Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهیم نورایی سرجو گفت: از آنجایی که کارشناسان علوم آزمایشگاهی با مایعات و بافت بدن سرو کار دارند، یک لحظه غفلت و بی دقتی کافی است تا به بیماری لا علاجی مبتلا شوند از این رو این حرفه جزء مشاغل سخت و خطرناک قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، علوم آزمایشگاهی به دلیل آزمایش بر روی خون، میکروب، انگل، ادرار، مدفوع و قرار گرفتن در معرض پرتوهای خطرناک به عنوان مشاغل پر خطر و سخت محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عشق به مردم به کادر درمانی قدرت می دهد

در همین راستا مهیم نورایی سرجو یکی از کارشناسان آزمایشگاه در شهر محمدی سراوان در گفت و گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه بیش از 9 سال می شود که در  آزمایشگاه های مرکز بهداشت سطح شهر در حال فعالیت است، علت انتخاب و فعالیت در رشته علوم آزمایشگاهی را علاقه خود در این حوزه عنوان کرد.

وی در ادامه بیان کرد: رشته علوم آزمایشگاهی یکی از زیر مجموعه های پزشکی بود و کار در این رشته فقط مختص بیمارستان نیست و می توان در روستاها نیز به مردم خدمت کرد.

کارشناس علوم آزمایشگاهی در آزمایشگاه شهر محمدی سراوان ادامه داد: علوم آزمایشگاهی یکی از شاخه‌های علوم پزشکی محسوب می شود که بیشتر با آنالیز آزمایشگاهی خون، مایعات و بافت‌های بدن انسان با هدف تشخیص بیماری، پیگیری درمان و حفظ سلامت افراد جامعه سر و کار دارد لذا می طلبد کارشناس های آزمایشگاه در کار  دقت بالا داشته باشند از این رو سختی زیادی را تحمل می کنند تا نتیجه آزمایش را با کمترین خطا به دست بیمار برسانند.

نورایی سرجو در تکمیل مطلب فوق اضافه کرد: از آنجایی که کارشناسان علوم آزمایشگاهی با مایعات و بافت بدن سرو کار دارند، یک لحظه غفلت و بی دقتی کافی است تا به بیماری لا علاجی مبتلا شوند از این رو این حرفه جزء مشاغل سخت و خطرناک قرار گرفته است.

وی اذعان کرد: در کار آزمایشگاهیان سختی زیادی وجود داره چون همیشه با خون بیماران و مایعات و ترشحات بدن سر وکار دارند و برای همین در هنگام کار باید با امکانات  و تجهیزات بهداشتی کار کنند چرا که هر لحظه امکان آلوده شدن به نمونه ها و بیماری وجود دارد.



 دعای خیر بیماران بهترین دستمزد آزمایشگاهیان

این کارشناس علوم آزمایشگاهی برگزاری کلاس ها و دوره های آموزشی به صورت مستمر برای آزمایشگاهیان را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: کلاس های آموزشی برای دقت بیشتر پرسنل آزمایشگاه در حین کار کردن در مرکز بهداشت شهرستان هر چند وقت برای  پرسنل برگزار می شود و این خود نیز کمکی بزرگ برای بهتر شدن روند کار در آزمایشگاه های شهرستان است.

نورایی سر جو با اشاره به اینکه دوست دارد مدارج بالای علمی را برای خدمت صادقانه و بهتر به همشهریان خود طی کند، گفت: دعای خیر بیماران در حق آزمایشگاهیان بهترین  دستمزدی است که از شهروندان دریافت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: خواسته من این است که خود و همکارانم  که در آزمایشگاه های مختلف شهرستان در حال فعالیت هستیم با تشخیص صحیح با کمترین ضریب خطا به مردم خدمت کنیم تا جامعه علوم آزمایشگاهی همواره در افکار و اذهان مردم سربلند باشد.

این کارشناس علوم آزمایشگاهی در پایان از  مدیریت مرکز بهداشت شهرستان که  این فرصت را در اختیار آنان قرار داده تا با پیشرفت به مردم بهتر خدمت رسانی کنند، قدر دانی کرد.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: علوم آزمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • برگه‌های آزمایش الکی!
  • از گزینه هدایت ایران تا تبدیل به مدعی بهترین لیگ دنیا
  • بیمه ها تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند
  • بیمه ها تعرفه تعرفه خدمات آزمایشگاهی را به درستی پوشش نمی دهند