Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@19:25:28 GMT

آب شرب ویروس کرونا را منتقل می‌‌کند؟

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۳۵۳۶

به گزارش ایسنا، دکتر مسعود مردانی در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر احتمال انتقال ویروس کرونا از طریق شبکه آب و فاضلاب کشور، گفت: نباید اخبار نامناسب به مردم ارائه داد. آب و غذا راه انتقال عمده ویروس کرونا نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: راه عمده انتقال آلودگی ویروس کرونا، زدن دست آلوده به چشم، بینی و دهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنوان کردن چنین مباحثی با هدف دور کردن فکر مردم از واقعیت صورت می‌گیرد. 

به گفته دکتر مردانی، در صورت تماس دست با آب یا غذای آلوده و سپس تماس آن دست با چشم،‌ دهان و بینی امکان انتقال ویروس وجود دارد اما اینکه بگوییم آب شرب به صورت فیکال اورال یا مدفوعی_دهانی راه انتقال بیماری کرونا است، درست نبوده و این موضوع هنوز شناخته شده نیست.

این پزشک در خصوص امکان یا عدم امکان انتقال ویروس کرونا از طریق شست‌وشوی صورت با آب آلوده به ویروس کرونا، افزود: در صورتی که آب و یا ظرف آن آلوده باشد و در تماس با دهان، چشم و بینی قرار بگیرد امکان انتقال آلودگی به شکل مکانیکی وجود دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۳۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امباپه مغلوب وینی شد؛ رضایت به پست «شماره 9»

در صورت انتقال ستاره تیم ملی فرانسه به رئال مادرید، پست او مشخص شد.

به گزارش فارس و به نقل از دیلی میل، گزارش‌ها حاکی از آن است که کیلیان امباپه موافقت کرده که در صورت انتقال به لالیگا در اواخر تابستان امسال، "به عنوان مهاجم مرکزی" برای رئال مادرید بازی کند.

به نظر می‌رسد این بازیکن 25 ساله پس از 6 سال حضور در پاریس تابستان از پاری سن ژرمن جدا شود و هر چه بیشتر به این زمان نزدیک می‌شود و به انتقالی طولانی مدت با لباس یک تیم اسپانیایی پایان می‌دهد.

نگرانی‌هایی در مورد اینکه کارلو آنچلوتی چگونه تیمش را در صورت پیوستن امباپه تشکیل خواهد داد،  وجود دارد چون حذف وینسیوس جونیور ستاره کهکشانی‌ها غیرممکن است اما به گفته آس، امباپه که پست مورد علاقه اش در جناح چپ است، چالش بازی به عنوان شماره 9 رئال مادرید را خواهد پذیرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ارزش خط حمله رئال 6 برابر کل لیگ ایران! خبرنگار اسپانیایی: امباپه با رئال 2 ماه پیش قرارداد امضا کرده

دیگر خبرها

  • وزیر تندرو صهیونیستی پس از واژگونی خودرویش به بیمارستان انتقال یافت
  • ژیرونا خواهان جذب اریک گارسیا به صورت دائمی
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود
  • امباپه مغلوب وینی شد؛ رضایت به پست «شماره 9»
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • اتوکلاو پسماندهای پزشکی به صورت مرتب در حال انجام است/ بالاترین استاندارهای جهانی را داریم
  • فیلم| رئیسی: انتقال علم و دانش ایرانی به سرزمین سریلانکا صورت گرفت
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا