Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@16:57:53 GMT

بیانیه گرامیداشت شهدای کارگر

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۱۷۳

بیانیه گرامیداشت شهدای کارگر

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بیانیه‌ای با گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر و یاد و خاطره۱۴هزار شهید والامقام جامعه‌ی کارگر؛ نقش راهبردی کارگران در تحقق شعار جهش تولید و تضمین امنیت اقتصادی و نیل به خودکفایی و استقلال در حوزه تولید کشور را بی‌بدیل دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در  ابتدای این بیانیه آمده است: ۱۱ اردیبهشت ماه در تقویم جهانی به عنوان روز کار و کارگر و تجلیل و تکریم مجاهدت‌ها و خدمات این قشر شریف، فرصت مناسبی برای بازشناسی نقش راهبردی و بی‌بدیل آنان در امنیت و توسعه اقتصادی کشور و پیش برندگی چرخه تولید و خودکفایی، فراروی همگان به ویژه نهادها و دستگاه‌های مسئول این حوزه قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این بیانیه می‌افزاید: نقش‌آفرینی و جایگاه تعیین‌کننده کارگران در ایران اسلامی که در حال حاضر، نظام سلطه و استکبار به سرکردگی رژیم تروریستی و جنایتکار ایالات متحده آمریکا با دستور کار قرار دادن تحریم‌های ظالمانه ،جنگ اقتصادی همه جانبه ای را علیه ملت ایران عینیت بخشیده است، در این صف‌آرایی سرنوشت‌ساز حضور جهادی و انقلابی کارگران بی‌ادعا و تلاشگر ایرانی بسیار شکوهمند، معنادار و منتج  به آشکار شدن نشانه‌های ضعف، استیصال و ناامیدی دشمنان در پیگیری راهبرد تحریم و جنگ اقتصادی شده است.


این بیانیه با اشاره به نقش قشر کارگر در هشت سال دفاع مقدس و عرصه‌های پاسداری از انقلاب و میهن اسلامی، سردار شهیدعبدالحسین برونسی را افتخار و نماد سرافرازی این قشر شریف توصیف و با تاکید بر لزوم اهتمام به جایگاه کارگر در اسلام ،تصریح کرده است: دین مبین اسلام ،کارگر را مجاهد فی سبیل‌الله می‌داند و قائل  شدن ارزش الهی برای تلاش و مجاهدت‌های او ، وجه تمایز نظام دینی از نظام‌های سکولار غربی و شرقی است که به خوبی در نگاه و اندیشه حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز(مدظله العالی) ترسیم شده است .


این بیانیه کارگران نجیب و مسئولیت شناس در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی و... کشور را ضامن رونق تولید و جهش آن در کشور و پشتوانه اصلی در زندگی عزتمندانه و افتخارآمیز ملت ایران قلمداد و تصریح کرده است: بی‌تردید نقش‌های قشر کارگر در عبور از شرایط جنگ اقتصادی و تحریمی و  نیز رویارویی امروز ملت ایران برای مقابله با ویروس کرونا ماندگار و الهام‌بخش آیندگان این سرزمین خواهد بود.


این بیانیه در پایان با تجلیل و تکریم مقام بلند ۱۴هزار شهید جامعه کارگر در پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس  و تبریک روز جهانی کارگر به آحاد کارگران متعهد، مومن، انقلابی و وظیفه‌شناس کشور، آنان را بسیجیان خط مقدم جبهه اقتصادی توصیف و تاکید کرده است:از آنجایی که کارگران نوید بخش توسعه و شکوفایی کشور و از مقوم‌های تضمین امنیت واقتصاد ایران اسلامی هستند،ضروری است در چارچوب منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، اهتمام لازم در ساماندهی به مشکلات جامعه کارگری در دستور کار جدی مسئولان قرار گیرد و بسترهای ترویج فرهنگ کار و همت جهادی در حمایت از تولید داخل، خرید کالای ایرانی توسط مردم با اعتنا به تلاش و ظرفیت‌های کارگر ایرانی، جهش تولید و رفع وابستگی به بیگانگان  وامنیت شغلی هرچه بیشتر این قشر زحمت کش فراهم گردد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز کارگر بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم

همزمان با روز کارگر استاندار لرستان با حضور در بخش نرگسه با کارگران معدن سنگ «گوهره دربچاه» دیدار و گفت‌وگو کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، جامعه کارگری در هر کشوری به عنوان سنگ بنای تولید و از ارکان پیشرفت و توسعه اقتصادی هر کشور محسوب می‌شوند و رسیدگی به مطالبات این قشر موجب رشد و جهش در بخش تولید و اقتصاد کشور خواهد شد.

11 اردیبهشت ماه هرساله به عنوان روزجهانی کار و کارگر نامگذاری شده است، این روز بهانه‌ای شده برای تجلیل از قشری از جامعه که نقش اصلی را در رشد و توسعه هر کشوری ایفا می‌کنند و می‌توان گفت بازوی محرک هر جامعه به حساب می‌آیند

به همین منظور ابوطالب شفقت استاندار لرستان با حضور در بخش نرگسه شهرستان چگنی با کارگران معدن سنگ «گوهره دربچاه» دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار استاندار لرستان ضمن تبریک روز کارگر اظهار داشت: نیاز است کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته و قدردان تلاش آنان باشند.

شفقت خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم دولت کار و خدمت است و تلاشش تولید بیشتر، جهش تولید و تولید کیفی محصولات است.

.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • حضور ۳ هزار نفری کارگران سوادکوه در جبهه‌های دفاع مقدس
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم
  • گرامیداشت روزمعلم و روزجهانی کار و کارگر
  • تحقق رونق تولید و رشد اقتصادی با بهبود شرایط کاری کارگران
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • کارگران عامل مهم توسعه اقتصادی کشور هستند