Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-05@16:28:30 GMT

روسیه اتباعش راازتاجیکستان خارج میکند

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۱۲۴

روسیه طی 7 روز آینده با برقراری 3 پرواز اتباع خود را از تاجیکستان خارج می‌کند. ناطقان: سفارت روسیه امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد با هدف انتقال اتباع خود از تاجیکستان تا 5 می سال جاری سه پرواز ویژه راه اندازی می‌کند.

بنابر این اطلاعیه، در تاریخ 30 آوریل از طریق دو پرواز شرکت های هواپیمایی «سیبیر» و «خطوط هوایی اورال» اتباع روسیه از شهر دوشنبه به شهرهای «یکتاترینبورگ» و «سورگوت» منتقل می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین روز 3 می یک پرواز دیگر شرکت «خطوط هوایی اورال» با هدف انتقال شهروندان روسیه به شهر «مسکو» برنامه ریزی شده است.

سفارت روسیه خاطرنشان کرده که از این پروازها تنها شهروندان این کشور می‌توانند، استفاده کنند که در پرتال «خدمات دولتی»، فرم لازم را پر کرده اند.

بنابر این اطلاعیه، پروازهای مذکور پس از دریافت مجوز مناسب مقامات ذیربط تاجیکستان انجام داده می شوند.

روسیه از 27 مارس سال جاری در پی شیوع ویروس همه گیر کرونا پروازهای معمولی شرکت های هوایی را قطع کرد. منبع: فارس برچسب ها: روسیه ، اتباع خود ، تاجیکستان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: روسیه اتباع خود تاجیکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد

به نقل از روسیاالیوم، وزارت کشور روسیه اعلام کرد از این پس بانوان خارجی که به دنبال کسب تابعیت این کشور هستند می‌توانند از عکس دارای حجاب برای  پاسپورت خود استفاده کنند. قانون جدید از تاریخ ۵ می یعنی ۱۰ روز پس از انتشار لازم‌الاجرا می‌شود. در این اطلاعیه آمده است: در مواردی که اعتقادات مذهبی متقاضی اجازه حضور بدون پوشش در مقابل بیگانگان را نمی‌دهد، عکس‌ها باید با پوششی باشد که گردی صورت را پنهان نکند. بر اساس این گزارش، عکس‌های با روسری که چانه متقاضی را به طور کامل یا جزئی بپوشاند پذیرفته نخواهد شد. مقامات در حال حاضر به شهروندان روسی اجازه می‌دهند هنگام درخواست پاسپورت، گواهینامه رانندگی و مجوز کار از عکس‌های با حجاب استفاده کنند. بایسلطان خمزایف، عضو کمیته مبارزه با فساد پارلمان روسیه گفت: قوانین جدید به مسلمانان اجازه می‌دهد تا باورهای مذهبی خود را رعایت کنند و در عین حال مسائل امنیتی را لحاظ می‌کند زیرا تصویر کامل چهره برای شناسایی توسط سیستم‌های نظارت تصویری لازم است. در زمان اتحاد جماهیر شوروی، تمام عکس‌های پاسپورت بدون روسری و حجاب بود. پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، زنان مسلمان شروع به استفاده از عکس با حجاب کردند تا اینکه در سال ۱۹۹۷ مقامات این عمل را ممنوع کردند. در سال ۲۰۰۳، دادگاه عالی روسیه این ممنوعیت را غیرقانونی تشخیص داد.  از سال ۲۰۲۱، اصلاحیه‌ای در شرایط گذرنامه لحاظ شد که بیان می‌کند افرادی که دین به آنها اجازه نمی‌دهد بدون پوشش سر باشند می‌توانند عکس‌های محجبه ارسال کنند.

در روسیه دین بیش از ۱۵ میلیون نفر اسلام است که بخش عمده‌ای از آنها در مناطق ولگا و اورال و در تعدادی از مناطق سیبری، بخش اروپایی روسیه و قفقاز شمالی زندگی می‌کنند.

اکثر مسلمانان در بخش اروپایی روسیه، منطقه ولگا، منطقه اورال و سیبری از نظر قومی به ملیت‌های تاتار و باشکری تعلق دارند و سنی و حنفی هستند.

مردم قفقاز شمالی هم مکتب شافعی را پذیرفته‌اند و اسلام صوفیانه عمدتاً در قفقاز شمالی، داغستان و چچن گسترش یافته است و فرقه‌های صوفیانه نقشبندیه و قادریه هنوز تأثیر زیادی در زندگی اجتماعی و سیاسی این مناطق دارد

منبع: ایکنا (خبرگزاری بین‌المللی قرآن)

دیگر خبرها

  • پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی (فیلم)
  • از پذیرش اتباع جدید معذوریم؛ از ایران خارج شوند
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • (ویدئو) پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی
  • خبری که جهان را نگران کرد؛ پرواز اولین جنگنده اف-۱۶ مجهز به هوش مصنوعی!
  • شلیک‌های هوایی پرواز‌های خرم آباد را لغو کرد
  • تمدید ثبت کد اعتبار سنجی کارت هوشمند اتباع
  • بزرگترین فرودگاه بین المللی دنیا در اینجا ساخته می شود / ۵ باند فرودگاهی برای جابجایی ۲۶۰ میلیون مسافر
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • افزایش پروازهای فرودگاه شهدای خوی به ۳ روز در هفته