Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@09:54:38 GMT

توزیع ۲۵۰۰ سبد کالا در بین محرومان شهرستان پردیس

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۲۹۶

توزیع ۲۵۰۰ سبد کالا در بین محرومان شهرستان پردیس

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس گفت: تاکنون حدود ۲۵۰۰ سبد کالا در بین محرومان شهرستان توزیع شده است و این اقدامات ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، علی درفکی مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس در مراسم تجلیل از خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس که روز گذشته در محل این دفتر برگزار شد، اظهار کرد: این دفتر در مرداد ماه سال ۹۷ آغاز به کار کرد که در ابتدا با نبود فضای استقرار خادمیاران مواجه بودیم و محلی در دفتر امام جمعه در اختیار ما قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از ۶ ماه به دلیل جابه‌جایی دفتر امام جمعه از آن محل نقل مکان کرده و این دفتر  توسط خیر بومهنی به مدت دو سال هبه شد و از زمان آغاز به کار این دفتر ۳۰۰ نفر خادمیار در سطح شهرستان جذب شده و به صورت پاره وقت در حرم رضوی در حوزه‌های مختلف خدمت می‌کنند.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس افزود: از این تعداد ۲۵ نفر نیروی ستادی و هیأت امنای دفتر هستند که امروز برای تجلیل از آن‌ها گردهم آمده‌ایم.

درفکی اضافه کرد: فعالیت در دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس ۷ بخش دارد که توسط تولیت آستان مقدس رضوی ابلاغ شده که ابتدا اعزام زائر اولی است.

وی تصریح کرد: کسانی که تاکنون به مشهد مقدس نرفته باشند به حرم رضوی اعزام می‌شوند که هزینه هر نفر سیصدهزار تومان است و با کمک خیران این امر محقق می‌شود که در این حوزه موفق شدیم ۲۴۰ نفر از زائر اولی‌ها را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس یادآور شد: بخش بعدی مهم حمایت مالی از محرومان و محرومیت‌زدایی را شامل می‌شود که با تلاش خادمیاران این دفتر تاکنون ۲۵۰۰ سبد کالا در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

درفکی با تأکید بر ادامه این خدمات رسانی به محرومان، افزود: در بخش سلامت با حمایت پزشکان و حامیان این دفتر ۱۲۰ نفر از مستضعفان به بیمارستان‌های مختلف تهران اعزام و با چکاپ کامل، هزینه‌های عمل‌های جراحی، بستری و سایر خدمات پزشکی مورد نیاز پرداخت  شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه اردوهای جهادی سلامت تاکنون طی ۹ مرحله با حضور پزشکان و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان طرح جهادی سلامت برگزار و چکاپ کامل و درمان بیش از پنج هزار نفر انجام شده است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس عنوان کرد: در بخش فرهنگی سه برنامه‌های کلی و مختلف ملی و مذهبی با همراهی سپاه، هیأت رزمندگان اسلام شهرستان پردیس و خادمیاران این دفتر اجرا شده است.

درفکی تشریح کرد: کارآفرینی بخش پنجم فعالیت این دفتر است که چندین خانواده با حضور در این دفتر و درخواست تحت پوشش قرار گرفتن، با در اختیار دادن سرمایه اولیه، تجهیزات و مواردی از این دست ساخت تولیدات گلدوزی، گلسازی، پخت انواع نان، صنایع دستی و غیره را آغاز و به فضل الهی خودکفا شده‌اند.

وی با بیان اینکه با معرفی این دفتر حدود ۱۲۰نفر نیروی انسانی در مناطق صنعتی شهرستان مشغول به کار شده‌اند، تأکید کرد: در بخش فنی و مهندسی، تیم جهادی این دفتر در سال گذشته طی پنج مرحله به مناطق سیل زده پلدختر استان لرستان اعزام شدند و اقدام به لایروبی و شست‌وشوی منازل سیل زدگان کردند همچنین بسته‌های حمایتی با ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در مناطق مختلف پلدختر و روستاهای این شهرستان توزیع شد.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی شهرستان پردیس ابراز داشت: در شهرستان پردیس نیز با برگزاری اردوهای جهادی، منازل افراد کم‌بضاعت و مستمندی که قادر به تعمیر با تهیه اقلام زندگی نبودند با حضور تیم جهادی اقدام به بازسازی خانه‌های مخروبه و خدمات مورد نیاز این منازل کردیم که خداروشکر در این بخش نیز اقدامات قابل قبولی انجام گرفته است.

درفکی در ادامه بیان کرد: در بخش اطعام و حمایت ۵۵۰ خانوار محروم این شهرستان تحت پوشش قرار گرفتند که این افراد با تحقیقات محلی شناسایی و بدون حضور افراد مختلف بسته‌ها توزیع و یا حمایت‌های مالی انجام که در حال حاضر ۴۰۰ پرونده حمایتی به صورت ماهانه بررسی و خدمات کلی به آن‌ها داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا امروز هیچ دستگاه دولتی و خصوصی حمایتی از این دفتر نداشته‌اند، اظهار داشت: در بخش تهیه جهیزیه تعداد ۲۵ سری کامل جهیزیه هریک به مبلغ ۱۵ میلیون تومان به زوج‌های محروم شهرستان اهداء شده است.

در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی امام جمعه، عبدالعظیم رضایی فرماندار و حامد حمزه خانی فرمانده سپاه شهرستان پردیس برگزار شد از خادمیاران دفتر آستان قدس رضوی این شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: سبد کالا آستان قدس رضوی پردیس سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جواد کرمی در جلسه تنظیم بازار استان با اشاره به اینکه رسالت اصلی تنظیم بازار کاهش التهاب بازار است افزود: برای رصد و مدیریت منظم بازار در کنار همکاری مردم لازم است قبل هر اتفاقی در عرصه ی عرضه و تقاضا  آسیب شناسی و پیشگیری شود.

وی افزود: باتوجه به افزایش کرایه خودرو های حمل و نقل عمومی در سطح شهر لازم است نظارت ها در این حوزه نیز افزایش یابد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به مدیریت جمع آوری سیب صنعتی در استان بیان کرد: سیب تولیدی در استان بر پایه صادرات تولید می شود و تمامی محصول قابلیت استفاده در آذربایجان غربی ندارد هرچند در این زمینه ظرفیت های خوبی در بخش فراوری وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته قیمت سیب صنعتی بسیار مطلوب بود گفت: جمع آوری بهداشتی این محصول خواسته شهروندان بود که بعد از تلاش های بسیار و همکاری سردخانه داران محقق شد.

کرمی درباره صادرات سیب نیز گفت: استانداری تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ایجاد التهاب در بازار سیب درختی در ماههای گذشته انجام داده است حتی عوارض ۳۵ درصدی وضع شده برای این محصول نیز اعمال نشد تا بازار مدیریت شود.

وی افزود: کشاورزان بخش عمده ای از سیب درختی تولیدی خود را در ایام عید عرضه کردند و براساس اطلاعات سامانه جامع انبارها میزان سیب موجود در استان ارزیابی و به‌زودی این اطلاعات نشر خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • «گزیده نفایس مطبوعات ایران»، پیش روی مخاطبان در کتابخانه مرکزی رضوی
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • حضور در جوار آستان مقدس رضوی بهترین خدمت فرهنگی است
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت (ع) آستان قدس رضوی
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • نام ماندگار معمارباشی‌ها بر آستان زرافشان جانان
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است