Web Analytics Made Easy - Statcounter

بررسی آمارها، همچنین سهم ۴۷ درصدی صدور جوازهای صنعتی پیشران به کل جوازها را از نظر تعداد نشان می دهد.

پیشتر معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به ایرنا گفته بود: تلاش وزارتخانه این است که سیاست‌های حمایتی خود را به طرف صنایع پیشران به حرکت در بیاورد تا در سال ۹۹ سرمایه‌گذاران به سمت صنایع اولویت‌دار ترغیب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سعید زرندی» خاطرنشان کرد: با مبنا گذاشتن چند محور مهم از جمله شامل برونگرایی (شاخص سطح فناوری، شاخص عملکرد صادراتی و شاخص صادرات بالقوه) و درونزایی (شاخص اشتغال به سرمایه، جایگزینی واردات، اشتغالزایی، ارزش افزایی، پیوندهای پیشین و پسین و نسبت ارزش افزوده به محصول) صنایع پیشران و اولویت دار استخراج شد.

این مقام مسوول ادامه داد: به این ترتیب ۵۱ رشته فعالیت در زمینه محصولات شیمیایی و پتروشیمی، فلزات اساسی، غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی، ماشین آلات و تجهیزات، لاستیک و پلاستیک، ماشین آلات و دستگاه های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی، نساجی و پوشاک و کاغذ و محصولات کاغذی، رشته فعالیت‌های پیشران و دارای اولویت معرفی شدند.

صنایع اشباع

برپایه این گزارش، بررسی روند جوازهای صنعتی حاکی است صنایع اشباع ۱۷ درصد از سرمایه گذاری کل جوازهای تاسیس را در سال گذشته تشکیل می دهند و از نظر تعداد نیز درصد صدور جواز صنایع اشباع به کل جوازها ۱۳.۱ درصد است.

با وجود تلاش وزارتخانه در هدایت سرمایه‌گذاران، در برخی از رشته فعالیت‌ها ظرفیت‌های ایجادشده از نیاز کشور بیشتر است و موجب شده تا برخی واحدها با حداکثر ظرفیت خود فعالیت نکنند.

به گفته زرندی، گرچه توسعه صادرات می‌تواند رفع کننده این مشکل باشد، اما نوع محصولات و نداشتن صرفه و پتانسیل صادراتی، کیفیت تولیدات و غیره از موانع عملیاتی شدن این مهم است.

رشته فعالیت های آرد، تولید فرآورده‌های حجیم، غلات، بسته بندی آب (معدنی و آشامیدنی)، چیپس سیب زمینی، فرآورده های گوشتی (انواع کنسرو گوشتی)، انواع محصولات لبنی و شیر، تصفیه روغن نباتی، روغن کشی، بسته بندی دستمال کاغذی، سیمان خاکستری، آجر، شن و ماسه، کاشی، محصولات سفالی و سرامیکی ساختمانی نسوز، گچ ساختمانی، بتن آماده، شمش فولادی با فناوری کوره القایی، میلگرد فولادی، مفتول فولادی، لوله و پروفیل فولادی، انواع سیم و کابل مسی، شیرآلات بهداشتی و ابزارآلات ساختمانی، مخازن سی ان جی، لوله و اتصالات پلی اتیلن و پی وی سی، دی اکتیل فتالات، ظروف پلاستیکی یک بار مصرف، اتانول، سموم و کود، شوینده ها و روغن موتور، در زمره رشته فعالیت های اشباع و دارای ریسک سرمایه‌گذاری بالا قرار گرفتند.

به نتیجه رسیدن مجوزها

بررسی آمار طرح های سرمایه گذاری در سال ۹۸ نشان می دهد تعداد حدود ۲۸ هزار جواز تاسیس و ۶ هزار و ۵۰۰ پروانه بهره برداری در این سال صادر شده است. به عبارتی نرخ تبدیل جواز تاسیس به پروانه بهره برداری ۲۳ درصد است.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای منتشر شده معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد در سال ۹۸ تعداد ۲۷ هزار و ۹۴۷ فقره جواز تاسیس صنعتی در کشور صادر شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۱۴.۲ درصدی نشان داده و حاکی از "رونق تولید" در این بخش است.

بر پایه این گزارش، سرمایه مجوز های صادره یاد شده در سال ۹۸ با رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به ۳۶۳ هزار و ۴۱۸ میلیارد تومان رسید.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سال رونق تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سال رونق تولید وزارت صنعت معدن و تجارت رونق تولید سال رونق تولید سرمایه گذاری رشته فعالیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵ میلیون دلار محصولات صنایع دستی استان به خارج از کشور ارسال شد، که این میزان در مقایسه با صادرات هفت میلیون دلاری سال ۱۴۰۱، رشد دو برابری داشته است.
نورالله عبداللهی با بیان اینکه این آمار صادراتی جدا از ارسال شخصی هنرمندان است، افزود: دست بافته‌های داری، سفال، قلمکار و محصولات چوبی و فلزی همچون مینا از صنایع دستی است که در کشور‌های خارجی خریداران زیادی دارد.
معاون صنایع دستی و هنر‌های سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: آلمان، امارات متحده عربی، ترکیه، ترکمنستان، پاکستان، عراق و افغانستان از کشور‌های مقصد صادراتی گمرکی صنایع دستی استان اصفهان هستند.
به گفته مجد الدین تاج رئیس اتحادیه صنایع دستی اصفهان، استان اصفهان ۱۰۰ هنرمند شناسنامه دار فعال دارد.
استان اصفهان با داشتن یک سوم صنایع دستی جهان، مهد این هنر‌های دستی است.
۶۰۲ رشته صنایع دستی در دنیا شناسایی شده که ۲۹۹ رشته آن مربوط به ایران و از این تعداد، استان اصفهان میراث دار ۲۰۰ رشته است.
رشته‌های مینا، قلمکار، گلیم، قلمزنی، خاتم، فیروزه کوبی، منبت، خراطی و سفال از جمله صنایع دستی بومی استان اصفهان است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • همراه اول حامی برگزاری ششمین رویداد ایران اکسپو
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • افزایش ۲ برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در گرمه انجام شده است