Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی گفت: بر اساس اعلام وزارت صنعت و برخلاف آنچه تولید‌کنندگان اعلام کرده‌اند بانک مرکزی هنوز تصمیمی در رابطه با نوع ارز تخصیص به واردات قطعات لوازم خانگی در سال جاری اتخاذ نکرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرتضی میری گفت: براساس اطلاعات واصله از وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی هنوز تصمیمی درباره تغییر نوع ارز تخصیصی برای واردات قطعات و مواد اولیه تولید صنعت لوازم خانگی در سال جاری اتخاذ نکردها ست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی افزود: همچنین براساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت گروه کالایی و اولویت ارز واردات قطعات و مواد اولیه تولید لوازم خانگی نیز هیچ‌گونه تغییری نکرده است.

وی اظهار داشت: البته اولویت تخصیص ارز توسط بانک مرکزی به ثبت‌سفارش‌های واردات قطعات لوازم خانگی مورد نیاز صنعت تولید لوازم خانگی از سال قبل است.

این اظهارات جدید رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم خانگی در حالی است که وی 2 روز قبل (8 اردیبهشت 99) به فارس خبرداد که براساس اعلام تولید‌کنندگان لوازم خانگی از ابتدای امسال ارز نیمایی برای واردات قطعات لوازم خانگی به آنها تخیصص نیافته و واردکنندگان و تولید‌کنندگان قطعات لوازم خانگی باید از ارز بازار آزاد برای واردات استفاده کنند.

میری این موضوع را عاملی برای افزایش قیمت تمام شده لوازم خانگی عنوان کرده بود.

گفتنی است پیرو مطالب مطروحه، موضوع بلافاصله از وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگری شد که این وزارتخانه نیز با تایید این موضوع به خبرنگار فارس اعلام کرد ارز نیمایی برای واردات لوازم خانگی حذف شده است.

بانک مرکزی درباره این تصمیم تاکنون سکوت کرده و موضعی دال بر تایید یا تکذیب این موضوع اتخاذ نکرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارز واردات قطعات لوازم خانگی ارز واردات قطعات و واردات قطعات لوازم خانگی تولید کنندگان برای واردات بانک مرکزی وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ محمد رضا میری لواسانی با حضور در استودیو ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران، ایران اکسپو اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی گمرک که به تازگی منتشر شده است پردیس ارزآورترین پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده و ۸۵۴ میلیون دلار ارزاوری داشته و همچنین دومین شرکت ارزآور کشور بعد از شرکت ملی گاز است.

میری لواسانی با اشاره به دستاورد جدید پردیس در تولید اوره جدید و سازگار با محیط زیست، گفت: براساس گزارش‌های IFDC نیتروژن به خوبی در خاک جذب نمی‌شود و ۳۳ درصد آن در لایه‌های مختلف خاک هدر می‌رود. برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات غیرقابل پیش بینی، پردیس به دنبال معرفی محصول جدید اوره‌ای است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این است که نیتروژن به تدریج در خاک جذب نمی‌شود و به اکسید نیتروژن تبدیل می‌شود، محصول جدید پردیس به جذب تدریجی اوره در لایه‌های مختلف خاک کمک می‌کند. 

میری لواسانی افزود: اکسید نیتروژن یک آسیب برای محیط زیست است و بر تغییرات اقلیمی تأثیر می‌گذارد، به منظور جلوگیری از این موضوع اوره جدید با پوشش کافی تولید شده است که به تدریج در زمین جذب می‌شود.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در پاسخ به سوال مجری که آیا این اوره میتواند انقلابی در امنیت غذایی دنیا ایجاد کند، گفت: با توجه به تغییرات اقلیمی، دنیا برای تامین غذای خود در آینده به اوره بیشتری احتیاج دارد و با حل این مشکل، این نوع اوره آینده تامین غذایی دنیا را تضمین کند.

میری لواسانی از آمریکای جنوبی، آفریقا و شرق آسیا بعنوان مقاصد مهم اوره پردیس نام برد و گفت: یکی از مشکلات ما ناترازی گاز در زمستان و قطع خوراک پتروشیمی است که تلاش کردیم با تعمیرات و نگه‌داری و افزایش بهره‌وری ۱۷۰ هزار تن تولید بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت خوبی که نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ در اختیار تولید کنندگان برای تعامل با بازار‌های جدید فراهم کرده است گفت: در نشستی که با وزیر کشاورزی سریلانکا داشتیم مقرر شد پتروشیمی پردیس ۳۰ درصد اوره مورد نیاز این کشور را تامین کند که میتواند مشتری خوبی برای پتروشیمی همت باشد که در ۲ الی۳ سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس همچنین با رونمایی از برنامه جدید خود از تولید ماده‌ای خبر داد که در سال‌های آینده بیشتر از آن خواهیم شنید.

وی ادامه داد: در حال حاضر اوره بعنوان محصول نهایی ما برای کشاورزی استفاده می‌شود، اما تصمیم داریم با این برنامه بخشی از خام فروشی را به ادبلو تبدیل کنیم که سه برابر بیشتر ارزآوری برای کشور خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • تخصیص ارز برای واردات تاکسی‌های برقی از سوی بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • مهدوی: به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • به ما دروغ گفتند و علیه بانک مرکزی امضا گرفتند
  • انبار احتکار لوازم خانگی در محمودآباد لو رفت
  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست