Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@00:29:48 GMT

هیات اقلیم کردستان عراق با سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۲۲۲۳

هیات اقلیم کردستان عراق با سفیر آمریکا در بغداد دیدار کرد

این هیات همچنین قرار است چندین نشست با مقام های دولتی و سیاسی در شهر بغداد پایتخت عراق برگزار کند.

تارنمای «شفق نیوز» در این باره به نقل از یکی از همراهان این هیات بدون اشاره به جزییات مذاکره با سفیر آمریکا نوشت که پس از ملاقات با تولر، چند دیدار شامل یک نشست مهم با «ثامر الغضبان» وزیر نفت و معاون نخست وزیر برای بحث در مورد مسائل برجسته میان بغداد و کردها و حقوق کارمندان اقلیم کردستان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیات همچنین با «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مکلف دیدار خواهد کرد و پس از آن با «محمد الحلبوسی»، رئیس مجلس، سپس با سید «عمار حکیم»، رئیس جریان ملی حکمت و «نوری المالکی»، رهبر ائتلاف دولت قانون ملاقات و گفت و گو می کند.

دفتر اطلاع رسانی قباد طالبانی، معاون نخست وزیر اقلیم کردستان عراق روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که وی برای دیدار از بغداد پایتخت، سرپرستی هیاتی بلندپایه از دولت اقلیم کردستان را برعهده خواهد داشت.

«سمیر حورامی»، سخنگوی دفتر طالبانی اظهار کرد که هدف از این سفر ادامه نشست های قبلی هیات حکومت اقلیم کردستان با دولت فدرال است تا بتوان به راه حلی برای رفع اختلاف ها و مسایل برجسته میان اربیل و بغداد دست یافت.

در همین حال یک منبع آگاه به شفق نیوز گفته که بازدید این هیات به سرپرستی نخست وزیر اقلیم کردستان به درخواست رئیس دولت موقت کنونی، «عادل عبدالمهدی» انجام شده است.

اختلاف های اقلیم کردستان و دولت مرکزی پس اعلام اینکه اقلیم درآمدهای حاصل از فروش روزانه ۲۵۰ هزار بشکه نفت را به دولت فدرال پرداخت نمی کند، شدت یافته است.

دولت مرکزی عراق به نشانه اعتراض بودجه اقلیم کردستان را قطع کرد و این اقدام سبب شده دولت اقلیم از پرداخت حقوق کارکنان دستگاه های اجرایی ناتوان شود.

در روزهای اخیر کارکنان بخش های مختلف اداری اقلیم کردستان عراق به نشانه عدم دریافت حقوق ماهانه خود دست به تحصن و اعتراض زدند.

برچسب‌ها اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی پارلمان عراق بارزانی عادل عبدالمهدی بغداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی پارلمان عراق بارزانی عادل عبدالمهدی بغداد اقلیم کردستان عراق ایالات متحده آمریکا محمد الحلبوسی پارلمان عراق بارزانی عادل عبدالمهدی بغداد اقلیم کردستان عراق نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۲۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان

دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080743 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیس مجلس دیدار کرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با حسین امیرعبداللهیان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیرعبداللهیان
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با امیر عبداللهیان
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی دیدار کرد