Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ثبت مواردی از یک سندروم نادر و ناشناخته در میان کودکان در انگلیس سبب شد تا نگرانی‌ها در مورد ارتباط این بیماری با کرونا افزایش یابد. تاریخ انتشار: 11:29 - 10 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۶۵۹ خبرگزاری میزان – پزشکان اروپایی در مورد نوعی سندروم نادر التهابی در کودکان که احتمالا با بیماری «کرونا» ارتباط دارد، هشدار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش «آسوشیتدپرس»، پزشکان انگلیسی، اسپانیایی و ایتالیایی در مورد سندروم نادر جدیدی که در کودکان مشاهده شده و احتمالا با بیماری کرونا مرتبط است، هشدار دادند.
در اوایل هفته جاری، انجمن مراقبت‌های ویژه کودکان در انگلیس به پزشکان در مورد ثبت مواردی از ابتلای کودکان به بیماری التهابی چند بُعدی نیازمند به مراقبت‌های ویژه، در سه هفته گذشته هشدار داده و اعلام کرد «این موارد در سراسر کشور در حال رشد است.»
این انجمن در ادامه ضمن ابراز نگرانی فزاینده از ظهور سندروم مرتبط با کرونا در کودکان، گفته «احتمال این که یک بیماری جدید پدید آمده باشد نیز وجود دارد.»
یک پزشک ارشد انگلیسی با اشاره به این که بیماری کرونا به ندرت در کودکان به صورت شدید ظاهر می‌شود، گفت «احتمالا این سندرم به دلیل واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن بروز کرده و علائمی مشابه کرونا در بزرگسالان را ایجاد می‌کند.»
گزارش‌هایی در مورد علائم این سندروم جدید منتشر شده است؛ این سندروم علائمی مانند سندروم شوک سمی یا بیماری «کاوازاکی» که نوعی اختلال در رگ‌های خونی است، دارد.
نتیجه آزمایش‌ها هنوز ارتباط قطعی این سندروم را با بیماری کرونا ثابت نکرده اند؛ تاکنون بین ۱۰ تا ۲۰ مورد از این سندروم در انگلیس ثبت شده است.  بیشتر بخوانید:  اسپانیا؛ دومین کشور کرونایی جهان انجمن کودکان اسپانیا نیز اخیرا هشدار‌های مشابهی را در مورد ثبت علائم غیرمعمول در کودکان از جمله درد شکم که در چند ساعت می‌تواند به فشار خون پایین و مشکلات قلبی منجر شود، صادر کرد.
از ایتالیا نیز خبر می‌رسد، افزایش غیرمعمول ابتلا به سندروم «کاوازاکی»، در مناطق مختلف این کشور نگرانی‌های زیادی را برانگیخته است؛ همه موارد ثبت شده در ایتالیا که به درمان سنتی پاسخ نداده و منجر به بستری شدن در بخش مراقبت‌های ویژه و دریافت تنفس مصنوعی شدند، به نوعی در ارتباط با بیماران کرونا بوده‎اند.
سندروم «کاوازاکی»، دارای علائمی مانند تب بالا به مدت بیش از پنج روز، تورم رگ‌های گردن و ضایعه‌های پوستی خارش دار است.
فرانسه و بلژیک نیز از جمله کشور‌هایی هستند که موارد مشابهی را ثبت کرده‎اند.   در آمریکا نیز یک کودک ۶ ماهه در «کالیفرنیا» علائم مشابهی را داشته است.
تاکنون کودکان کمترین میزان ابتلا به کرونا را داشته و جز گروه‌های کم خطر بوده اند. علائم کرونا برای آنها به شکلی خفیف ظاهر می‌شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا حوادث بین الملل کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد

 محمدکاظم مومنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: طبق ابلاغ وزارت بهداشت تمامی بیمارستان‌های دولتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موظف هستند پذیرش، بستری، اعمال جراحی، اقدامات تشخیص و درمانی، دارو و ترخیص کودکان زیر ۷ سال که دارای بیمه هستند را به صورت رایگان انجام دهند.

وی ادامه داد: خدمات دارویی قابل ارائه به کودکان زیر ۷ سال که به صورت سرپایی در بیمارستان‌ها انجام شود رایگان نیست.

وی افزود: رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال گامی بلند جهت حمایت از آینده سازان مملکت و خانواده‌های آنان است.

 مومنی گفت: کودک تا ۷ سالگی در معرض خطر انواع بیماری‌ها قرار دارد که ممکن است برخی از این بیماری‌ها را تا آخر عمر به همراه داشته باشد بر همین اساس باید درمان در دوران کودکی آغاز شود و به پیشگیری از بروز بیماری‌ها کمک شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • رایگان شدن هزینه‌های درمانی کودکان زیر ۷ سال
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رایگان شد
  • مداخله به‌هنگام، راه کنترل نشانه‌های اوتیسم
  • آمریکا هشدار سفر به آلمان را تشدید کرد
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است