Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از اوج گرفتن کرونا در روزهای پایانی سال حالا چند هفته‌ای است که روند ابتلا به این بیماری در استان کند شده و حتی در برخی بیمارستان‌ها، تعداد بستری‌شدگان کرونایی به کمتر از انگشتان یک دست رسیده است. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، از اواخر بهمن ماه سال گذشته که ویروس کرونا در کشور و البته استان گلستان شیوع پیدا کرد تا کنون هزاران نفر به این بیماری مبتلا شده و برخی‌ها نیز جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوج شیوع بیماری کرونا در استان هم در نیمه‌های اسفندماه سال قبل اتفاق افتاد و روزانه چند صد شهروند گلستانی در مراکز درمانی بستری می‌شدند اما با آگاهی مردم درباره نحوه شیوع این بیماری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی، حالا چند هفته‌ای است که روند ابتلا به کرونا در استان کند شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه بیماری کرونا در استان به ثبات نسبی رسیده است گفت: از فروردین ماه امسال شاهد روند کاهشی شیوع و ابتلا به این بیماری در استان هستیم و همین موضوع سبب کاهش بار مراجعات به مراکز درمانی استان شده است.

دولت و کارفرمایان از کرونا سوء استفاده می‌کنند/گوش شنوایی برای مشکلات کارگری نیستاصفهان|«بیمه» مسکنی موقت برای درمان بیکاری؛ کرونا معادلات درباره نرخ بیکاری را دگرگون کردچرا جهش تولید?| علوی‌راد: عبور همزمان از 2 چالش تحریم و کرونا یک راه‌حل بیشتر ندارد، آن هم «جهش تولید»

سراج‌الدین عارف‌نیا افزود: بیمارستان شهید صیاد شیرازی که سانتر اصلی بستری بیماران کرونایی بود را از حالت کووید خارج کردیم و دیگر بیمار کرونایی در این مرکز بستری نمی‌شود و به حالت عادی برمی‌گردد. با این حال یکی دو بخش را در بیمارستان 5 آذر گرگان ویژه بیماران کرونایی مجهز کردیم تا در صورت نیاز از آن استفاده کنیم.

به گفته وی در سایر بیمارستان‌های استان نیز یک بخش با ظرفیت 5 تا 10 تخت را برای بیماران کرونایی اختصاص دادیم. علاوه براین در این بیمارستان‌ها دو تا سه برابر وضع موجود تخت خالی برای بستری بیماران تدارک دیده‌ایم.

عبدالرضا فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان نیز با اشاره به کاهش ابتلا به کرونا در استان، بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تأکید کرد و گفت: نحوه فعالیت و رفتار این ویروس مشخص نیست و در صورتی که مردم این پروتکل‌ها را رعایت نکنند، ممکن است با موج دیگری از بیماری مواجه شویم.

وی گفته بار مراجعات بیماران کرونایی به مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان کاهش یافته و در حال حاضر در بیمارستان‌های 5 آذر گرگان و بقیه‌الله گنبدکاووس بیماران کرونایی بستری هستند و تعداد بیماران در سایر بیمارستان‌ها به کمتر از انگشتان یک دست می‌رسد.

فاضل با تأکید بر لزوم رعایت قرنطینه خانگی به ویژه در مورد بیماران بهبودیافته گفت: در روزهای اخیر شاهد مراجعات افراد بهبودیافته هستیم که به علت تنگی نفس، ضعف و غیره به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان این نوید را هم داد که با همکاری و همراهی مردم بتوان تا پایان اردیبهشت ماه اوضاع استان را در خصوص بیماری کرونا تثبیت کرد.

از چند روز قبل که پاساژها و مجتمع‌های تجاری شروع به کار کرده‌اند، نگرانی از شیوع موج بعدی بیماری کرونا هم بیشتر شده است. با اینکه واحدهای صنفی موظف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با این بیماری شدند اما مشاهدات خبرنگار ما نشان می‌دهد این پروتکل‌ها مانند زدن ماسک، استفاده از دستکش و مواد ضدعفونی کننده، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، محدود کردن حضور مشتریان در مغازه‌ها و غیره چندان رعایت نمی‌شود.

علاوه براین برخی مردم نیز دیگر کرونا را جدی نمی‌گیرند و مانند گذشته به کسب و کار و ارتباطات روزمره خود مشغول هستند که این موضوع می‌تواند پیامدهای تلخی به همراه داشته باشد برای همین بسیج همگانی برای شکست بیماری کرونا باید همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیماران کرونایی کرونا در استان بیمارستان ها بیماری کرونا مراکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است

به گزارش خبرنگار مهر، هادی روشن بعدازظهر پنج‌شنبه در بازدید سرزده از بیمارستان توحید، و سایر بخش‌های این بیمارستان، ضمن عیادت از بیماران و بررسی مشکلات آنها از بخش‌های جراحی، قلب، دیالیز و اورژانس بازدید و در جریان آخرین وضعیت و مشکلات بیماران قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری ضمن احصاء برخی ایرادات و کمبودها در ارائه خدمات به بیماران، بر ضرورت چاره‌اندیشی برای رفع مشکلات مذکور نکاتی را یادآوری و تاکید کرد: جلب رضایت مردم و توجه به مطالبات آنان، اساس کار مسؤولان استان است.

وی به مسؤولان بیمارستان تاکید کرد؛ اولویت‌های بیمارستان در راستای حفظ سلامت، رفاه و آرامش بیماران را اولویت بدانند.

روشن همچنین در این بازدید ضمن دیدار با کارکنان بیمارستان در جریان مطالبات آنان در خصوص نحوه پرداخت حقوق و مزایای آنان قرار گرفت.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری کردستان یادآور شد: بازدید سرزده از تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی و خدمات‌رسان استان در راستای اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از شورای امنیت کشور برای رصد نارضایتی‌های عمومی استان و برنامه‌ریزی و تدبیر برای پیشگیری از تشدید نارضایتی‌ها و رفع مشکلات موجود بوده و این روند در سال‌جاری به‌طور جدی در دستور کار خواهد بود.

این بازدید در راستای رصد نارضایتی‌های عمومی استان و چاره‌اندیشی برای رفع برخی نواقص و مشکلات احتمالی در دستگاه‌های اجرایی استان به منظور جلب رضایتمندی شهروندان و خدمات رسانی بهتر به آنان صورت گرفته است‌.

کد خبر 6095190

دیگر خبرها

  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • تداوم عملیات خط‌کشی محوری معابر مناطق ۵گانه ارومیه
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است