Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@04:34:26 GMT

میراث ناملموس کیش مستندنگاری می شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۰۸۳۷

میراث ناملموس کیش مستندنگاری می شود

به منظور حفظ آداب و رسوم و میراث فرهنگی ناملموس اقوام ایرانی، طرح تحقیقاتی مطالعه و مستندنگاری آیینی جزیره کیش از سلسله طرح‌های تحقیقاتی پژوهشکده مردم شناسی به انجام رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی، علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی امروز "سه شنبه" گفت: خلیج فارس دیدارگاه تمدن‌های کهن است و بخش مهمی از تنوع فرهنگی و زیستی جهان را می‌توان در این حوزه فرهنگی مشاهده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بخش مهمی از میراث فرهنگی ایران را شناخت فرهنگ اقوام و مردم بومی دانست و افزود: وجود چاه‌های نفت، رفت وآمد اقوام و ملیت‌های مختلف آفریقایی، اروپایی، عرب، هندی و پاکستانی، بلوچ و… از دیرباز، همچنین موقعیت گردشگری و تفریحی و تجاری جزیره کیش که در میان آب‌های نیلگون خلیج فارس قرار گرفته، به عنوان منطقه آزاد تجاری تغییرات و تأثیراتی بر فرهنگ این منطقه گذاشته است.

او شناخت فرهنگ این منطقه مهم را برای شناخت فرهنگ مردم خلیج فارس و جنوب کشور بسیار مهم و قابل مطالعه دانست و تصریح کرد: پژوهشکده مردم شناسی در راستای انجام این مهم با انجام پژوهش‌های گسترده در این راه گام برداشته است.

حسن زاده خاطرنشان کرد: جزیره کیش امروزه بیشتر با تصویری از فعالیت‌های اقتصادی به‌عنوان یک منطقه آزاد تجاری به ذهن متبادر می‌شود اما این جزیره دارای فرهنگ بومی غنی نیز هست.

رئیس پژوهشکده مردم شناسی در ادامه این طرح را در راستای اهداف کلان، راهبردی و کاربردی پژوهشگاه میراث فرهنگی گردشگری، اعلام کرد که می‌تواند باعث افزایش شناخت و آگاهی ما از فرهنگ بومی و الگوهای فرهنگی خاص هر منطقه به خصوص جنوب کشور شود و برنامه ریزان اجتماعی را در برنامه ریزیهای فرهنگی و اجتماعی برای بهره گیری از الگوهای بومی راهنما باشد و به طرح اطلس مردم نگاری سرزمین هم یاری رساند.

کد خبر 421281

منبع: ایمنا

کلیدواژه: میراث ناملموس میراث معنوی ميراث فرهنگي جزيره كيش شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پژوهشکده مردم شناسی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی

استاندار کردستان و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان با ارسال لوح سپاس از اقدام‌های مدیر و کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان برای ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران نوروزی تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، در این لوح منصور مهرزاد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان و اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار و رئیس ستاد خدمات سفر این استان از تلاش جهانبخش نوکانی، مدیر منطقه کردستان قدردانی کردند.

دیگر خبرها

  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • پنجمین جشنواره فرهنگی و گردشگری سی ترمی در زهک برگزار شد
  • خط و نشان محیط زیست و میراث فرهنگی در میانکاله برای یکدیگر
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است