Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@23:52:32 GMT

برگزاري اولين جلسه برخط روحانيان کاروان‌هاي حج

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۰۶۱۵

برگزاري اولين جلسه برخط روحانيان کاروان‌هاي حج

خبرگزاری آریا- اولین جلسه توجیهی روحانیان کاروان‌های اعزامی حج 99 از سوی مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری به‌صورت آنلاین در فضای مجازی برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در اولین جلسه توجیهی روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 گفت: این جلسه به‌منظور به‌روز رسانی اطلاعات و بیان نیازهای روحانیان کاروان‌های حج تمتع 99 به‌صورت غیرحضوری و آنلاین برگزار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین رکن‌الدینی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به‌منظور اعزام زائران به سرزمین وحی، برنامه‌های آموزشی زائران از دهم اردیبهشت‌ماه به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود. از این‌رو روحانیان باید از هم‌اینک ارتباط خود را با زائران کاروان‌های خود برقرار و آموزش‌های لازم را به آن‌ها ارائه کنند.
وی افزود: با توجه به اعلام محدودیت‌هایی که برای تجمعات و جلسات حضوری از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام‌شده، در حال حاضر برنامه‌های آموزشی را به‌صورت غیرحضوری برگزاری می‌کنیم، اما پس از عادی شدن وضعیت در شهرهای کشور این دوره‌های آموزشی به‌صورت حضوری ادامه خواهد یافت.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر لزوم ارتباط و هماهنگی زائران با روحانیان کاروان گفت: نماینده محترم ولی‌فقیه در امور حج و زیارت نسبت به آموزش حجاج بسیار حساسیت دارند، زیرا اگر خدای‌نکرده کمترین خللی به حج یک زائر وارد شود یا زائری به حج مشرف شود و درک درستی از حج بدست نیاورده باشد، ما در برابر خداوند متعال مسئول خواهیم بود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رکن‌الدینی بابیان اینکه فلسفه حضور روحانیان در کاروان‌های حج، آموزش است و این آموزش‌ها باید همه‌جانبه صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: لازم است روحانیان محترم کاروان‌ها آموزش‌ زائران را در تمامی ابوابِ مناسک و اسرار حج و سایر مباحث همچون معارف، احکام، تاریخ و عقاید در نظر داشته باشند، زیرا آموزش یکی از حقوق مهم زائران به شمار می‌آید و بدیهی است روحانیان محترم در این زمینه مسئولیت بسیار سنگینی بر دوش دارند.
معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری بابیان اینکه برنامه‌های آموزش زائران از 10 اردیبهشت‌ماه به‌صورت غیرحضوری از سوی مدیریت آموزش بعثه آغاز می‌شود، یادآور شد: روحانیان کاروان ها موظف‌اند با زائران خود ارتباط بگیرند و در قالب گروه‌ها و کانال‌های مجازی، آموزش‌های لازم را به زائران ارائه کنند.
براساس این گزارش، این برنامه که به‌صورت مجازی پخش می‌شد و حدود 400 نفر از روحانیان کاروان‌های حج در این همایش آنلاین شرکت داشتند،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی اخویان مدیر محترم آموزش و سایر کارشناسان و مسئولان آموزشی بعثه مقام معظم رهبری نیز برنامه‌های آموزشی را برای روحانیان کاروان‌ها تشریح کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برگزاری روحانیان حج فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری روحانیان کاروان برنامه های آموزش صورت غیرحضوری کاروان های حج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • حنجره خود را در کرسی های تلاوت قرآن در سرزمین وحی، وقف خدا کنید
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره
  • برگزاری اولین جلسه مدیران استقلال و هلدینگ خلیج فارس/ خبری از آقا محمدی نبود، ۲ نفر به هیئت مدیره اضافه می‌شوند
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود