی حوادث ناشی از کار در ایلام

وی ادامه داد: همچنین تلاش شده طی دو سال اخیر با ارائه آموزش‌ها، سطح ایمنی در محل کار افزایش یابد که در نتیجه در سال 1402 نسبت به سال 1401 بیش از 21 درصد حوادث ناشی از کار کاهش یافته که این رقم در سال 1401 نسبت به سال 1400 حدود 47 درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: قطعا کسب موفقیت‌های مستمر در عرصه کار و تولید، مرهون تلاش و ایثار کارگران است.

رییس مجتمع پتروشیمی ایلام نیز در این مراسم گفت: بزرگترین مجتمع غرب کشور در وسعت 120 هکتاری با حضور 2 هزار و 19 کارگر ساده در حال تولید است.

بهزاد یاری با بیان اینکه تمام این صنعت توسط کارگران بومی در حال تولید است افزود: این پتروشیمی سال گذشته با 675 هزار تولید انواع محصولات پتروشیمی رتبه برتر را در بین صنایع استان کسب کرد.

انتهای پیام/180/

 

دیگر خبرها

  • کارگران پیش قراولان جهش تولید هستند
  • جهش تولید با فعالیت دانشگاه‌های مهارت‌محور محقق خواهد شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • ایستادگی بر سر ارزش‌ها عامل پایداری نظام در مقابل توطئه‌ است
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • حمایت از تولید راه تحقق شعار سال جهش تولید
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • کارگران در تحقق شعار سال نقش غیر قابل انکار دارند