Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-07@16:04:18 GMT

چرا جوانان نسبت به کرونا ویروس مقاوم‌تر هستند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۲۳۵

چرا جوانان نسبت به کرونا ویروس مقاوم‌تر هستند؟

تحلیل‌گران با تجزیه و تحلیل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا نشان دادند که چگونه جوانان نسبت به افراد مسن در مقابل این ویروس مقاوم هستند. به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، همانطور که تجزیه و تحلیل مرگ و میر ناشی از ویروس کووید ۱۹ نشان می‌دهد، بالا بودن سن افراد میزان ابتلا و مرگ و میر را بالا می‌برد؛ چنانکه این میزان در میان افراد جوان ۲ دهم درصد و در رده سنی ۶۰ سال ۱۰ درصد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما واقعا چه عاملی از جوانانی که به این ویروس آلوده هستند، محافظت می‌کند؟ آیا این ویژگی به دلیل افزایش احتمال ابتلا به دیابت و فشار خون بالا در افراد بزرگسال است؟   اگر دلیل کم بودن ابتلا به ویروس کرونا و همچنین پایین بودن مرگ و میر در جوانان، فقط یک عامل خاص باشد، آن عامل باید در ریه‌ها باشد. یعنی ریه جوانان به طور طبیعی حالت محافظتی قوی‌ای دارد که قادر به کشتن ویروس است، بدون اینکه به سلول‌های خود به ویژه بافت‌های ظریف ریه آسیبی بزند. صدمه به سلول‌ها و بافت‌های ظریف ریه موجب می‌شود اکسیژن کافی به خون نرسد و توانایی تنفس کاهش یابد.
با این حال، ویروس کرونا به خوبی نشان داد که چقدر انسان‌ها در برابر عفونت ویروس‌هایی که ریه را هدف قرار می‌دهند، آسیب‌پذیر است و اینکه ما هم‌اکنون زنده‌ایم، به لطف یک فاکتور رشد زیستی واحد است که LIF نام دارد. LIF یک فاکتور رشد سلول‌های بنیادی است که در طول زندگی فعال است، اما به تدریج با افزایش سن کاهش می‌یابد. همین سلول در ریه‌ها برای کنترل التهاب ریه تکامل می‌یابند و صدمات مربوط به مویرگ‌ها و کیسه‌های هوایی را ترمیم می‌کنند.
اکتشافات اخیر نشان می‌دهد که LIF چگونه التهاب را در ریه کنترل می‌کند. این سلول مستقیما با فاکتور التهابی قوی‌ای به نام IL-۶ در می‌افتد. این کنترل دقیقا عامل جلوگیری از تحریک IL-۶ به نام «توفان سیتوکین» به شمار می‌رود و نکته اینجاست که IL-۶ و سن هر دو عامل مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا هستند. فرآیند التهاب که در آن سطح میزان IL-۶ افزایش و سطح LIF کاهش می‌یابد، برای افراد مسن بسیار خطرناک است.
دانستن این نکته که LIF عامل «جوانی» برای مبارزه با ویروس کرونا است، برای دفاع از شیوع این ویروس بسیار مهم است، ولی سوال بعدی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان خاصیت محافظت طبیعی LIF را برای جلوگیری از کوید ۱۹ اسیر کرد؟ پاسخ بله است.
LIF می‌تواند توسط تولیدکنندگان متخصص ساخته شود و به عنوان یک روش درمانی همانند انسولین برای درمان دیابت در بطری‌هایی پر و آماده‌سازی می‌شود. در عمل، LIF را می‌توان در ظروفی شبیه به اسپری آسم به بیمار تحویل داد که به طور مستقیم وارد مجاری هوایی و ریه‌ها می‌شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا ابتلا به بیماری التهاب ریه ویروس کرونا مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی

بلک‌شارک که یکی از برند‌های زیرمجموعه‌ی شیائومی محسوب می‌شود، ساعت هوشمند مقاوم جدیدی به‌نام GS ۳ معرفی کرد.

به گزارش خبرآنلاین، ساعت فوق مقاوم GS ۳ به صفحه‌نمایش اولد ۱٫۴۳ اینچی ۶۰ هرتزی و دکمه‌ی چرخان مجهز است. حداکثر روشنایی نمایشگر به ۶۰۰ نیت می‌رسد و پوششی از جنس شیشه‌ی گوریلا گلس از آن محافظت می‌کند.

ساعت هوشمند GS ۳ بیش از ۱۰۰ فعالیت ورزشی را پوشش می‌دهد و توانایی اندازه‌گیری ضربان قلب و سطح اکسیژن خون را دارد. جدیدترین ساعت هوشمند شیائومی می‌تواند کیفیت خواب کاربران را پایش کند.

ساعت GS ۳ از GPS داخلی استفاده می‌کند و تا فشار پنج اتمسفر (عمق ۵۰ متری) در برابر نفوذ آب مقاومت دارد. ساعت هوشمند مورد بحث موفق به کسب گواهی IP ۶۹ K شده و حتی برای استفاده در محیط‌هایی با دما و فشار آب بالا هم مناسب است.

محصول جدید بلک‌شارک براساس استفاده‌ی هر فرد، واچ‌فیس‌های مخصوصی را به او پیشنهاد می‌دهد. ساعت از هوش مصنوعی بایدو استفاده می‌کند و می‌تواند به‌کمک دستیار صوتی این شرکت به خواسته‌ی کاربران پاسخ بدهد.

ساعت فوق مقاوم GS ۳ از NFC و تماس صوتی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سطح نویز را کاهش بدهد. ساعت نام‌برده برای قرار گرفتن در بین ساعت‌های هوشمند فوق مقاوم، ۱۵ گواهی‌نامه‌ی نظامی مختلف را گذرانده است.

ساعت GS ۳ به‌لطف باتری پرظرفیت و پردازنده‌ی کم‌مصرفش شارژدهی ۲۱ روزه دارد و برای استفاده‌های طولانی‌مدت، گزینه‌ای مناسب به‌حساب می‌آید. قیمت ساعت هوشمند جدید GS ۳ حدود ۷۰ دلار اعلام شده است و این محصول درحال‌حاضر فقط در بازار چین به‌فروش می‌رسد.

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • 16 اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس