Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- کبگانیان : در مورد خروج نخبگان؛ بزرگ نمایی شده است و این موضوع نسبت به کشورهای دیگر آنچنان نگران کننده نیست.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر منصور کبگانیان در پایان جلسه 130 نقشه جامع علمی کشور که با رعایت استانداردهای بهداشتی و حضور فیزیکی تعدادی از اعضا و ارتباط ویدئو کنفرانسی تعدادی دیگر از اعضا برگزار شد افزود: دستور اصلی جلسه امروز به گزارشی از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام(isc) اختصاص داشت که موضوع اصلی آن خروج نخبگان از کشور است که اعضای جلسه بر لزوم هوشیار بودن مسئولین بخصوص مسئولین آموزش عالی کشور تاکید کردند تا دیگر شاهد این نباشیم که برخی از عزیزان برای ادامه تحصیل مجبور به ترک کشور شوند چراکه ما در حال حاضر دانشگاه های برتر و قوی و امکانات بسیار خوبی داریم منتها مقداری حمایت مادی و معنوی لازم هست که این تذکر داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به جایگاه پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به عنوان نهادی که با مطالبه مقام معظم رهبری و با پشتوانه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تاسیس شد گفت: گفت: در آخرین بند سند (isc) آمده گزارش‌های نوبه ای و مرتبی باید توسط این پایگاه استنادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور داده شود و در این جلسه بر روی گزارش‌های ارائه شده این پایگاه در خصوص خروج نخبگان بررسی‌های لازم صورت گرفت و با برقراری ارتباط ویدئو کنفرانسی با ریاست این پایگاه گزارش وی از شیراز دریافت و گزارش های معاون پژوهشی وزیر علوم هم چون مسئولیتی در این پایگاه دارند شنیده شد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: نقشه راهی را که از این پایگاه خواسته بودیم به آن شکل کامل نبود و دکتر دهقانی ریاست پایگاه استنادی خواستیم این نقشه راه را کامل کنند تا در نهایت با حضور اعضای ستاد راهبری نقشه؛ چند محور را به صورت نقد یا اصلاحیه جمع‌بندی و با کامل شدن این گزارش آن را به عنوان گزارشات رسمی ثبت و در جلسه بعدی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می شود بتوانیم آن را ارائه دهید.
وی با اشاره به دو ماموریت مصوب ‏isc مبنی بر ایجاد پایگاه استنادی برای نشریات علمی و ساماندهی کنفرانس‌های علمی گفت: عزیزان این مرکز اجرای رتبه بندی دانشگاه ها را هم در خواست دارند و کارهایی را هم به صورت غیر رسمی انجام داده اند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی فعلا همین دو محور مصوب را به عنوان مأموریت های اصلی این پایگاه می خواهد و ما درخواست رتبه بندی دانشگاه ها در این پایگاه را بررسی خواهیم کرد که اگر تصویب شد با نظارت وزارت علوم وزارت بهداشت به ماموریت هایشان اضافه خواهد شد.
آقای کبگانیان افزود: ان پایگاه به صورت غیررسمی کارهای موفقی را انجام می دهد از جمله اینکه توانسته اند با مجامع بین المللی به خصوص کشورهای عضو دی 8 قراردادهای را برای رتبه بندی دانشگاه ها داشته باشند اما اگر بخواهید بسته بندی دانشگاه ها به صورت رسمی دنبال شود ما نظرات وزارت علوم و وزارت بهداشت را می خواست ما با بررسی توانایی های این عزیزان مرحله رسمی را هم انجام خواهیم داد.
دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با بیان اینکه دو موضوع مهم امروز در دستور کار قرار داشت که موضوع دیگر گزارشی بود که بام دانشگاه استنفورد منتشر شده است گفت: البته مشخص شد که این گزارش به صورت رسمی از سوی این دانشگاه منتشر نشد و مربوط به مطالعات تعدادی از افراد بوده است.
آقای کبگانیان با تاکید بر اینکه ستاد نقشه در خصوص این گزارش درخواست هایی از معاون علمی فناوری ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان داشته افزود: اولاً خواستیم این گزارش توسط گروه های نخبگانی و دانشجویان بررسی و نقد شود کمااینکه از نظرات عزیزانی از دانشگاه های مختلف که این گزارش را مطالعه و نقد کرده بودند، استفاده شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی با بیان اینکه ما گزارش های رسمی نظام جمهوری اسلامی ایران را در جلسات رسمی دریافت میکنیم گفت: بنیاد ملی نخبگان گزارش رسمی و دقیقی را به ما دادند و به زودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی در دستور کار قرار خواهد گرفت و به سازمان های جهانی مثل یونسکو هم منتقل خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: خروج نخبگان بزرگنمایی شورای عالی انقلاب فرهنگی نقشه جامع علمی کشور بندی دانشگاه ها پایگاه استنادی خروج نخبگان ستاد راهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی گل در بدو ورود به یاسوج در خصوص خیزش دانشگاهیان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه افزود: وجدان بیدار دانشجویان و دانشگاهیان دنیا را که از مظلوم دفاع می‌کنند می‌ستایم از همه دانشگاهیان می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی و درندگی و کشتن بانوان و کودکان فلسطینی حساسیت نشان دهند. وی گفت: وقتی دانشگاهیان دنیا در مقابل این رژیم خونخوار و سفاک بایستند معادله تغییر خواهد کرد و دنیا بیشتر بیدار می‌شود، موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیم جدی‌تری در این خصوص خواهند گرفت. وزیر علوم اضافه کرد: در دولت سیزدهم در خصوص جذب نخبگان کار‌های مختلفی انجام شده است، با همکاری بنیاد ملی نخبگان آیین نامه جذب نخبگان را بعنوان اعضای هیئت علمی بازنگری کردیم. زلفی گل افزود: از این به بعد نخبگانی که بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌کند نیاز به شرکت در فراخوان‌های جذب هیئت علمی ندارند و مستقیما بعنوان هیئت علمی دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند. وی ادامه داد: با توافقنامه‌ای که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد کردیم در سال گذشته یک هزار ۳۸۰ نفر از رتبه‌های کنکور بورسیه می‌شوند بخصوص المپیادی‌ها و دارای رتبه المپیاد در صورتی که در رشته‌های مرتبط درس بخوانند بعنوان عضو هیئت علمی جذب می‌شوند. وزیر علوم عنوان کرد: بورسیه صنعت را برای اولین بار در دولت سیزدهم طراحی کردیم و سال گذشته و امسال در دفترچه کنکور نیز آمده است. زلفی گل تاکید کرد: با اتاق بازرگانی جلساتی داشتیم تلاش کردیم از صنایع مختلف خواستیم برای بورسیه رتبه‌های برتر و جذب نخبگان اقدام انجام دهند که این قشر نگران آینده خود نباشند و در کشور بمانند. وی گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای ائتلافی را تشکیل داده که تکنسین برای واحد‌های صنعتی تربیت کند، دانشگاه علمی کاربردی چندین هزار نفر را با تضمین اشتغال براساس نیاز صنایع مختلف آموزش می‌دهد. وزیرعلوم اظهار کرد: کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دوبار کنکور برگزار می‌شود الحمدالله روز‌های پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم. زلفی گل افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل مشکل پیش آمده بود کنکور را تکرار خواهیم کرد، نگران نباشند. وی بیان کرد: چند مورد مشکلات و تخلفاتی در کنکور امسال داشتیم برخورد شد که به هیات مرتبط خود معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • ببینید | نقشه خیزش اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • وجدان بیدار دانشجویان دنیا را در دفاع از مظلوم می‌ستایم
  • برگزاری مجدد کنکور در منطقه سیل زده
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه