Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@08:30:36 GMT

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۰۴۴۹

پیش بینی رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای

رئیس سازمان چای گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، عملیات به زارعی و احیای باغات رها شده پیش بینی می‌شود که تولید برگ سبز چای نسبت به سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

 

به گزارش پول نیوز، حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از تاخیر برداشت برگ چین اول برگ سبز چای خبر داد و گفت: با توجه به سرمای هوا، برداشت برگ سبز چای با تاخیر ۱۰ روزه به هفته آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: با وجود شرایط مساعد اقلیمی پیش بینی می‌شود که امسال ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید شود که از این میزان ۳۰ هزارتن چای خشک استحصال می‌شود.

جهان ساز با اشاره به اینکه ۳۰ درصد چای مورد نیاز کشور از تولید داخل تامین می‌شود، بیان کرد: بنابر آمار سالیانه ۱۰۵ هزار تن چای مورد استفاده قرار می‌گیرد که ۳۰ درصد این میزان از تولید داخل و مابقی واردات تامین می‌شود.

 قیمت چای در بازار نوسانی ندارد

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه تاکنون خسارتی از سرمازدگی به باغات چای نداشتیم، گفت: سرمازدگی‌بهاره تنها برداشت چای را به تعویق انداخته است.

رئیس سازمان چای درباره آخرین وضعیت واردات چای در سال ۹۸ گفت: اگرچه آمار دقیق واردات را وزارت صمت باید اعلام کند، اما بنابر آمار غیر رسمی سال گذشته حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار تن چای وارد کشور شده است و از ابتدای سال آماری از میزان واردات چای آماری نداریم.

رئیس سازمان چای در پایان با اشاره به اینکه قیمت چای در بازار نوسانی نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو چای خارجی ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و چای ایرانی ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان است.

 

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: سازمان چای برگ سبز چای واردات پول نیوز رئیس سازمان چای برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی

تین نیوز

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • پشت پرده جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان چیست؟
  • ماجرای جهش ۱۵۰ درصدی یارانه نان در بودجه ۱۴۰۳ چیست؟
  • روزانه ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در تهران و البرز توزیع می شود
  • سهم ۱۹ درصدی قهوه تجارت جهانی؛ واردات ۱۴۸ میلیون دلاری در سال گذشته
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی
  • کاهش پرونده‌های رسوبی در سازمان قضایی نیروهای مسلح
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی
  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق