Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@03:59:57 GMT

دو میلیارد تومان کرک و پشم از خراسان‌جنوبی به چین صادر شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۸۸۰

دو میلیارد تومان کرک و پشم از خراسان‌جنوبی به چین صادر شد

محمد اصغرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته از خراسان‌جنوبی بیش از ۸۰۰ تن تخم مرغ به کشور عراق صادر شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی علاوه بر مرغ و تخم مرغ در بحث جوجه شتر مرغ و کبک نیز پتانسیل‌های بسیار خوبی برای صادرات دارد، بیان‌کرد: سال گذشته هزار و ۵۰۰ جوجه شتر مرغ به ازبکستان و سه هزار قطعه کبک به پاکستان صادر کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصغر زاده با اشاره به اینکه نباید بازارهای صادراتی استان را تنها محدود به یک یا دو کشور کنیم، گفت: صادرات یکی از مؤلفه‌های مهم برای رونق تولید و افزایش روحیه تولیدکنندگان برای کار و تلاش بیشتر است.

انتقاد از خام فروشی شیر شتر

وی با انتقاد از خام فروشی در محصولات مرتبط با دامپزشکی اظهار کرد: متأسفانه در خراسان‌جنوبی برخی از محصولات چون شیر شتر به صورت خام‌فروشی عرضه می‌شود در حالی که می‌توان محصولات عدیده دیگری چون شیرخشک و کارامل از آن تهیه کرد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۷۰ درصد گوشت مرغ تولیدی و ۲۰ تن از تولید روزانه تخم مرغ در خراسان‌جنوبی مازاد بر نیاز استان است، ادامه‌داد: بخش عظیمی از این تخم مرغ مازاد به استان‌های فارس، خراسان‌رضوی و حتی کیش می‌رود.

اصغرزاده در زمینه موانع صادرات مرغ و تخم خراسان‌جنوبی اظهار کرد: دولت نهاده‌ها را با ارز دولتی در اختیار واحدهای طیور قرار می‌دهد و همین نهاده‌ها در نهایت منجر به پرورش مرغ و تولید تخم مرغ می‌شود.

رونق صادرات انگیزه تولیدکننده را افزایش می‌دهد

وی بیان‌کرد: از این جهت دولت در برخی مواقع برای صادرات برخی اقلام چون خوراک دام و طیور محدودیت و ممنوعیت ایجاد کرده و یا آن را منوط به پرداخت تفاوت نرخ ارز می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی خراسان‌جنوبی ادامه‌داد: هر گاه نرخ تعرفه صادرات پایین آمد، شوق و رغبت صادرکننده برای کار تلاش بیشتر جهت تولید نیز افزون شد.

اصغرزاده با اشاره به اینکه اتفاقات مثبتی در حوزه صادرات کالاهای بخش دامپزشکی در خراسان‌جنوبی رخ داده است، بیان‌کرد: برای اولین بار در فروردین ماه سال جاری از خراسان‌جنوبی کرک و پشم بز و گوسفند به ارزش دو میلیارد تومان به کشور چین صادر شد.

وی یادآور شد: دومین محموله کرک و پشم به ارزش ۵ میلیارد تومان آماده صادرات به کشور چین است.

کد خبر 4912649

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد اصغرزاده اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی بیرجند ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند جهش تولید مواسات ستاد مقابله با کرونا گرگان خراسان جنوبی تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد

حسن آذریان مدیر شبکه دامپزشکی تایباد گفت: تعداد ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ زنده از طریق مرز زمینی دوغارون، به مقصد هرات افغانستان صادر شد.

وی افزود: این تعداد جوجه شترمرغ، اولین محموله دامی صادراتی در سال جاری بود که مقصد افغانستان ارسال شد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد ادامه داد: این پرندگان از مبدا شهرستان خواف بارگیری شده بودند و پس از انجام آزمایش‌های دامپزشکی در مرکز قرنطینه دامی مرز دوغارون به کشور مقصد منتقل شدند.

آذریان بیان کرد: مراکز قرنطینه دامی در مبادی مرزی وظیفه نظارت و پایش، صدور گواهی حمل و مجوز ترخیص، آزمایش و نمونه گیری محمولات صادراتی، وارداتی و ترانزیتی را دارند.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه مرز دوغارون تایباد در محل ورود و خروج حجم بالایی از انواع محمولات قرار دارد؛ مرکز قرنطینه این مرز زمینی نقش بسزایی را در پدافند غیرعامل، امنیت زیستی و جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به کشور دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی تایباد خاطرنشان کرد: هیچ گونه محدودیتی در صادرات، واردات و ترانزیت ضابطه‌مند فرآورده‌های دامی و حیوانی در مرز دوغارون وجود ندارد و در سال گذشته بیش از ۱۰ محموله شامل جوجه زنده مرغ، تخم مرغ، دارو و مکمل دامی، پودر گوشت، خوراک آبزیان و نهاده طیور به افغانستان صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • هم اندیشی برای تولید آثاری فاخر و در خور دو هزار شهید استان
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی