Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@08:14:12 GMT

جریان واحد رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۲۹۴

جریان واحد رسانه‌ای در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام دکتر مهدی طاهری در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری‌های استان، با بیان اینکه متأسفانه جریان واحد رسانه‌ای در استان وجود ندارد که خط انقلاب را پررنگ پیگیری کند، افزود: باید مدیریت فضای مجازی و اثرگذاری بر این فضا از طریق بچه‌های انقلاب صورت گیرد و این از ضرورت‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان برخی از ویژگی‌های یک خبرگزاری اثرگذار که بتواند اعتماد عمومی را به همراه داشته باشد، گفت: نخستین ویژگی بارز یک رسانه اثرگذار استقلال است؛ استقلال به معنای آنکه به هیچکس وابسته نباشد نه اینکه به هیچ جایی وابستگی نداشته باشد.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه رسانه نباید به فرد وابسته باشد، تصریح کرد: به یقین رسانه اثرگذار مروج اشخاص نیست بلکه به جریان وابستگی دارد و استقلال رسانه‌ای به معنای نداشتن ارتباط سازمانی نیست.

وی، آزادی را یکی دیگر از ویژگی‌های یک رسانه تأثیرگذار در جامعه بیان کرد و ادامه داد: رسانه باید در بیان حق آزاد باشد نه اینکه تابع میل اشخاص و حتی سازمان‌ها قلم بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سازمان باید به رسانه آزادی بدهد تا حرف دین را بزند نه آنچه مطابق میل افراد است، خاطرنشان کرد: شجاعت و تدبیر نیز از دیگر ویژگی‌های یک رسانه جریان ساز است.

وی با بیان اینکه متأسفانه امروزه هیجان زدگی در رسانه‌ها بسیار است، افزود: وقتی هیجان در رسانه زیاد شود، تدبیر از بین می‌رود و همین امر سبب درگیری و عدم تأثیرگذاری رسانه می‌شود.

حجت الاسلام طاهری، تدبیر را شرط لازم هر رسانه دانست و اظهار کرد: تدبیر سبب می‌شود رسانه هم درست عمل کند و مفید واقع شود و هم عمق بخشی خبر را افزایش می‌دهد و این همان چیزی است که باید رخ دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جریان رسانه منظم و منطقی عمل می‌کند و این به معنای پوشش خبرهای یکدیگر نیست، خاطرنشان کرد: باید به سمت شکل گیری جریان رسانه‌ای در استان پیش برویم؛ جریان رسانه‌ای یعنی یک هیئت اندیشه ورز که یک قرارگاه دارد.

وی با تأکید بر اینکه جریان رسانه‌ای به دنبال تصمیم سازی است، ابراز کرد: باید نقشه عملیات رسانه‌ها به خوبی ترسیم شود و مشخص شود اولویت‌های آنها چیست تا بتوان طبق یک نقشه راه کارها را پیش برد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه مطالبات رسانه باید بر مبنای حق باشد، افزود: امروز در دنیا مدیریت افکار عمومی حرف نخست را می‌زند و این امر در بحث ویروس کرونا به خوبی خود را نشان داد؛ اگر توانستیم میزان نفوذ را ببینیم نه میزان حضور را درست عمل کرده‌ایم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه مطالبه اجتماعی باید پایه جریان شناسی رسانه‌ای باشد و در نهایت منجر به تقویت جریان حق طلبی در استان شود، گفت: افکار عمومی یا مبتنی بر اعتماد است و یا مبتنی بر میل؛ اگر رسانه در راستای میل و خواسته مردم حرکت کرد، خود را به انحطاط کشانده است.

وی در پایان داشتن اعتماد به نفس در رسانه را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: اگر اعتماد به نفس در رسانه وجود نداشته باشد، کارها به خوبی پیش نمی‌رود؛ نباید خود را دست کم بگیریم چراکه هیچ چیزی کم نداریم.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان چهارمحال و بختیاری استقلال اعتماد به نفس جامعه چهارمحال و بختیاری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام جریان رسانه رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها

قطره از بارش‌ پراکنده باران در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: بیشترین بارش‌ها برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید

هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری در خصوص فعالیت سامانه بارشی

کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری از عشایر و کوهنوردان خواست: از اتراق در حاشیه رودخانه و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • وضعیت ایده آل ذخیره خون در چهارمحال و بختیاری
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • آسمان چهارمحال و بختیاری کمی تا قسمتی ابری
  • پدر شهید محمد ملکپور آسمانی شد
  • نشان طلای انتخابی جام جهانی در دست ووشوکار چهارمحال و بختیاری
  • هشدار هواشناسی برای خودداری از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها
  • پاکسازی منطقه حفاظت شده تنگ صیاد در چهارمحال و بختیاری
  • بلداجی خنک‌ترین نقطه چهارمحال و بختیاری
  • ضرورت پاسداشت زبان فارسی در انتخاب نام واحد‌های صنفی
  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری