Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با هفته کارگر کارگران بسیجی در سراسر کشور با شیفت‌های ایثار، بار دیگر فداکاری را معنا کرده و برای تولید بیشتر همت کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  بسیج کارگری طی برهه های مختلف برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان قسم خورده ایران اسلامی و ارتقای تفکر بسیجی در جامعه کارگری همواره برنامه‌های مختلفی را اجرایی کرده و از تمام توان خود برای ارتقای تولید و بهره‌وری بهره برده است

این نهاد مقدس با بهره‌گیری از روحیه جهادی و ایثار به عنوان نهادی پیشرو در بسیاری از امور به خدمت‌رسانی به مردم و انقلاب فعالیت دارد، به همین منظور با شیوع بیماری کرونا در اقصی نقاط کشور جامعه پزشکی و پرستاری کشور در خط مقدم مبارزه با این ویروس منحوس بود سپس کارگران و کارخانجات نیز با تلاش ها و زحمات خود نقش مکمل و تاثیر گزاری در کنار این قشر انجام دادند تا جامعه پزشکی احساس کمبود کند و در حقیقت این دو بخش مکمل یکدیگرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر کشورهای مطرح جهان هنوزهم با کمبود وسایل و مواد ضد عفونی کننده مواجه اند ولی کارگران ایران اسلامی با شیفت کاری فشرده به نام شیفت ایثار، خیلی زود احتیاج جامعه پزشکی را برطرف کرده و وقتی کشور احساس نیاز کرد با گذشت و ایثار، خط تولید خود را تغییر دادند تا سهمی در سلامت و تندرستی جامعه داشته باشند.

یکی از ویژه‌ترین برنامه‌های بسیج کارگری در دوران کرونایی اجرای طرح ملی "شیفت ایثار" است؛ کارگران در این طرح، یک شیفت کاری را بدون دریافت دستمزد به خدمت فعالیت می‌کنند و درآمد حاصل از آن به بخش خیریه اختصاص می‌یابد.

به مناسبت هفته کارگر(4 الی 11 اردیبهشت) نیز این قشر زحمتکش به تلاشهای خود ادامه داده و برنامه های زیادی را در سراسر کشور در قالب شیفت ایثار به اجرا درآوردند که در زیر به برخی این اقدامات خواهیم پرداخت.   چهارمحال و بختیاری   کارگران در تحقق شعار سال نقش بسزایی دارند

مرتضی فاضلیان مدیر کارخانه لبنیات پاک پی در حاشیه  تجلیل از کاگران نمونه به مناسبت روز کارگر در گفت و گو با خبرنگار جهانبین نیوز از اجرای  طرحی با عنوان شیفت ایثار با مشارکت بسیج کارگری استان خبر داد و گفت: در این طرح با توجه به منویات  مقام معظم رهبری در خصوص جهش تولید، کارگران این کارخانه طبق صلاح دید مدیریت خارج از شیف کاری خود در طول هفته و هم چنین روزهای تعطیل مشغول به فعالیت هستند.

فاضلیان یادآور شد: تولیدات این کارخانه با همت و تلاش بی وقفه کارگران نسبت به سال گذشته با افزایش صد درصدی روبه رو شده است و این همان نقش اساسی کارگر در توسعه اقتصادی کشور است.

وی با  اشاره به نقش کارگران در تمامی عرصه ها، تصریح  کرد: قشر کارگری با تولید مطلوب و با کیفیت،  نقش تاثیرگذاری  در تحقق شعار سال ( جهش تولید) و  ارتقای بخش اقتصادی جامعه و سیاست های بخش اقتصاد کشور دارند.

مدیر کارخانه لبنیات پاک پی چهارمحال و بختیاری  گفت:  وظایف خطیر و گسترده جامعه کارگری بر کسی پوشیده نیست و تلاش های بی وقفه این قشر است که می تواند جامعه را در رسیدن به اهداف مدنظر برساند.

وی در ادامه افزود: تولیدات این کارخانه در دو بخش پاستوریزه و استریلیزه است که در بخش پاستوریزه محصولاتت چون شیر، ماست، کشک، دوغ، پنیر و .. و در بخش استیلیزه شیرهای یک لیتری، سه‌گوش، کاکائو . ... تولید می شود و با برند پاک به اکثر نقاط کشور و خارج از کشور از جمله عراق، افغانستان و ... صادر می شود.

همدان

ایستادگی «کارگران» همانند رزمندگان در مقابل دشمن است/ کارگران در «خط مقدم» جنگ اقتصادی و فرهنگی هستند

به گزارش عصر همدان؛ ظهر امروز به مناسبت روز بسیج کارگری یاد و خاطره شهید عبدالحسین برونسی شهید شاخص قشر و ۱۴۰۰۰ شهید گلگون کفن کارگری کشور، در شرکت کنترل گاز استان گرامی داشته شد.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان بر انس با قرآن در ایام تاکید کرد و گفت: گرچه بخاطر شیوع کرونا امکان حضور در محافل عمومی نیست ولی حتما در منزل بر انس با خدا و قران تاکید داشته باشید.

وی با بیان اینکه نیروهای تربیت یافته انقلابی تاکنون باعث حفظ انقلاب شده اند گفت: انس با قران از راه های تربیت نیروی انقلابی است.

سردار مجیدی در ادامه با اشاره به خدمات جهادی در این ایام گفت: ما فقط ظاهر کشور ها را می دیدم ولی در این ایام باطن آنها هم مشاهده کردیم و شما دیدید در ایران چه جلوه های زیبایی از انسانیت خلق شد.

وی با بیان اینکه تاکنون چنین بیماری ای در سطح جهان شیوع پیدا نکرده بود گفت: شاید این کار خدا نشان داد که توانایی او کجاست و ضعف انسان ها چقدر است.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) با تاکید بر اینکه ما در نظام جمهوری اسلامی به لطف خدا جلوه های زیبایی از مردم را داریم می بینیم افزود: قدر خودتان را بدانید تمام کسانی که در شرکت ها دارند کار می کنند مثل یک نیروی رزمنده در مقابل دشمن دارند ایستادگی می کنند.

سردار مجیدی خاطر نشان کرد: اگر این کارخانه روی پایش ایستاده به همت و اراده شماست و این اراده اگر در وجود انسان باشد خیلی کارهای بزرگ می شود انجام داد.

وی با اشاره به نقش کارگران در رشد و توسعه کشور گفت: دشمن امروز از دو جبهه اقتصادی و فرهنگی به انقلاب اسلامی حمله می کند که کارگران به عنوان خط مقدم این جنگ عظیم هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) تاکید کرد: امروز اگر بتوانیم کشور را حفظ کنیم برمی گردد به زحمات شما و این یک کار مجاهدانه و جهادی است که شما انجام می دهید.

سردار مجیدی با اشاره به نقش کارگران در رشد و توسعه کشور گفت: دشمن امروز از دو جبهه اقتصادی و فرهنگی به انقلاب اسلامی حمله می کند که کارگران به عنوان خط مقدم این جنگ عظیم هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین استان تصریح کرد: وظیفه خود می دانم از رحمات افرادی که در این ایام برای رضای خدا و اهداف انقلاب اسلامی تلاش کردند تشکر کنم.

وی در ادامه با اشاره به پرتاب ماهواره نور گفت: ما در قدرت نظامی فقط موفق به این کار نشده بودیم که  این امر هم با تلاش جهادی نیروهای انقلابی اتفاق افتاد.

سردار مجیدی تصریح کرد: امروز این ماهواره در مدار قرار گرفته و ما روزانه در هر ۲۴ ساعت در حال رصد اسراییل هستیم.

در ادامه این مراسم  ابوالفضل برات زاده، مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع)به تشریح برنامه های این قشر در این هفته پرداخت و گفت: با توجه به شرایط موجود سعی کردیم عمده برنامه ها به صورت مجازی برگزار شود و برنامه امروز را جهت انعکاس شاخص در رسانه ها اجرا کردیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه رزمایش سراسری کمک مومنانه در حال اجرا است سازمان بسیج کارگری هم هدف گذاری کرده که در این رزمایش بتوانیم ۱۰۰۰ بسته معیشتی را جمع آوری و به نیازمندان اهدا کنیم.

مسئول بسیج کارگری سپاه انصارالحسین(ع) بیان کرد: تاکنون بالغ بر ۲۱۰میلیون تومان جمع آوری و ۷۰۰ بسته معیشتی تهیه شده است.

وی با بیان اینکه ترویج روحیه  و تفکر بسیجی است در این مقطع کنونی بسیار مهم است گفت: کارگران بسیجی استان همدان در بحث شیفت ایثار در ۶۴ پایگاه های مقاومت یک ساعت و زمانی را بدون مزد کار می کنند.

برات زاده ادامه داد: جهت ضدعفونی کارخانجات رزمایش بیولوژیکی در سطح شهرستان همدان باهمکاری ناحیه سپاه همدان در روزهای اول شیوع کرونا در کشور برگزار کردیم.

وی در پایان گفت: دیگر برنامه بسیج کارگری در این ایام انجام تست سلامت از پرسنل کارخانجات بود که با کمک شبکه بهداشت انجام دادیم.

در پایان این مراسم از کارخانجات و تولید کنندگانی که در این ایام تولیدات خود را افزایش دادند و به صورت خیریه در ایام بحرانی کشور به کمک مردم شتافتند قدردانی و از روند کار شرکت کنترل گاز اکباتان همدان با حضور مسئولین و اجرای شیفت ایثار کارگران بازدید شد.

سمنان

به گزارش خبرنگار مرآت، با شیوع ویروس کرونا، گروه های مختلفی برای مبارزه با این بیماری به میدان آمدند. اگرچه پرستاران، پزشکان و کادر درمان نقش بی بدیلی در مسیر مبارزه با کرونا دارند اما گروه هایی دیگر نیز بصورت غیرمستقیم در این مسیر در حال نبرد با کرونا هستند.

یکی از اقشاری که در میدان مبارزه با کرونا نقشی اساسی ایفا می کنند کارگران هستند. قشر کارگری که همواره در شریاط فشار اقتصادی رنج های زیادی متحمل شده است، با وجود مشکلات و ناملایمات فراوان در روزهای کرونایی بیکار ننشسته و به سهم خود در مبارزه با کرونا ایفای نقش می کند.

"شیفت ایثار" طرحی است که در آن مازاد بر شیفت مصوب کاری توسط کارگران بسیجی در حوزه‌های مختلف از جمله مداومت کاری، جمع‌آوری ضایعات، جبران عقب ماندگی تولید و کمک به ساخت و ساز درون شرکت انجام می‌شود و امروز در چند کارخانه سمنان به اجرا در آمد.

درروزهایی که کرونا برهرجا سایه انداخته، بسیج نیز در کنار مدافعان سلامت و سایر دستگاه ها برای مقابله با کرونا کمر همت بسته است، از ضدعفونی کردن معابر و خیابانها گرفته تا تهیه و توزیع اقلام بهداشتی در بین مردم که در همه این عرصه ها پیشتاز بوده است.

بسیج نه تنها در این راستا خدمت رسانی کرده بلکه برخی از بسیجیان در پشت سنگر این روزها سخت مشغول فعالیت و خدمت در عرصه سلامت مردم هستند به طوری که کارگران بسیجی با شیفت های ایثار، بار دیگر فداکاری را معنا کرده و برای تولید بیشتر همت کردند.

شرت کندر سمنان یکی از واحدهای بزرگ صنعتی استان است که در روزهای ابتدایی شیوع این ویروس با تغغیر خط تولید، به یاری هموطنان امد و روزانه حجم انبوهی از مواد ضدعفونی کننده را روانه بازار می کند.

یکی از کارگران این شرکت به مرآت گفت: با آغاز سال نو، کارگران این شرکت بجای اینکه در تعطیلات باشند، در محل کار خود حاضر شده تا کمبود مواد ضدعفونی کننده را جبران کنند.

او ادامه داد: همکارانم با وجود سختی ها و مشکلات فراوان، شرایط حساس کشور را درک کرده و برای کمک به همنوعان خود درنگ نکردند.

کارگران شرکت سام فر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قطعات خودروی کشور با مشارکت در طرح شیفت ایثار به سهم خود در مسیر مبارزه با کرونا ایفای نقش کردند.

همچنین  شرکت کلران سمنان، بزرگترین واحد تولید کلر در منطقه، در شرایط کرونایی نه تنها تعطیل نشده بلکه با اضافه شدن شیفت های کاری برای تولید کلر بیشتر، ماده اولیه مواد ضدعفونی کننده نیاز کشور به این ماده را تامین می کند.

سلاح تحریم برای همیشه از دست دشمن خارج خواهد شد/ ایثار کارگران سمنانی برای شکست کرونا

به گزارش خبرنگار مرآت، سردار حمید دامغانی فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان در حاشیه بازدید از 3واحد تولیدی شهرک صنعتی سمنان و رزمایش شیفت ایثار در گفتگو با مرآت گفت: به لطف خدا نقاط امیدبخش فراوانی در واحدهای تولید استان وجود دارد و فعالیت های خوبی را در کارخانه ها شاهد هستیم.

دامغانی در ادامه گفت: علی رغم مشکلات اقتصادی و تحریم ها، واحدهای صنعتی رو به جلو حرکت می کنند و برخی از واحدها افزایش نیرو هم داشته اند.

وی تقویت بخش های تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی را یکی دیگر از نقاط امیدبخش عنوان کرد و گفت: خوشبختانه واحدهای تولیدی توجه ویژه ای به این بخش ها داشته و باعث بروز خلاقیت ها و ابتکارات در حوزه فرآیندها و تجهیزات و امکانات و به دنبال آن قطع وابستگی شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان تصریح کرد: علی رغم فشارها و تحریم ها، مجموعه های تولیدی استان در حال دستیابی به خودکفایی در دانش و تجهیزات هستند و در آینده اثرپذیری تحریم ها نیز کمتر خواهد شد.

دامغانی با بیان اینکه سلاح تحریم ها برای همیشه از دست دشمن خارج خواهد شد ابراز کرد: اتفاقاتی که رقم خورده، بستر جهش تولید را فراهم کرده و امیدواریم با همت مسئولان، حمایت صادقانه و خالصانه از تولیدکنندگان بعنوان خط مقدم نبرد اقتصادی بعمل آید تا شاهد تحقق شعار سال باشیم و نفع ان به همه مردم برسد.

وی با اشاره ه نقش کارگران در مسیر جهش تولید گفت: کارگران قشری بسیار زحمتکش هستند و دشمن نیز تمرکز ویژه ای بر روی قشر کارگری کرده تا با سوئ استفاده از مشکلات معیشتی که این قشر شریف دارند، آن ها را مقابل نظام، تانقلاب و مردم قرار دهد اما با بصیرت کارگران این نقشه خنثی شده است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان اضافه کرد: کارگران در طول 40سال گذشته همیشه یکی از پایه های نظام و انقلاب بوده اند.

دامغانی با بیان اینکه در شرایط کرونایی هم کارگران به کمک آمدند اظهار کرد: طی روزهای گذشته و تعطیلات ابتدای سال، بسیاری از کارگران علی القاعده باید تعطیلات خود را می گذراندند اما در برخی واحدهای موردنیاز از جمله کارخانجات تولید مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده، کارگران با عشق و علاقه حضور پیدا کردند و در جهت کمک به مردم مشغول به کار شدند.

وی در پایان گفت: خاضعانه و از صمیم قلب دست کارگران را می بوسم و از یکایک انها تشکر و قدردانی می کنم.

در حال تکمیل

انتهای خبر/

منبع: دانا

کلیدواژه: فرمانده سپاه انصارالحسین مبارزه با کرونا نقش کارگران کارگران بسیجی ضدعفونی کننده بسیج کارگری سردار مجیدی شیفت ایثار جهش تولید برنامه ها تحریم ها خط مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در این دیدار با تبریک هفته ترویج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به توسعه هرچه بیشتر این ورزش تاکید کرد و گفت: ورزش زوخانه‌ای در کنار پرورش جسمانی، ورزشی برای پرورش روح و بالا رفتن روحیه پهلوانی و جوانمردی است.

وی افزود: باید منش پهلوانی و جوانمردی در دیگر رشته‌ها نیز تقویت شود و ورزشکاران و جوانان دارای روحیه پهلوانی باشند.

امام جمعه یزد بیان داشت: مایه مباهات است که ورزش زورخانه‌ای سرشار از ارزش‌های دینی و فرهنگ غنی و آمیخته به عشق اهل بیت (ع) است، چیزی که در ورزش‌های وارداتی وجود ندارد.

ناصری ادامه داد: دشمنان امروزه در جنگ نرم روح و افکار جوانان ما را نشانه رفته اند و به دنبال دور کردن جوانان از ارزش‌ها هستند که تقویت این رشته و توسعه آن در جامعه آشنایی جوانان با ارزش‌ها و تقویت روحیه ایثار و جوانمردی در آنها می‌شود. 

در این نشست شال کسوت و مروج فرهنگ پهلوانی و ورزش زوخانه‌ای به آیت الله ناصری اعطا شد و از کهن کسوتان، پیشکسوتان، مرشدان پیشکسوت و خیرین ورزش زورخانه‌ای استان تجلیل بعمل آمد.

دیگر خبرها

  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • پیشکسوتان زورخانه استان تجلیل شدند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان