Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@10:36:12 GMT

سقف خرید سال گذشته کلزا در خوزستان را پشت سر گذاشتیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۰۹۱۳

سقف خرید سال گذشته کلزا در خوزستان را پشت سر گذاشتیم

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید تاکنون ۴۶ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان خوزستان خبرداد.

خدارحم امیری‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در سال گذشته میزان خرید کلزا در استان ۴۵ هزار تن بود و در حال حاضر با اینکه مدت زیادی تا پایان فصل برداشت این دانه روغنی باقی مانده است، تا کنون ۴۶ هزار تن محصول خریداری شده است و موفق شدیم سقف خرید سال گذشته را پشت سر بگذاریم و این یک اتفاق بسیار خوب برای تحقق دستاوردهای کشاورزی استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سال جاری با توجه به افزایش سطح زیر کشت به ۶۰ هزار هکتار، پیش‌بینی ما خرید ۱۰۰ هزار تن در استان است و با وجود اینکه زمان اندکی از آغاز برداشت و خرید محصول کلزا گذشته است، توانستیم به سرعت سقف خرید سال گذشته را تجربه کنیم.

امیری‌زاده با اشاره به اینکه برنامه مصوب و هدفگذاری شده وزارت جهادکشاورزی برای توسعه کشت دانه روغنی کلزا در استان در سال گذشته ۸۳ هزار هکتار بود که از این رقم ۷۵ درصد محقق شد، تصریح کرد: با این ‌حال افزایش حدود ۲ برابری سطح زیرکشت دانه روغنی کلزا در مقایسه با سال زراعی گذشته، کار ارزشمندی بود که امروز ماحصل آن را برداشت و خریداری می‌کنیم.

وی شهرهای شوش، شوشتر، اندیمشک، کارون، دزفول، بهبهان، دشت آزادگان و رامهرمز را کانون‌های اصلی کشت دانه روغنی کلزا در خوزستان دانست و عنوان کرد: در صورتی که روند کاشت و برداشت در استان به همین صورت مستمر و رو به افزایش باشد، قطعا در آینده‌ای نه چندان دور می‌توانیم شاهد این باشیم با تحقق تولید به میزان موردنیاز مصرف کشور، دیگر نیاز به واردات دانه روغنی و روغن خام مرتفع شود و همچون گندم جشن خودکفایی آن را در کشور برپا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانه روغنی کلزا استانی اقتصادی سال جهش تولید غله دانه روغنی کلزا سال گذشته هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۰۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir

سامانه بلیت فروشی بازی تراکتور و فولاد به نشانی fooladfc.ir آغاز به کار کرد. قیمت بلیت دیدار تراکتور و فولاد در سامانه رسمی باشگاه فولاد خوزستان مورد توجه کاربران فضای مجازی برای خرید است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال تراکتور و فولاد در چارچوب دیدار هفته بیست‌وششم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ _دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه فولادآرنا مقابل هم صف‌آرایی خواهند کرد.

پس از صدور مجوز فروش بلیت دیدار تراکتور و فولاد سامانه فروش بلیت این دیدار از دقایقی پیش در دسترس قرار گرفته است و هواداران می‌توانند بلیت این دیدار را از درگاه رسمی بلیت‌فروشی باشگاه فولاد خوزستان دریافت کنند.

سامانه خرید بلیط تراکتور و فولاد

تماشاگرانی که تمایل به خرید بلیت دیدار تراکتور و فولاد را دارند، می‌توانند از طریق سامانه fooladfc.ir برای خرید بلیت اقدام کنند.

کد خبر 750593

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و فولاد آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط fooladfc.ir
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • خرید تضمینی گندم به ۸۵۵ هزارتن رسید
  • یک هزار تن کلزا با نرخ تضمینی خریداری شد