Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@17:47:40 GMT

با انتصاب خانم‌ها در مشهد مخالفت‌هایی صورت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۱۹۴۲

با انتصاب خانم‌ها در مشهد مخالفت‌هایی صورت می‌گیرد

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای شهر مشهد درخصوص عدم بکارگیری زنان در مدیریت شهری مشهد گفت: موانعی در سطح شهر مشهد در این زمینه داریم و با انتصاب خانم‌ها مخالفت‌‎هایی صورت می‌گیرد.

محمدرضا حیدری امروز، 10 اردیبهشت‌ماه در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس در حال برگزاری است، درخصوص عدم بکارگیری زنان در مدیریت شهری مشهد اظهار کرد: در این زمینه انتقاد به شهرداری وارد است، این موضوع مطالبه جدی شوراست و باید سهم مشخصی برای مدیریت بانوان داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گذشته هم به دلیلی اینکه این ظرفیت در اختیار بانوان قرار نگرفته مدیرانی که این ریسک را بپذیرند کم بوده است. شهردار از بانوان زیادی برای کار دعوت کردند اما خانم‌ها به دلیل نقش‌های دیگر، این مسوولیت را نپذیرفته‌اند.

رئیس شورای شهر مشهد گفت: موانعی در سطح شهر مشهد در این زمینه داریم و با انتصاب خانم‌ها مخالفت‌‎هایی صورت می‌گیرد. شهردار با این موانع مواجه است، شهردار باید هرچه سریعتر در این خصوص تصمیم بگیرد.

وی تصریح کرد: در شهر مشهد، با وجود مدیران خانم مخالفت می‌شود و حساسیت‌هایی وجود دارد، شهردار در خصوص انتصاب معاون زن در شهرداری مشهد موانعی دارد، برگرفته از قانون اساسی و آموزه های دینی ما باید شهردار تصمیم بگیرد و معاون زن برای شهرداری انتخاب کند. انتصاب مدیر خانم چه در شهرداری‌ها چه در بخش‌های دیگر باید صورت گیرد و شهرداری باید از افراد پرتلاش خود استفاده کند.

حیدری گفت: نگاه بین‌المللی بر مشهد بر کسی پوشیده نیست، مشهد آبرو و نگین شهرهای اسلامی است، زائرین و مجاورین که از کشورهای دیگر به اینجا می‌آیند باید با شهری مواجه شوند که آبروی کشور اسلامی ایران باشد. باید تلاش کنیم که به این نقطه برسیم.

وی ادامه داد: موانع و مشکلات ساختاری زیادی در کار وجود دارد. مسلما یک دوره چهارساله نمی‌تواند تمامی این مشکلات را حل کند، اما در راستای وعده‌هایی که به مردم داده‌ایم تلاش می کنیم. در تمامی تلاش‌هایی که در این سه سال انجام دادیم، با برخی از مشکلات در شهر و کشور مواجه شدیم که در این مدت در برخی از آمارها آن را ارائه کردیم.

رئیس شورای شهر مشهد بیان کرد: در اهداف خود در بخشی از عنوان برنامه‌ها در این مدت سه سال به آن نرسیدیم که نمی‌توانیم نام آن را نرسیدن بگذاریم، در مابقی عمر این شورا ما تمرکز خود را بر روی حوزه‌های می‌گذاریم، در این 16 ماه باقی مانده ضعف‌ها را برطرف خواهیم کرد.

وی  تصریح کرد: در حوزه معماری و شهرسازی، درست است که تلاش‌هایی شده اما در باقی‌مانده دوره شورا باید به آنها پرداخته شود، کوتاه کردن فرآیندهای اخذ پروانه‌های ساختمانی، نمای شهری و... از این موارد است که امیدواریم در این زمان باقی مانده به آن بپردازیم.

این خبر تکمیل می‌شود...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شورای شهر مشهد محمدرضا حیدری زنان شهر مشهد خانم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۱۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • «محلوجی» سرپرست امور اجرایی کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان شد
  • اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است