Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هدایت حاتمی، معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه افزود: بیکاری یک معضل اقتصادی و اجتماعی جدی است که در استان کرمانشاه این وضعیت بغرنج سال‌هاست که پابرجاست.

او گفت: در راستای خواسته به‌حق خانواده‌ها و جوانان برای ایجاد اشتغال و ثروت یک برنامه‌ریزی در راستای کاهش نرخ بیکاری استان تا سطح متوسط کشور در سال‌های ۹۷ و ۹۸ انجام شده که امسال و سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور اقتصادی استاندار کرمانشاه بیان کرد: می‌خواهیم به شرایطی برسیم که سطح بیکاری استان کرمانشاه بالاتر از متوسط کشور نباشد، طبیعتاً برای رسیدن به این هدف نیازمند کار و هماهنگی جدی هستیم.

حاتمی ادامه داد: بر همین مبنا «سند اشتغال» را طراحی کردیم که در پایان سال ۹۸ رونمایی شد، البته این سند از گذشته در دستور کار بود و بر مبنای همان حرکت و کار می‌کردیم.

او گفت: هدف ما برای کاهش بیکاری در سال گذشته سه‌درصدی بود به‌طوری‌که که در پایان ۳.۱ درصد نرخ بیکاری پایین آمد، البته خیلی به چشم نمی‌آید، چون هنوز نرخ بیکاری بالای ۱۵ درصد را داریم.

حاتمی اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم باید با همگرایی سرمایه‌گذارانی را از استان، یا بیرون استان یا حتی خارج از کشور جذب کنیم.

 این مسئول ارشد اقتصادی استان کرمانشاه، گفت: امسال برای جهش تولید به ۲۰ هزار میلیارد تومان جذب سرمایه از محل منابع بخش خصوصی و بانک‌ها نیازمندیم.

او ادامه داد: برای رسیدن به هر هدفی مهم داشتن یک نقشه راه است تا بتوان بر اساس آن به یک رفاه و تفاهم رسید به‌طوری‌که با تقسیم‌کار وظیفه هرکسی برای هر کاری در زمان معینی مشخص شود.

حاتمی اضافه کرد: سند اشتغال استان با همین هدف طراحی‌ شده به‌گونه‌ای مشخص می‌کند هر دستگاهی در ایجاد اشتغال چه وظایفی را بر عهده دارد.

او گفت: هر هفته یک جلسه شورای اشتغال در استان و به‌صورت منظم در شهرستان‌ها برگزار می‌شود تا برنامه‌های هر بخش را مرور و با تجهیز منابع مالی و بانکی بستر ایجاد اشتغال و جهش تولید را ایجاد کنیم.

کد خبر 506285 برچسب‌ها بیکاری - ایران استان کرمانشاه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بیکاری ایران استان کرمانشاه استان کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود : کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می شود.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • تحقق کامل تعهد اشتغال استان کرمانشاه
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت