Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@07:35:55 GMT

۸۳۲ فقره پرونده تخلف در نانوایی‌های استان سمنان تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۲۰۵۷

۸۳۲ فقره پرونده تخلف در نانوایی‌های استان سمنان تشکیل شد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یحیایی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۱۸۷ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی سراسر استان انجام‌شده است، اظهار داشت: در این بازرسی‌ها ۸۳۲ فقره پرونده تخلف تشکیل‌شده است.

وی با اشاره به افزایش ۱۵ درصدی تعداد بازرسی از نانوایی‌ها در استان سمنان بیان کرد: نظارت ویژه‌بر کیفیت و کمیت نان‌های تولیدی مهم‌ترین رویکرد این سازمان در بازدید از واحدهای نانوایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کم‌فروشی و عرضه خارج از شبکه آرد عمده تخلفات نانوایی‌ها

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ارزش ریالی این تعداد پرونده را ۲۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این پرونده‌ها برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند و با واحدهایی که قوانین نظام صنفی و مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند و نان‌های بی‌کیفیت به مردم عرضه می‌کنند به‌شدت برخورد می‌شود.

یحیایی با تأکید بر لزوم افزایش نظارت و بازرسی‌ها از واحدهای خبازی استان خاطرنشان کرد: کم‌فروشی، عدم رعایت ساعات کاری، عرضه خارج از شبکه آرد از عمده‌ترین تخلفاتی است که در این مدت ثبت‌شده و عموم مردم نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نانوایی‌ها مراتب را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان از طریق شماره سامانه گویای ۱۲۴ گزارش دهند.

وی بابیان اینکه عملکرد واحدهای نانوایی به‌صورت ماهانه از حیث کمیت، کیفیت، قیمت و نصب نرخ نامه و تعداد شکایت‌های مردمی موردبررسی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: طی ارزیابی صورت گرفته در فروردین‌ماه سال جاری، استان سمنان با سه مورد شکایت مردمی از نانوایی‌ها، جایگاه برتر را در کشور به خود اختصاص داد.

آموزش ۱۸۹۵ نفر ساعت از متصدیان واحدهای خبازی

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه بهره‌گیری از بازرسان افتخاری زمینه کاهش شکایات مردمی و افزایش رضایت‌مندی مشتری را فراهم کرده است، گفت: در راستای بهبود کیفیت نان‌های تولیدی استان در سال گذشته یک هزار و ۸۹۵ (نفر ساعت) از متصدیان واحدهای خبازی در سطح استان آموزش‌های لازم را دیده‌اند و این امر در سال جاری نیز اجرا می‌شود.

یحیایی یادآور شد: ارتقا کیفیت نان و برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از مهم‌ترین مصوبات و اهداف کارگروه آرد و نان استان سمنان است.

کد خبر 4912664

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان بازرسی نانوایی ها ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند جهش تولید مواسات ستاد مقابله با کرونا گرگان معدن و تجارت استان سمنان سازمان صنعت نانوایی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۲۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران

حجت الاسلام موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه ۲۲ مرکز مهر خانواده در استان درحال فعالیت هستند، گفت:مرکز مهر خانواده دراستان‌ها راه اندازی شد تا ملاقات والدین با فرزندان در محیط امن و آرام انجام شود و کودکان با احساس راحتی و امنیت بتوانند با آزادی بیشتری با والدین خود ارتباط برقرار کنند.

او افزود: ۴۲۲ فقره پرونده به این مرکز در سال گذشته وارد شد وتعداد ملاقات‌های انجام شده والدین با فرزندان در سال گذشته ۲ هزارو ۳۴۳ مورد بوده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مازندران همچنین به فعالیت مراکز مشاوره خانواده قوه قضاییه در استان اشاره کرد و گفت: ارجاع پرونده‌ها به این مراکز راه مفیدی در کاهش ورودی پرونده‌های طلاق به دادگستری استان مازندران است و بی شک مراکز مشاوره خانواده می‌توانند در کنار نهاد‌های مردمی در کاهش آمار طلاق مفید و موثر باشند.

حجت الاسلام موسوی افزود: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۴ هزارو ۴۱۴ فقره پرونده از محاکم دادگستری استان به مراکز مشاوره خانواده ارجاع شده است و تعداد ۱۲۳ هزارو ۴۵۹ فقره مورد بررسی قرارگرفت و از این تعداد ۲ هزار و ۸۹۵ فقره پرونده منجر به سازش شده است که شامل ۲۳ درصد از پرونده‌های طلاق بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ۶ پرونده نقض حقوق شهروندی در مازندران بررسی شد
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • بررسی ۴۲۲ فقره پرونده در ۲۲ مرکز مهر خانواده مازندران
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • تشکیل ۱۰ پرونده برای واحد صنفی متخلف در زاهدان