Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسفراین یکی از شهرهای بزرگ استان خراسان شمالی است که از کمبود فضای آموزشی رنج می‌برد و در این میان فضاهای نیمه ساز آموزشی در این شهرستان چشم انتظار تأمین اعتبارات هستند. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسفراین، کمبود فضاهای آموزشی در خراسان شمالی یک مشکل بزرگ است که بخشی از ان با اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان جبران شد اما هنوز تا معیارهای و میانگین‌های کشوری فاصله زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعمیر و بازسازی تمام مدارس سیل‌زده لرستان؛ مشکل خاصی در حوزه ساماندهی فضای آموزشی نداریممناطق حاشیه شهر یاسوج با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستنداستاندار خراسان جنوبی: برخی فضای آموزشی در استان خراسان جنوبی خاک می‌خورد

شمار پروژه‌های نیمه تمام آموزشی به ویژه مدارس نیز کم نیست. مدارسی که می‌تواند بر اساس اولویت به نوبت تکمیل و تجهیز شوند تا نقش موثری در میزبانی از دانش آموزان پس از بهره برداری ایفا نمایند.

در این میان، شهرستان اسفراین اکنون 14 مدرسه 2 نوبته و چرخشی دارد که در 7 فضای آموزشی میزبان دانش آموزان است. می‌توان از این موضوع به عنوان یک نقطه ضعف و شکاف در زیرساخت های آموزشی یاد کرد. بدون شک تکمیل و بهره برداری از مدارس نیمه تمام یک ضرورت انکارناپذیر است که می تواند انتظار دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان را برای کاهش مدارس 2 نوبته به سر منزل مقصود برساند.

مدارس نیمه ساخته و دانش‌آموزانی که باید چرخشی به مدرسه بروند

حسینی یک شهروند اسفراینی با اشاره به اینکه کماکان شماری از مدارس در این شهرستان به صورت چرخشی و دو نوبته فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: فعالیت مدارس چرخشی برای دانش آموزان دوره ابتدایی و دخترانه همه مقاطع تحصیلی بسیار سخت است و می‌طلبد پروژه‌های آموزشی نیمه تمام تکمیل شود تا مدارس چرخشی رفته رفته حذف و برچیده شود.

کمبود فضای آموزشی در خراسان شمالی یک معضل جدی است. تعداد مدارس دو نوبته در بجنورد 53 آموزشگاه، در شیروان 17 آموزشگاه و در اسفراین نیز 23 آموزشگاه است.

 

این شهروند اسفراینی به وجود پروژه‌های متعدد نیمه تمام آموزشی در اسفراین اشاره و خاطر نشان می کند: دستگاه متولی می‌تواند به جای تعداد بسیار پروژه آموزشی که نیمه تمام مانده است تا تکمیل آنان پروژه جدیدی آغاز نکند و آنان را به ثمر برساند.

وی با اشاره به اینکه بهبود فضاهای آموزشی می‌تواند بستر کار تعلیم و تربیت را فراهم کند، خاطر نشان کرد: باید به طور جدی مسئله تکمیل و تجهیز فضاهای آموزشی نیمه تمام در دستورکار متولیان و مسئولان امر باشد.

نیازمند یاری خیرین مدرسه ساز هستیم

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اسفراین آخرین وضعیت پروژه‌های در دست ساخت از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی برای دستگاه تعلیم و تربیت این شهرستان تشریح و اظهار می کند: پیش تر، اسفراین 3 پروژه نیمه تمام آموزشی شامل مدارس 6 کلاسه در جوار سایت‌های مسکن مهر این شهرستان داشت که اکنون یک آموزشگاه 6 کلاسه با پیشرفت فیزیکی قابل توجه با مشارکت خیران مدرسه ساز در شرف تکمیل و بهره برداری قرار دارد.

به گفته سلیمان غفاری جوشقان  البته بناست تکمیل و بهره برداری مدرسه 6 کلاسه دیگر در مسکن مهر که نسبت به پروژه سوم پیشرفت فیزیکی بهتری دارد با مشارکت خیران مدرسه ساز در دستورکار قرار بگیرد و ناگفته نماند یک پروژه آموزشی مسکن مهر 6 کلاسه دیگر هم پیشرفت فیزیکی پایین تری دارد.
حذف مدارس سنگی 

وی از حذف و برچیده شدن مدارس سنگی در اسفراین هم خبر می دهد و اظهار داشت: با همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی از میان 8 پروژه فضای آموزشی جایگزین مدارس سنگی، فضاهای آموزشی روستاهای درپرچین، سرچشمه، اردوغان، حسن آباد اردوغان، نوشیروان، بیدواز و باغی تکمیل شده است و البته پروژه روستای روئین هم بناست تا سال تحصیلی آینده آماده شود.

10 آموزشگاه شهری اسفراین در 5 فضای آموزشی به صورت 2 نوبته فعالیت می کنند. همچنین 4 آموزشگاه روستایی در روستاهای فرطان و کلاته میرزارحیم در 2 فضای آموزشی به صورت چرخشی فعالیت می‌کنند.

 

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اسفراین گفت: آموزشگاه خیرساز روستای فرطان، آموزشگاه 6 کلاسه بانک ملی، آموزشگاه شهرک سلمان فارسی، آموزشگاه 6 کلاسه رسالت، آموزشگاه سجادیه روستای روئین، آموزشگاه خیرساز 2 کلاسه روستای اتیمز، آموزشگاه خیرساز مرکز مداخله زودهنگام دانش آموزان با نیازهای ویژه، آموزشگاه 10 کلاسه عصمت دیگر پروژه های آموزشی فعال در این شهرستان هستند که کار عمرانی در آن ها از سوی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان دنبال و پیگیری می‌شود.

غفاری جوشقان از تکمیل پروژه استخر دانش آموزی این شهرستان که روند تجهیز آن در دستورکار است خبر و وعده داد: با بهبود شرایط این پروژه ورزشی دانش‌آموزی به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/311/ش

R7719/P/S6,55/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فضاهای آموزشی خراسان شمالی فضای آموزشی دانش آموزان بهره برداری نیمه تمام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز اردبیل علی رحیمی‌آذر گفت: به دنبال شکایت شهروندان بابت پرداخت اضافی پیش ثبت‌نام یکی از مدارس غیرانتفاعی در اردبیل، این واحد آموزشی به دلیل تکرار تخلفات به ۲۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شد.
وی تصریح کرد: هم استانی‌ها باید موارد گرانفروشی را در پیش ثبت‌نام مدارس به تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا از طریق سامانه اینترنتی ۱۳۵ تعزیرات حکومتی شکایت‌ها را پیگیری کرده و نسبت به تشکیل پرونده و برخورد تعزیراتی اقدام قانونی انجام شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: هرگونه دریافت مبلغ وجه اضافی در پیش ثبت‌نام مدارس غیرقانونی است و هیچ یک از واحد‌های آموزشی حق ندارند مبالغ مازادی را دریافت کنند.
رحیمی‌آذر افزود: دریافت هر مبلغی بالاتر از میزان قانونی در پیش ثبت‌نام مدارس طبق مصوبه آموزش و پرورش تخلف بوده و متخلفان تحت عنوان گران‌فروشی محکوم خواهند شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار رصد دقیق فعالیت‌های آموزشی، همکاران ما در شهرستان‌های مختلف در صورت تخلف رخ داده از سوی واحد‌های آموزشی نسبت به تشکیل پرونده اقدامات قانونی در برخورد با متخلفان در دستور کار خواهد بود.

دیگر خبرها

  • برپایی کلاس درس دانش آموزان فلسطینی در چادرها
  • مهر۱۴۰۳ کمبود معلم نداریم/توجه به مدرسه سازی اولویت آموزش و پرورش
  • مدارس نیمه‌تمام آذربایجان‌غربی تکمیل می‌شود
  • وجود یکهزار و 700 کلاس درس نیمه تمام در آذربایجان‌غربی
  • تکمیل مدارس نیمه تمام آذربایجان‌غربی با جذب ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار
  • هویت بخشی به مدارس آذربایجان‌غربی در دستور کار است
  • آذربایجان‌غربی نیازمند جذب اعتبارات مدرسه‌سازی است
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف در اردبیل
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی مدرسه غیرانتفاعی متخلف