Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:48:33 GMT

همدان| توفیق اقامه نماز در ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۳۲۱

همدان| توفیق اقامه نماز در ماه مبارک رمضان را قدر بدانیم

ماه رمضان فرصتی مغتنم برای اقامه نماز و پیوندن زدن قلب‌ها به آسمان‌ها وذره ذره آب شدن در مسیر بندگی خدای متعال است موضوعی مهمی که تببین و تشریح آن برای مردم می‌تواند سرعت حرکت آنها به سوی سعادت را افزایش داده و مانع از آلودگی بیشترجامعه به سیئات شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای این است که انسان به دور شلوغی‌ها و دلواپسی‌های این دنیای مادی آنهم در این روزهای کرونایی که توصیه اکید کادر پزشکی و درمان کشور بر خانه ماندن و خود قرنطینگی است، با خود و خدای خود خلوتی کند و دل را در چشمه زلال مناجات و نماز بشوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماهی مبارک که برترین فضلیت‌ها در آن ترک محرمات، انس با قرآن، تفکر، گفت‌وگو با خدای متعال و اقامه نماز است. نماز، نماز، نماز.....اصلا راستش را بخواهید گویی خدای متعال، همانکه هدایت و تربیت ما به دست اوست نماز را واجب کرد تا انسان با اقامه این فریضه و گفتن نخستین الله اکبر به آسمان‌ها، به دنیای ملائک گره بخورد، ذره ذره در مسیر بندگی حضرت حق ذوب شود و در نهایت با سلام به پیامبر اکرم(ص) همان که به فرموده قرآن بهترین الگوی برای خلقت است و با سلام به بندگان صالح خدا دوباره زنده شود، نو شود، عاری از هرگونه پلیدی و پلشتی.

پیگیری سازمان بازرسی برای تدوین پروتکل بازگشایی مساجد، حرم‌ها و نمازجمعه‌هامؤسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی: برگزاری نماز جماعت در دو نوبت با فاصله زمانی اشکال نداردچرا باید نماز بخوانیم؟مصر| تعلیق نماز تراویح و اعتکاف در ماه رمضان برای مقابله با کرونا

ناگفته نماند اقامه نماز و ترویج آن در بعد اجتماعی نیز سبب حرکت جامعه به سمت سعادت و دور نگه داشتن اعضای جامعه از بدی‌ها و معضلات اجتماعی می‌شود. موضوعی مهم که چندی پیش نماینده ولی فقیه در استان همدان نیز به آن اشاره کرده و خواستار توجه بیشتر متولیان اقامه نماز در استان به این فریضه الهی شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در شورای اقامه نماز استان با تشریح جایگاه نماز در دین اسلام اظهار داشت: خدای متعال نماز را وسیله استعانت برای فرد و جامعه معرفی کرده است.

وی افزود: استعانت به معنای کمک گرفتن است و کمک گرفتن نیز، زمانی است که فرد دچار آسیب و مشکلات شده است بنابراین در  جامعه‌ای که دائما در معرض آسیب است، استعانت‌ از خداهم باید دائمی باشد.

آیت الله حبیب الله شعبانی با اشاره به آیات سوره عبس مبنی بر اینکه در قیامت انسان‌ها از یکدیگر فرار می‌کنند،  عنوان کرد: امروز با شیوع بماری کرونا در جامعه، شاهدیم که همه از هم در حال فرار هستند، حتی فرزندان از پدر و مادر خودشان هم می‌ترسند، موضوعی که نشان دهنده ضعف انسان و جامعه بشری است.

وی با اشاره به اینکه قرآن، نماز و روزه را، راه استعانت به پروردگار اعلام می‌کند، گفت: نماز وسیله استعانت و حفظ هنجارها و ارزش‌ها است بنابراین اگر نماز در جامعه گسترش پیدا کند، می‌تواند جامعه را به سمت آرمان‌های الهی و انسانی سوق دهد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر کسی برای نماز کار کند، در واقع جامعه را یاری کرده است، ابراز کرد: تنها حوزه‌های علمیه متولی اصلی نماز و مسائل شرعی نیستند، چراکه طبق آموزه‌های قرآن کریم در حکومت دینی همه نهادها وظیفه ذاتی نسبت به نماز دارند.

وی تصریح کرد: همه نهادها در حکومت اسلامی، در خصوص نماز در برابر پیشگاه الهی باید پاسخگو باشند و بگویند که برای نماز چه کار کرده‌اند و این طور نیست که بگوییم تنها حوزه علمیه نسبت به اقامه و ترویج این فریضه الهی مسئولیت دارد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان قدرت در مسیر تحقق اهداف الهی را، قدرتی مقدس عنوان کرد و گفت: تمام کسانی که دارای تمکن برای تحقق و ترویج نماز در جامعه هستند چه مسئولان وچه افراد عادی باید در این راه گام بردارند و خود را در برابر خدا پاسخگو بدانند.

وی با بیان اینکه پاسخ گویی در محضر الهی باید قانع کننده باشد، مطرح کرد: تصور کنید در حالی که وظیفه ذاتی برای اقامه نماز داشته‌ایم، در پیشگاه الهی قرار گرفته‌ایم؛ حال سوال این است که آیا کوتاهی کرده‌ایم و یا خیر؟

آیت الله شعبانی توجه به دانشجویان و دانشگاه را مهم توصیف کرد و ابراز کرد: همچنان که آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید بر روی آن سرمایه گذاری کرد، در بحث دانشگاه و جوانان هم نیازمند برنامه ریزی ویژه و بیشتری در حوزه نماز هستیم.

انتهای پیام/742/ش

R41405/P/S6,75/CT7 واژه های کاربردی مرتبط ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا خدای متعال اقامه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام جواد جعفری ظهر سه‌شنبه در همایش حکمت مطهر که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه پاسداران برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و تقارن این هفته با روز معلم، اظهار کرد: بی‌شک این روز بهانه‌ای ارزشمند برای قدردانی از معلمانی است که محصول تلاش‌شان دانش‌افزایی انسان‌ها است.

وی از شهید مطهری به عنوان یکی از معلمان با دانش روزگار یاد کرد و با بیان اینکه عقاید و افکار این شهید بزرگوار همواره روشنگر راه رهجویان بوده است، افزود: این عقاید و افکار باعث شده است تا شهید مطهری به یک الگوی بی‌بدیل در جامعه تبدیل شود.

نماینده منتخب مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در احادیث بسیاری به اهمیت علم و دانش اشاره شده است، خاطرنشان کرد: در یکی از این احادیث به نقل از امام صادق (ع) آمده است که انسان با علم و دانش و کسب آگاهی است که به تقرب الهی دست یافته و در این مسیر گام برمی‌دارد.

جعفری با تاکید بر اینکه پیروان اهل‌بیت همواره حرکت در مسیر علم و دانش را سرلوحه امور خود قرار دادند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مولفه ایجاد عدالت اقتصادی در جامعه، برخورداری از مبانی دینی است، لذا افرادی هستند که علی‌رغم برخورداری از دانش، راه ضلالت و گمراهی را در پیش گرفته‌اند.

کد خبر 6093164

دیگر خبرها

  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • توجه به اقامه نماز موجب ارتقای معنویت در سازمان‌ها می‌شود
  • تنفس ۲۰ دقیقه‌ای جلسه صحن مجلس برای اقامه نماز
  • برگزاری دوره تخصصی نماز در شهرکرد
  • نماز اول وقت در ادارات اقامه شود
  • آسیب‌های موجود در جامعه به واسطه فقدان اقامه نماز است
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد