Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بزرگ‌ترین مرکز ذخیره باتری لیتیوم یون دنیا، کارخانه Hornsdale Power Reverse تسلا در آفریقای جنوبی اخیرا با یک افزایش گنجایش ۵۰ درصدی داشته است. مسئولان این پروژه مدعی هستند که این قابلیت قرار است تا با افزایش بیشتری نیز مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جزئیات کامل از افزایش منبع ذخیره قدرت شرکت تسلا

سازنده اتومبیل‌های الکتریکی، تسلا به همراه کارخانه فرانسوی شریک خود، توانسته‌اند تا پروژه خود برای افزایش گنجایش منبع ذخیره قدرت خود را با موفقیت به اتمام برسانند. شرکت فرانسوی Neoen اوایل ماه جاری در حساب کاربری خود گفت: " پروژه کارخانه Hornsdale مراحل توسعه شبکه خود را به اتمام رسانده و حالا قصد دارد تا به عنوان بزرگترین منبع ذخیره انرژی و قدرت دنیا، گنجایش خود را افزایش دهد. " این پروژه که Hornsdale Battery Extension نام دارد بیش از ۶۵.۵ مگاوات بر ساعت را به گنجایش هر قسمت‌های خود اضافه کرد که نهایتا قابلیت کلی کارخانه را از ۱۲۹ مگاوات بر ساعت به ۱۹۳.۵ مگاوات بر ساعت رساند.

افزایش گنجایش این مرکز در حالی صورت می‌گیرد که نزدیک‌ترین رقیب به این مجموعه قدرتی مطابق با ۴۹.۹۹ مگاوات را در خود جای می‌دهد. این پروژه از ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ آغاز به کار کرد. گفتنی است که علت شروع این برنامه، شوخی بین ایلان ماسک و مدیرعامل شرکت Atlassian بود که در آن مدیر عامل شرکت تسلا مدعی بود می‌تواند کل پروژه را در ۱۰۰ روز به اتمام برساند. پس از یک سال گذر زمان از روز آغاز به کار پروژه، شرکت Neoen با پرداخت ۵۶ میلیون یورو به شرکت تسلا پیوست.

گفتنی است که هزینه تکمیل پروژه مذکور برای شرکت فرانسوی سالیانه ۴ میلیون دلار محاسبه شد. پس از آن مرکز Hornsdale Power Reverse توانست تا با بازدهی بسیار خوب، مبلغی مطابق با ۲۶ میلیون دلار را به صورت سالیانه برای شرکت‌های تسلا و Neoen کسب درآمد کند. با فناوری تولید شده و موفقیت پروژه مذکور، شرکت تسلا می‌تواند انرژی لازم را به صورت سریع‌تر، ارزان‌تر و بدون تولید آلودگی برای محیط زیست تولید کند و در اختیار خریداران خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی برترین موتور‌های بازی سازی در سال ۲۰۲۰

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت تسلا ایلان ماسک افزایش گنجایش شرکت تسلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد

این پروژه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال در فاصله تنها ۴۵ روز ساخته شده توانایی تولید ۱.۲ مگاوات برق را دارد و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار شد با اجرای فاز دوم این پروژه، امکان تولید ۲ مگاوات برق توسط این مجموعه فراهم شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078500 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • ابداع شرکت دانش‌بنیان سمنانی به کمک پرورش‌دهندگان ماهی آمد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف‌پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ساخته شد
  • دستگاه ذخیره انرژی انعطاف پذیر برای گجت‌های پوشیدنی ابداع شد
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد
  • بهره‌برداری از بزرگترین نیروگاه خورشیدی سقفی کشور در مشهد
  • بزرگترین خدمت به عرصه تولید مدیریت مصرف انرژی است
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت